op 16-03-2011 15:22
Ik voorspelde het al in januari*: Binnenkort is het VERPLICHT om items aan te bieden met gratis verzenden op eBay.com. In feite is dit een tariefsverhoging: ook over de verzendkosten berekent eBay dan commissiekosten van 9%.
Het zoveelste bewijs dat de HEBZUCHT bij eBay regeert. Zie verder:
http://www.auctionbytes.com/cab/cab/abn/y11/m03/i15/s01
*) posting 12 in dit draadje:
http://community.ebay.nl/topic/Verkopen/Vraagje-Aan-Ebaynl/1900001150
"Ik weet het antwoord al lang hoor: eBay gaat 100% gegarandeerd helemaal niets aanpassen aan die maximale verzendkosten voor verkopers op .com. Sterker nog: binnen een paar jaar wordt iedereen verplicht "gratis verzending" aan te bieden. Dat levert eBay immers veel meer geld op (verkoopkosten over een groter bedrag kunnen rekenen). Je kan ook eens eBay Australië proberen. Daar ben ik die verzendkosten dwingelandij van eBay nog niet tegengekomen. Alles wat je daar plaatst zonder gallerijplaatje verschijnt automatisch op .com mét gratis gallerijplaatje."
op 17-03-2011 19:43
op 18-03-2011 01:53
Het ergste is inderdaad de manier waarop eBay het brengt: ze brengen het als "prikkel" om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden. Niet als: "wij willen gewoon nog meer geld zien". Hypocrisie ten top.
eBay zal ongetwijfeld weten dat veel verkopers al blij zijn als ze een verkoop kunnen doen op eBay. De hoogte van de verkoopcommissie wordt dan voor lief genomen.
eBay heeft - nu komt het - verkopers nu verteld dat ze hun prijzen dan maar moeten verhogen om de hogere eBay-kosten te compenseren. Alsof dat mogelijk is! Wat een ongelofelijke schunnigheid.
Zie: http://www.auctionbytes.com/cab/abn/y11/m03/i17/s01
Wat hebben ze de volgende "fee change ronde" voor ons in petto?
@Martijn: spaties verdwijnen wanneer je wegens een foutmelding terugklikt naar je getypte bericht. Het wordt dan één grote letterbrij.
Ik heb dit berichtje bewerkt en wat gebeurt er? ALLE ALINEA'S ZIJN VERDWENEN. WAT IS DIT?
-- Bewerkt door auxfinesherbes op 18 Mar 2011 2:04 CET
-- Bewerkt door auxfinesherbes op 18 Mar 2011 2:05 CETop 18-03-2011 09:21
beste centralwebshop, ik zou zo graag gaan cjhatten met Martijn, of met Ebay .com, maar zal ik je eens vertellen over die vele malen dat ik dat al heb gedaan? Heel, i am july, and i am happy to assist you; hello i am ken, and i wil do everything to help you in this case. Tientallen van dit soort zinnen heb ik als openingszin gekrgen, alleen de namen verschillen. Maar de verdere inhoud is altijd hetzelfde; een brij van woorden, niet ter zake doende nepantwoorden en geen hulp. Als jij morgen bij de bakker vraagt om een halfje bruin en je krijgt dan een doosje lucifers, dan ben je wel geholpen volgens de wetten van Ebay. Maar ik ben gewend om een halje bruin te krijgen als ik daar om vraag, en niet een doosje lucifers. het zal wel aan mij liggen dat ik daar teleurgesteld over ben. Het is natuurlijk ook heel ouderwets om zulke verwachtingen te hebben. Ik betaal Ebay per maand ongeveer 1250 euro aan plaatsingskosten en weet je wat ze voor me doen? HELEMAAL NIETS!!! nooit een bruikbaar antwoord, als je al een antwoord krijgt. Ik gan toch een poging wagen om Martijn in dienst te nemen, want jij schrijft dat die echt is. Ik heb tot nu toe altijd gadacht dat al die mijnheren en mevrouwen die antwoorden, zowel op de Amerikaanse als de nederlandse site, gewoon computers zijn. Maar als U dat zegt dat het bestaande mensen zijn, dan moet ik het haast gaan geloven!!
op 18-03-2011 09:46
Ik zou maar niet te snel aannemen dat het om echte menschen gaat.
Ook ik ben namelijk een computer.
op 18-03-2011 10:32
Je kan van Martijn zeggen wat je wilt maar sinds de invoering van de nieuwe PB is hij veelvuldig aanwezig en geeft antwoorden op vragen! dat niet alle vragen naar wens zijn beantwoordt is een andere zaak en ligt niet alleen aan Martijn! Ook hij is afhankelijk van het logge apparaat dat ebay heet en hij is daar slechts een klein onderdeel van! hij doet in ieder geval zeer zijn best!
op 18-03-2011 10:49
Het gaat hier dus NIET om het feit of
een moderator wel of niet antwoordt.
trouwens ik zag ook nog in een onbewaakt
ogenblik op Ebay België dat Martijn daar
ook de moderator is en een prikborder
deed daar de groeten naar Dublin ( Ierland )
waar Martijn werkt. of vergis ik me daarin?
Al jaren trekt het management in de USA
die allesbepalend zijn voor het beleid op de sites
zich niets aan wat hun klanten voor ongenoegen
uiten. d.i. dus mijn mening.
groetjes en jij ook een prettige dag,
Niek
op 18-03-2011 11:09
Dat Martijn vanuit Dublin werkt klopt als een bus!
Mijn posting ging puur om het feit dat ik vind dat Martijn wel zijn best doet en of dat nu altijd tot een bevredigend antwoordt leidt dat doet nu wat mij betreft niet ter zake.
hij houdt het in ieder geval al langer vol dan zijn voorgangers!
op 18-03-2011 11:34
Martijn zal ongetwijfeld zijn best doen,
daar twijfel ik geen moment aan.
en over Joris was ik ook wel te spreken
die heeft meerdere malen iets voor mij geregeld
Ja en ik loop wat langer mee dan jou hier
maar Clara heeft hier jaren gepost
als moderator, en ook Felix was dikwijls
hier op de prikborden te vinden.
Joris daarentegen moest natuurlijk ook
andere werkzaamheden verrichten Hoe
zou het met hem gaan?
groetjes Niek
op 18-03-2011 22:13
Dus eBay Europa is statutair gevestigd in Luxemburg. De werknemers zijn weggesaneerd uit o.a. Amsterdam en Berlijn. Een nieuwe ploeg is neergezet in Dublin.
Nu komt de multiplechoicevraag:
eBay heeft dit gedaan om
a) zo goedkoop mogelijk uit te zijn
b) zo goedkoop mogelijk uit te zijn
c) zo goedkoop mogelijk uit te zijn
Een bekende en voorspelbare strategie: voortdurend manieren proberen te vinden om iedereen uit te knijpen: klanten, werknemers, overheden etc. In Luxemburg betaalt eBay het minste belasting. In Ierland krijgen ze subsidie als ze daar werk verschaffen. Etc etc etc.
Het wordt weer tijd om de wiki "Criticism of eBay" te actualiseren:
http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_eBay
op 19-03-2011 12:21
Je bent nog wat vergeten.
d) alle bovenstaande antwoorden
Wat is nu het juiste antwoord ?
p.s. voor een lege regel moet twee keer een enter gegeven worden