annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

feedback

fregat0035
Community-lid

LS

18 October betaalde ik 2 objecten die deel uitmaakten bij één verkoper in Dld.

Het werd verstuurd zei men op 20 october.

Meerdere malen aan de verkoper gevraagd mij feedback te geven, dat is toch netjes als je binnen 24 uur betaald hebt.

Hoor niets, krijg alleen stompzinnige nieuwsbrieven maar geen feedback.

Heb dit ook langs de officiële weg 2x bij eBay Nederland als klacht gemeld, en hoor ook niets?

Wat is er loos bij eBay en wat kan ik verder voor maatregelen nemen? Is opstappen een goede maatregel?

Hartelijke groet,

fregat.

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (7)

Antwoorden (7)

Ik zie het probleem eigenlijk niet echt helemaal.

Je bent zelf degene die er een gedoe van maakt.

Het kan allemaal zo makkelijk zijn.

kopersbescherming
Community-lid

Ik zelf geef als verkoper altijd direct feedback als er betaald is, behalve als PayPal is gebruikt, dan gaat er een vijftig dagen wachttijd in.

Het is bepaad niet eenvoudig allemaal.

 

Feedback is optioneel, erom zeuren is vragen om problemen.

Iedereen bepaalt zelf wel of die wel of geen feedback geeft dit is geen verplichting.
Veel verkopers geven pas feedback als de koper een positieve feedback heeft achtergelaten, dit omdat verkopers geen negatief of neutraal meer kunnen geven en frauderende kopers niet ook nog eens willen belonen met een positieve feedback daarvoor.
Verkopers weten pas dat een koper eerlijk is zodra die positief heeft achtergelaten anders hebben ze ook nog de mogelijkheid de negatieve feedback als chantagemiddel te gebruiken om hun geld of nog een item binnen te krijgen.
Ook gebruiken veel verkopers een automatisch feedback systeem die je kan instellen op feedback geven als er betaald is of als er positieve feedback gegeven is.

fregat0035
Community-lid

Beste CentralWebshop,

Dan betekent het dus dat ik ernaast zat!

Verontschuldigingen voor mijn kennelijke voorbarig antwoord omtrent de "verplichte feedback".

Per heden heb ik mij ernstig voorgenomen geen feedback meer te geven, wat een ellendig gedoe allemaal.

Zeer hartelijk bedankt voor de gegeven antwoorden,

met vriendelijke groet,

fregat.

Ik heb kopers gehad en zal ze nog wel regelmatig krijgen, die betaalden binnen 24 uur, ik verstuurde binnen 24 uur.
Na 10 dagen een claim van paypal me geld kwijt verzendkosten kwijt en me item kwijt als je bedenkt dat dit veel verkopers regelmatig overkomt dan maakt jou snelheid van betaling echt niks uit.
Natuurlijk gaan verkopers dan pas feedback geven na het zelf ontvangen te hebben.

Ik geef nog wel feedback direct na betaling, dit heb ik automatisch ingesteld maar als ik naar het percentage kopers kijk (zo een 50%) die te beroerd zijn om in 60 dagen feedback terug te geven denk ik ook bij mezelf dat ik het beter kan doen als ik feedback ontvangen heb.
Het vreemde nog is dat ook terugkerende kopers geen feedback geven, dus ontvreden zijn ze niet maar gewoon lui.

Feedback is wel degelijk vrijblijvend, dat bericht wat er staat is er alleen om kopers eraan te herrineren dat de tijd om een geschil te openen bijna voorbij is voor als je ontevreden bent over het gekochte item.

Voor de rest is er gewoon vrijheid van keuze om dit wel of niet te doen, als jij van mening bent dat de verkoper het als eerste moet doen dan geef je toch gewoon geen feedback dan heb je kans dat jezelf ook geen feedback zal ontvangen, gewoon helemaal niks aan de hand dus.
Lees KB's bericht, er zullen wel meer verkopers zijn die wachten tot de termijn van 45 dagen voor een paypal geschil verstreken is voor ze feedback geven.
Of zoals eerder aangegeven als de koper feedback achterlaat.
Zodra er 60 dagen voorbij zijn kunnen jullie beiden geen feedback meer voor elkaar achterlaten.

Het bericht wat er staat is van geeneen directie en is niet gemanipuleerd, het is gewoon een automatische constatering van de mysql database en dit krijgt elk lid en het dwingt tot niks, het systeem kan niet vaststellen of jij tevreden of ontevreden bent over het gekochte item zo simpel is het.
Vind je het bericht irritant verwijder het object in je gewonnen items lijst en je bent ervan verlost.

Lees deze pagina eens door: http://pages.ebay.nl/help/feedback/howitworks.html

Wanneer je een object hebt gekocht of verkocht, vragen we je om feedback voor de transactie te geven
eBay vraagt om feedback te geven, en verplicht dit dus niet.

Voor iedere transactie kunnen kopers en verkopers elkaar beoordelen door feedback te geven.
Er staat duidelijk 'KUNNEN' feedback geven en dus niet 'MOETEN' feedback geven.

De verkoper is niet verplicht om feedback te geven, en jij ook niet...

 

-- Bewerkt door centralwebshop om 15 Nov 2010 2:41 CET
fregat0035
Community-lid

Het lijkt erop dat ik nu commentaar op de eigen inzending ga geven.

Voor alle duidelijkheid: deze blijft staan zoals bedoeld!

Commentaar wil ik geven op de reactie van CentralWebshop.

Eigenlijk direct al op de eerste alinea waar geschreven staat dat feedback niet dwingend is en optioneel is.

Zojuist werd "mijn eBay" gemanipuleerd door de "directie" of laten we het noemen buitengemeen hulpvaardig "aangepast".

Uw verhaal klopt niet waarom het mij eigenlijk om gaat, namelijk dat "feedback"  niet zo maar even vrijblijvend is, doch wel DEGELIJK als PLICHT aangemerkt kan worden.?:|

De "directie" plaatste bij mijn nog niet gegeven feedback het volgende! :

"Opmerking van eBay: Vergeet niet om feedback te geven! Als zich een probleem heeft voorgedaan, ga je vóór 28/11/10 naar Transactieproblemen oplossen."
 
Dit houdt in dat IK feedback moet geven en de VERKOPER dus de handen boven het hoofd worden gehouden.

Ik blijf erbij dat de VERKOPER mij als eerste feedback dient te geven; immers ik voldeed binnen 24 uur aan al mijn verplichtingen...en wel op 18 october jongstleden.


Geachte CentralWebshop ik dank u voor het meedenken, maar feedback vrijblijvend, neen daarmee sloeg u mijns inziens de spijker toch een beetje mis.;-)

Met vriendelijke groet,

fregat.

-- Bewerkt door fregat0035 om 15 Nov 2010 1:03 CET
Een vraag stellen