annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eBay.com: Gratis verzending binnenkort VERPLICHT

Ik voorspelde het al in januari*: Binnenkort is het VERPLICHT om items aan te bieden met gratis verzenden op eBay.com. In feite is dit een tariefsverhoging: ook over de verzendkosten berekent eBay dan commissiekosten van 9%.



Het zoveelste bewijs dat de HEBZUCHT bij eBay regeert. Zie verder:



http://www.auctionbytes.com/cab/cab/abn/y11/m03/i15/s01



*) posting 12 in dit draadje:


http://community.ebay.nl/topic/Verkopen/Vraagje-Aan-Ebaynl/1900001150



"Ik weet het antwoord al lang hoor: eBay gaat 100% gegarandeerd helemaal niets aanpassen aan die maximale verzendkosten voor verkopers op .com.   Sterker nog: binnen een paar jaar wordt iedereen verplicht "gratis verzending" aan te bieden. Dat levert eBay immers veel meer geld op (verkoopkosten over een groter bedrag kunnen rekenen).   Je kan ook eens eBay Australië proberen. Daar ben ik die verzendkosten dwingelandij van eBay nog niet tegengekomen. Alles wat je daar plaatst zonder gallerijplaatje verschijnt automatisch op .com mét gratis gallerijplaatje."


Bericht 1 van 25
laatste antwoord
24 ANTWOORDEN 24

Re: eBay.com: Gratis verzending binnenkort VERPLICHT

religiousstatue
Community-lid

Ik gebruik Ebay inmiddels al ongeveer 10 jaar( en Paypal helaas dus ook) Beide bedrijven heb ik leren kennen als geldmachines die in de afgelopen 10 jaar echt alles uit de kast hebben gehaald om over de rug van zowel de koper als de verkoper geld te verdienen. Ik kan me niet voorstellen dat in de normale maatschappij ook maar een bedrijf met een zo bedroevende service, voor haar klanten, lang kan blijven bestaan. Helaas kan dit bedrijf alles doen wat volgens de regels van fatsoen verboden zou moeten worden, want er is geen alternatief. Ik huiver als ik zo nu en dan op de forums van Ebay lees dat Ebay uit gaat van het goede in de mens, en ik vergelijk dat met hun praktijk. Ik huiver eveneens als ik de grenzeloze naiviteit lees in sommige vragen die klanten van Ebay posten in deze rubrieken. Ik heb de afgelopen jaren veel geld verloren aan dubieuze klanten die op Ebay hun gang kunnen gaan. Ook al kan je bewijzen dat een klant fraudeert, bij de ebay maatschappij waar men uitgaat van het goede in de mens, vind je geen gehoor. Ik heb diverse voorbeelde meegemaakt waarbij mensen het ebay systeem gebruiken om gratis te winkelen. Ik heb het bewezen aan die geweldige, positieve, behulpzame medewerkers van Ebay ( en Paypal) maar zelfs in die gevallen heb ik  het verloren. Als niemand protesteert zal uiteindelijk Ebay ( en Paypal) je dwingen om dubbelte betalen voor de verkoop, en voor het ( gedwongen) gebruik van Paypal. Ze schrijven wel aan verkopers dat slechts het gebruik van paypal garanties geeft en het gebruik van andere betaalmogelijkheden zoals Western Union niet safe zouden zijn. Maar met de beste wil van de wereld, paypal is alleen veilig voor... Paypal. Zij houden geld in over de inkomsten en schermen met loze garanties. Met een al dan niet echt bestaande klantenservice die je in het beste geval een brij van woorden stuurt als antwoord wanneer je om hulp vraagt, maar meestal gewoon totaal niet reageert. Dat is de organisatie die schrijft dat ze uit gaan van het beste in mensen!! Zo nu en dan schrijf ik wat op deze forums. Niet omdat ik er op reken dat Ebay of paypal te beinvloeden zijn, voor hun telt alleen het geld. Maar ik blijf dit doen om mensen te waarschuwen dat ze hun roze bril af moeten zetten, en zelf goed moeten opletten hoe ze hun zaakjes regelen. Want als het fout gaat, en je rekent op Ebay of Paypal ( of die nu Joris heten, henk, miep of bert) je krijgt geen hulp. Nu niet en nooit niet

Bericht 21 van 25
laatste antwoord

Re: eBay.com: Gratis verzending binnenkort VERPLICHT

kopersbescherming
Community-lid


Ik gebruik Ebay inmiddels al ongeveer 10 jaar( en Paypal helaas dus ook) Beide bedrijven heb ik leren kennen als geldmachines die in de afgelopen 10 jaar echt alles uit de kast hebben gehaald om over de rug van zowel de koper als de verkoper geld te verdienen. Ik kan me niet voorstellen dat in de normale maatschappij ook maar een bedrijf met een zo bedroevende service, voor haar klanten, lang kan blijven bestaan. Helaas kan dit bedrijf alles doen wat volgens de regels van fatsoen verboden zou moeten worden, want er is geen alternatief. Ik huiver als ik zo nu en dan op de forums van Ebay lees dat Ebay uit gaat van het goede in de mens, en ik vergelijk dat met hun praktijk. Ik huiver eveneens als ik de grenzeloze naiviteit lees in sommige vragen die klanten van Ebay posten in deze rubrieken. Ik heb de afgelopen jaren veel geld verloren aan dubieuze klanten die op Ebay hun gang kunnen gaan. Ook al kan je bewijzen dat een klant fraudeert, bij de ebay maatschappij waar men uitgaat van het goede in de mens, vind je geen gehoor. Ik heb diverse voorbeelde meegemaakt waarbij mensen het ebay systeem gebruiken om gratis te winkelen. Ik heb het bewezen aan die geweldige, positieve, behulpzame medewerkers van Ebay ( en Paypal) maar zelfs in die gevallen heb ik  het verloren. Als niemand protesteert zal uiteindelijk Ebay ( en Paypal) je dwingen om dubbelte betalen voor de verkoop, en voor het ( gedwongen) gebruik van Paypal. Ze schrijven wel aan kopers dat slechts het gebruik van paypal garanties geeft en het gebruik van andere betaalmogelijkheden zoals Western Union niet safe zouden zijn. Maar met de beste wil van de wereld, paypal is alleen veilig voor... Paypal. Zij houden geld in over de inkomsten en schermen met loze garanties. Met een al dan niet echt bestaande klantenservice die je in het beste geval een brij van woorden stuurt als antwoord wanneer je om hulp vraagt, maar meestal gewoon totaal niet reageert. Dat is de organisatie die schrijft dat ze uit gaan van het beste in mensen!! Zo nu en dan schrijf ik wat op deze forums. Niet omdat ik er op reken dat Ebay of paypal te beinvloeden zijn, voor hun telt alleen het geld. Maar ik blijf dit doen om mensen te waarschuwen dat ze hun roze bril af moeten zetten, en zelf goed moeten opletten hoe ze hun zaakjes regelen. Want als het fout gaat, en je rekent op Ebay of Paypal ( of die nu Joris heten, henk, miep of bert) je krijgt geen hulp. Nu niet en nooit niet




Volledig juist en correct weergegeven.


Bericht 22 van 25
laatste antwoord

Re: eBay.com: Gratis verzending binnenkort VERPLICHT

Ja als je geen enkel alternatief hebt


om je spullen aan de man te brengen


dan alleen ebay. wat ik dus in jouw


geval toch echt wel mijn vraagtekens bij zet


dan lijk het me hier bepaald geen pretje om


verkoper te zijn.


 


Nu is het wel zo dat ik altijd hier de navolgende


vraag gesteld heb in hoeverre zijn je kosten


in de loop der jaren aan ebay en paypal


toegenomen. Ik moet je zeggen dat niet


een van de zakelijke verkopers hierop antwoord


gegeven heeft.


 


Nu elke keer dat ebay weer eens de kosten


omhoog gooide voor zijn  verkopers heb ik


mijn biedingen aangepast. Nu wat


Nederlandse postzegels die ik de laatste jaren gekocht heb is deze strategie ook weer eens


niet de juiste geweest want de opbrengstprijzen


zijn alleen maar verder afgenomen. Ach ik


kan er nog altijd de kachel mee aanmaken


zullen we maar zeggen.


 


Door de loop der jaren heb ik hier de nodige


aanbieders zien afhaken. in plaats voor


hun werkzaamheden iets over te houden


was het een schip van bijleggen.


 


Mijn advies aan jou ga je eens verdiepen


wie je "werkgever " is en vooral degenen


die het beleid hier bepalen en die leggen


dus helemaal niets bij hoor integendeel.


 


groetjes Niek

Bericht 23 van 25
laatste antwoord

Re: eBay.com: Gratis verzending binnenkort VERPLICHT

kopersbescherming
Community-lid


Ja als je geen enkel alternatief hebt


om je spullen aan de man te brengen


dan alleen ebay. wat ik dus in jouw


geval toch echt wel mijn vraagtekens bij zet


dan lijk het me hier bepaald geen pretje om


verkoper te zijn.



Nu is het wel zo dat ik altijd hier de navolgende


vraag gesteld heb in hoeverre zijn je kosten


in de loop der jaren aan ebay en paypal


toegenomen. Ik moet je zeggen dat niet


een van de zakelijke verkopers hierop antwoord


gegeven heeft.



Nu elke keer dat ebay weer eens de kosten


omhoog gooide voor zijn  verkopers heb ik


mijn biedingen aangepast. Nu wat


Nederlandse postzegels die ik de laatste jaren gekocht heb is deze strategie ook weer eens


niet de juiste geweest want de opbrengstprijzen


zijn alleen maar verder afgenomen. Ach ik


kan er nog altijd de kachel mee aanmaken


zullen we maar zeggen.



Door de loop der jaren heb ik hier de nodige


aanbieders zien afhaken. in plaats voor


hun werkzaamheden iets over te houden


was het een schip van bijleggen.



Mijn advies aan jou ga je eens verdiepen


wie je "werkgever " is en vooral degenen


die het beleid hier bepalen en die leggen


dus helemaal niets bij hoor integendeel.



groetjes Niek




Het lijkt er inderdaad op dat de volgende logische stap zou kunnen zijn: verplicht gratis weggeven.



Bericht 24 van 25
laatste antwoord

Re: eBay.com: Gratis verzending binnenkort VERPLICHT

Ben inderdaad erg benieuwd wat de volgende stap wordt voor eBay om nóg meer geld in te pikken. Ik zie geen andere mogelijkheid dan het commissiepercentage te verhogen. Dat is vanaf april a.s. 9% à 11% over de verkoopprijs + verzendkosten.


Zelf heb ik mijn totale eBaykosten met één derde naar beneden gekregen door mijn items op eBay Australië aan te bieden. Aanbieden op .com zou mij dus de helft meer kosten. Deze strategie wordt dus nóg winstgevender met de nieuwe tarieven op .com. De bruto opbrengsten zijn hetzelfde.


Bericht 25 van 25
laatste antwoord