annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

koper niet thuis, pakket retour, en toen...??

abeldoorn
Community-lid

Een duur pakket, 200e naar frankrijk gestuurd, aangetekend (koste de koper 40e aan porto). 3 dagen later was het in frankrijk (lekker snel, goed werk tnt), maar de koper was niet thuis en het pakket ging retour naar mij (niet handig, had het daar in het postkantoor neergezet, maargoed). De koper neemt me nu van alles kwalijk en vind dat ik het op mijn kosten maar weer naar hem mag sturen. Doe ik dat niet, opent ie een pay-pal dispute. Ik kan nu het pakket houden en hem zijn geld terug geven, heb ik dus 40 euro porto kosten verlies. Het naar hem terug sturen en zelf de porto betalen (heb ik dus ook 40e porto verlies), of mijn pot stijf houden, want eigenlijk vind ik dat 'hij dan maar thuis had moeten zijn'. Maarja, pay-pal stelt henm vast wel weer in zijn gelijk als ie zijj gekd terug eist, dus wat is wijsheid in deze.?
Iemand een brilliant idee waar ik nog niet aan gedacht heb?

Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

koper niet thuis, pakket retour, en toen...??

moadestien
Community-lid

Merkwaardig verhaal, hoe lang was de koper dan niet thuis. Een pakket wordt zeker meerdere malen aangeboden.



De optelsom zegt dat u het beste opnieuw kan versturen.


Maak dan wel goede afspraken en informeer u over het aanbiedingsbeleid van de vervoerder.



U wint daarmee mogelijk een positieve feedback ipv een zekere negatieve. De kosten zijn verder gelijk.



Maar als u er geen zin meer in hebt begrijp ik dat ook.


Want het is wel een gedoe.


Bericht 2 van 11
laatste antwoord

koper niet thuis, pakket retour, en toen...??

Geen briljant idee, helaas.



Maar ik zou het pakket niet nog eens op dezelfde manier opsturen, met het risico dat het een tweede keer retour komt. Als je het stuurt, dan conform PayPal-regels. Of die extra kosten opwegen tegen de mogelijke eBay-sancties wanneer de koper een claim start, dat weet ik niet.

Bericht 3 van 11
laatste antwoord

koper niet thuis, pakket retour, en toen...??

abeldoorn
Community-lid

dank je wel voor de antwoorden, het is me helaas al vaker overkomen dat een aangetekend pakket in frankrijk 1x wordt aangeboden, is de koper niet thuis, dat het weer naar mij gaat ipv naar het lokale postkantoor.


Hoe maak ik afspraken met de vervoerder??


Ik breng het hier naar het postkantoor, betaal een hoop geld (zwaarder dan 10 kilo is 40e), het is volgens de pay-pal voorwaarden te volgen on-line, maarja,als de koper niet thuis is en een enthousiaste pakketen-bode het weer retour afzender doet (staat dus ook on-line) doe ik daar als verzender ook niet zo veel aan.


Ik kan het wel weer opnieuw sturen voor 40e (de ontvanger zegt al dat hij overdag altijd werkt dus nooit thuis is), dsan gaat het pakket straks weer mij kant op. Een negatief is dsan makkelijk gegeven, ik snap ook niet dat een koper het mij kwalijk neemt....

Bericht 4 van 11
laatste antwoord

koper niet thuis, pakket retour, en toen...??

Beste Eduard,


 


goedenmorgen,


 


koper meld dat die overdag nooit thuis is


en koper als die zich goed had geinformeerd


had kunnen weten dat het pakket weer


naar Nederland teruggestuurd zou worden.


uiteindelijk mag je toch aannemen dat


een koper wel degelijk weet hoe het


in zijn woonplaats met de postbezorging geregeld


is.


 


Nu waarom vraag je niet aan koper of


die niet een kennis/stadsgenoot of


familielid heeft die wel aanwezig is


waar dat pakket dan wel aangenomen


kan worden.


 


Ik vind namelijk de koper moet zich


altijd afvragen of de betaalde produkten


goed afgeleverd kunnen worden. en daarin


heeft deze koper zich dus niet in verdiept.


en dan nog vragen of je het wederom wilt


versturen en extra kosten daarvoor moet


ophoesten.


 


kopen is af en toe niet leuk, maar verkopen is dat


dus ook niet, alleen voor ebay en paypal


is het altijd leuk, want al is de transaktie


noch zo mis de commissie is gewis.


 


groetjes en een prettige dag,


 


Niek


 


 

Bericht 5 van 11
laatste antwoord

koper niet thuis, pakket retour, en toen...??

martijn@ebay.com
Community-lid

U kan natuurlijk ook even PayPal contacteren en hen vragen wat u in dit geval dient te doen.

Met vriendelijke groet, Martijn
Bericht 6 van 11
laatste antwoord

koper niet thuis, pakket retour, en toen...??

Frankrijk heb ik definitief geblokkeerd als ebay-land vanwege dit soort akkefietjes. Verzenden naar Frankrijk is extreem ruk. Grote kans dat de geadresseerde gewoon thuis was, maar dat ze hem gewoon hebben overgeslagen (te ver van de route bijvoorbeeld). Of het adres gemakshalve "niet konden vinden". Ik heb dit letterlijk meegemaakt met TNT Post Frankrijk. Zendingen moeten altijd naar een "relais de colis" als de geadresseerde niet thuis is:


http://www.tnt.fr/public/geolocalisation/index.do



Het beste wat je kan doen is het pakket opnieuw aanbieden bij TNT Post en er een A4'tje opplakken met de tekst:


ADRESSE EST CORRECTE. NE PAS RETOURNER!!!


En daaronder een kaartje van Google Maps van het adres van de geadresseerde. Als ze dan nog het lef hebben om het pakket te retourneren is het heel erg.


In de tussentijd een klacht indienen bij TNT Post. En uiteraard weigeren te betalen voor de retourzending.


Zo heb ik het in het verleden gedaan en met succes. Frankrijk: brrrrr.



-- Bewerkt door auxfinesherbes op 10 Jun 2011 19:42 CEST
Bericht 7 van 11
laatste antwoord

koper niet thuis, pakket retour, en toen...??

abeldoorn
Community-lid

IK heb een alternative manier bedacht. Ik heb bij het postkantoor bij ons de doos opnieuw (dus zonder opnieuw postzegels te plakken) aangeboden. DWZ, om half 6 wordt het kantoor leeg gehaald en staat er iedere dag zo'n rolcontainer bij de deur te wachten op zo'n tnt vrachtwagentje. Ik heb heel slinks mijn doos daar weer tussen gezet en die is opnieuw verstuurd (met de afgestempelde zegels dus) en vandaag kreeg ik al een mailtje van de koper (overigens erg rap)  dat het deze x er wel was. Gelukkig ook weer goed afgelopen.

Bericht 8 van 11
laatste antwoord

koper niet thuis, pakket retour, en toen...??

Briljant!

Bericht 9 van 11
laatste antwoord

koper niet thuis, pakket retour, en toen...??

vind je?


 


Het is voor mij weer een voorbeeld ten over hoeveel moeite


ebayverkopers moeten doen om hier nog


iets over te kunnen houden aan hun aktiviteiten.


 


Stel je voor dat de wijkregiseur toevallig


op dat moment aanwezig geweest zou zijn, dan had


Edaurd heel wat uit te leggen.


 


groetjes Niek

Bericht 10 van 11
laatste antwoord