annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vraag over retourkosten zending terug uit Duitsland

Ik heb op 25 december een beeld verkocht aan een Duitse Ebayer voor 149,99 euro + 20,00 euro verzendkosten


 


Gisteren kreeg ik een email van de de duitser, met de melding dat hij dit pakket retour gaat sturen omdat hij het beeld niet meer wil. Beeld is volgens hem nog steeds ongeopend


 


uiteraard geen probleem, maar nu wil hij dat ik geld overmaak of een verzendlabel stuur om het pakket aan mij te retourneren.


 


Ben ik verplicht om de kosten voor deze persoon te betalen?


Het betreft dus een internationale zending naar Duitsland


 


Hierbij nog een link naar de oorsponkelijke advertentie


http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310497003456&ssPageName=ADME:L:EOISSA:NL:1123

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Betreft: Vraag over retourkosten zending terug uit Duitsland

het_regent
Community-lid

Wat een griezel beeld, geen wonder dat de koper er vanaf wil.


Hoewel de wet in Duitsland erg consumenten vriendelijk is moet u gewoon uitgaan van de PayPal wet.



De koper dient een niet-als-omschreven claim in te dienen, waar u dan al dan niet mee accoord mee gaat. Zo gauw als de claim wordt ingediend verdwijnt de betaling van uw PayPal saldo en/of komt u in de min. Vervolgens moet de koper op zijn eigen kosten het beeld aan u opsturen en de trackingcode aan PayPal laten zien. Daar zit een addertje, elke trackingcode is goed, vervolgens bent u uw geld definitief kwijt en wacht de aankomst van de zending af.


Er wordt niet van u verwacht de retourkosten te gaan betalen.



Als er niet via PayPal is betaald is het jammer voor deze koper. Retourneer dan pas het geld als u daadwerkelijk het item ongeschonden terug krijgt en op vervoerkosten van de koper.



Eerst kopen en dan "ongeopend" er weer vanaf willen is niet bepaald hoet het moet.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Betreft: Vraag over retourkosten zending terug uit Duitsland

het_regent
Community-lid

De hoet en de rand, mee accoord mee.


Het lijkt wel koeterwaals.


Nogmaals wat een vreselijk beeld, wie koopt dat.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Betreft: Vraag over retourkosten zending terug uit Duitsland

peelen01
Community-lid

retourkosten moeten door de koper zelf worden betaald...of het moet al anders zijn aangegeven in jouw veiling.. Hij dient uiteraard een bewijs van verzending te hebben uiteraard.


 


Staat er niks van retouneren  in je veilingen dan kun  je beter ook zonder duidelijke reden  geen retourzendingen  accepteren als particulier (voor winkels  wordt het dacht ik 14 dagen)


 


Zelfs bij aankopen via paypal kun je goederen niet zomaar retour zenden.


Er dient wel een reden voor te zijn als bijvoorbeeld....defect..,niet als omschreven in veiling ..etc.


Een reden van "" ik vind m niet meer mooi"" is  geen reden voor een claim..is ook niet zo slim om daar op in tegaan,,,,in dat geval gewoon paypal laten beslissen.


 


 


 


 


 


 


 

Bericht 4 van 4
laatste antwoord