annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verzending Rusland zonder TrackandTrace

Hoi,

Ik heb 2 bestellingen gehad van dezelfde koper uit Rusland (Sint Petersburg).

Betaald via PalPal en meteen opgestuurd, op 27/8 en 2/9. Om de verzendkosten van de pakketten nog enigzins

aantrekkelijk te houden heb ik ze zonder trackandtrace verstuurd + nog 2 euro korting gegeven.

Daar had ik dus nooit aan moeten beginnen. Maar ja, ik verstuur al een tijdje pakketten via Ebay, Discogs, e.d.,

van Chili tot Indonesie, en alles kwam aan, geregistreerd of niet ( behalve 1 cassette naar Brazilie).

Pakketten zijn tot op heden niet aangekomen volgens de koper. Ik heb hem gevraagd om meer geduld te hebben

omdat volgens berichten op forums het soms wel 1 tot 2 maanden kan duren.

De koper liet weten wel te willen wachten, maar heeft afgelopen week gewoon 2 PayPal claims ingediend, en blijft

maar vragen om een tracking number terwijl ik bij de koop al heb aangegeven dat dat er niet is bij deze goedkopere

vorm van versturen. Voor 8 oktober moet ik reageren waarom de pakketten niet aankomen.

 

Ben ik nu mijn geld gewoon kwijt, of is er nog iets te ondernemen ? Waarschijnlijk niet.

En zou ik nog recht hebben op teruggave PayPal-fees en/of Ebay commissie in zo'n geval ?

Ik ben nu 6 LP's kwijt met een waarde van 80 euro + 36 euro verzendkosten.

Zou het ook verdacht vinden als 2 verschillende pakketten, verzonden op 2 verschillende dagen naar dezelfde koper

niet aankomen, terwijl al mijn andere pakketten wereldwijd wel ontvangen werden.

Als de LP's na 2 maanden alsnog aankomen is het de vraag of de koper zo eerlijk is om dat mee te delen, na sluiting

van de PayPal-claim.

 

Ik stuur in ieder geval niks meer naar Rusland of Brazilie, ook niet aangetekend.

 

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Verzending Rusland zonder TrackandTrace

Er is voor postnl geen trackandtrace naar Rusland en naar vele andere landen waaronder ook de VS. Het loont zeer de moeite even te kijken waar .com verkopers zoal niet naar versturen.

Rusland staat zeer hoog op die lijst. Verkopen via PayPal is een kwestie van vertrouwen want de zogenaamde verkopersbescherming is onbestaanbaar. De PayPal fees worden teruggedraaid maar voor de eBay fees moet u actie ondernemen, zie de hulp. De plaatsingskosten bent u altijd kwijt en dus ook uw spullen en de verzendkosten.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Verzending Rusland zonder TrackandTrace

Okee, bedankt voor de tips. Dat is tenminste nog iets.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Verzending Rusland zonder TrackandTrace

Hallo,

 

Als ze bij mij kopen en het moet verstuurd worden naar dat soort landen stuur het ik altijd met aangetekende service ( take it or  leave it ), maakt niet uit wat het bedrag is.

Je kunt het pakketje dan traceren en als het dan zoek raakt, dan ben je wel verzekerd.  De post gaat dan eerst een onderzoek doen en daarna krijg je de waarde van je spullen + de verzendkosten weer (voor een bedrag tot maximaal 500 euro voor een pakketje en voor maximaal 50 euro voor een brief).

 

 

Bericht 4 van 4
laatste antwoord