annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wereldwijd verzenden, wereldwijd zichtbaar?

numisroyale-munthandel
Community-lid

Beste leden,


 


Ik heb een probleem met de zichtbaarheid van mijn advertenties op buitenlandse eBay sites.


 


 


Situatie:


 


Ik wil meerdere aanbiedingen op eBay NL geplaatst met de verzendoptie wereldwijd. De aanbiedingen zijn actief en zichtbaar op eBay NL. De taal van de aanbiedingen staan in het Duits.


 


Probleem:


 


Als ik mijn advertenties wil opzoeken via bijvoorbeeld eBay Duitsland dan vind ik geen resultaten / mijn aanbiedingen zijn niet zichtbaar. Kortom, ik ben niet zichtbaar voor Duitse kopers.


 


Oplossing van eBay:


 


Hieronder leg ik aan de hand van de Amerikaanse site uit hoe u uw object kunt vinden:


1. Klik op de link "Advanced Search".
2. Vul de gewenste zoekterm in.
3. Activeer onder "Location" de optie "Available to > United States


 


Naar aanleiding van veel klachten van leden heeft eBay een verandering in de zoekmachine doorgevoerd. Bij het uitvoeren van een zoekopdracht verschenen alle objecten die overeenkwamen met de zoekopdracht in de lijst met zoekresultaten, ongeacht het land van aanbieden.


 


Zonder dat leden hadden aangegeven internationaal te willen zoeken, verschenen automatisch ook de objecten die internationaal werden aangeboden bij de zoekresultaten. Dit betekende dat ook objecten die in andere talen waren aangeboden hier verschenen.


 


Mijn reactie op voorgestelde oplossing:


 


Welnu, bij mijn instelling op eBay NL staat er geen vinkje aangemeld voor “alleen objecten weergeven” van Voorkeurslocatie eBay Nederland


 


Als ik op eBay Duitsland inlogt en de instellingen aanpast naar “alleen objecten weergeven welke naar Duitsland wordt verzonden” dan zie ik nog steeds niet mijn aanbieding...Terwijl de advertentie in het Duits staat geschreven...


 


Andere eBayers met een shop of zelfs particulier (welke gevestigd zijn in NL en ook wereldwijd verzenden) vind ik wel terug in de zoekresultaten op buitenlandse eBay sites. Dit is toch hetzelfde principe?


 


Kan iemand me verder helpen en aangeven hoe ik het probleem kan oplossen?:|


 


Alvast bedankt voor jullie hulp!


 


Met vriendelijke groet,


 


Chappi_12


 


 


-- Bewerkt door chappi_12 op 14 Mar 2012 11:12 CET



--
Bewerkt door chappi_12 op 14 Mar 2012 11:51 CET
Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Wereldwijd verzenden, wereldwijd zichtbaar?

Ik heb geen uitgebreid antwoord voor je, maar ik weet wel zeker dat je dat zelf niet in de hand heb,.... je kan nog van alles aanvinken,.. maar Ebay bepaald of je ergens wel of niet zichtbaar bent.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Wereldwijd verzenden, wereldwijd zichtbaar?

benman1964
Community-lid

LOL, Blijkbaar mag je niet te kritisch zijn en zeggen dat je Ebay de laatste maanden ziet veranderen in een gedrocht want dan wordt je bijdrage gecensureerd. :^O


Daar waar ik voorheen graag gebruik maakte van Ebay vind ik de ingevoerde beperking tot het bereiken van potentieële kopers een vreselijke grote draak .... verschrikkelijk.


Voorheen zochten kopers gewoon wereldwijd zonder iets te hoeven aanvinken. Nu is de default dat men zoekt in het land van waaruit men zoekt.


In mijn ogen een mega-achteruitgang maar dat zal liggen aan het feit dat Ebay niet Europees is.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Wereldwijd verzenden, wereldwijd zichtbaar?

Gewoon je producten voor internationale verkoop op desbetreffende site zetten omdat je dan altijd hoger in de lijst komt, dus voor usa en wereldwijd op eBay.com je producten aanbieden.
Bericht 4 van 4
laatste antwoord