op 14-11-2010 00:43
LS
18 October betaalde ik 2 objecten die deel uitmaakten bij één verkoper in Dld.
Het werd verstuurd zei men op 20 october.
Meerdere malen aan de verkoper gevraagd mij feedback te geven, dat is toch netjes als je binnen 24 uur betaald hebt.
Hoor niets, krijg alleen stompzinnige nieuwsbrieven maar geen feedback.
Heb dit ook langs de officiële weg 2x bij eBay Nederland als klacht gemeld, en hoor ook niets?
Wat is er loos bij eBay en wat kan ik verder voor maatregelen nemen? Is opstappen een goede maatregel?
Hartelijke groet,
fregat.
Iedereen bepaalt zelf wel of die wel of geen feedback geeft dit is geen verplichting.
Veel verkopers geven pas feedback als de koper een positieve feedback heeft achtergelaten, dit omdat verkopers geen negatief of neutraal meer kunnen geven en frauderende kopers niet ook nog eens willen belonen met een positieve feedback daarvoor.
Verkopers weten pas dat een koper eerlijk is zodra die positief heeft achtergelaten anders hebben ze ook nog de mogelijkheid de negatieve feedback als chantagemiddel te gebruiken om hun geld of nog een item binnen te krijgen.
Ook gebruiken veel verkopers een automatisch feedback systeem die je kan instellen op feedback geven als er betaald is of als er positieve feedback gegeven is.