op 18-04-2011 17:32
Hallo,
Ik heb wat gekocht van een verkoper op Ebay,die in Amerika woont.
Toen ik wilde betalen,kreeg ik de volgende melding:
"Some item(s) listed below do not have shipping fees specified by the seller(s).
Seller has not provided shipping information. Check the item description or request total from the seller"
Nu weet de verkoper niet hoe dit op te lossen.Voor hem is het de eerste keer dat hij internationaal wil verzenden.
Kan iemand,een verkoper misschien mij vertellen,wat de verkoper moet invullen en waar hij dat in moet vullen?
Kan dat nog nadat de aanbieding al is afgelopen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
groetjes Jolanda
-- Bewerkt door 1jolanda1 op 18 Apr 2011 17:32 CESTop 18-04-2011 21:04
De verkoper kan eenvoudig u na afloop een PayPal rekening sturen waarin de verzendkosten worden opgegeven.
Het probleem zal erin liggen dat deze verkoper aarzelt om u als foreigner het item te laten kopen. Gezien de eenvoudige manier waarop kopersbescherming werkt heeft die daar ook wel gelijk in.
Maar met geduld en een vriendelijke email komt u een heel eind. Reken wel op verhoogde verzendkosten en eventuele invoerrechten, btw en kosten.
op 18-04-2011 22:28
Hallo,
Nee,meneer is heel aardig.We mailen nu al een aantal dagen wat te doen en proberen elkaar te helpen.
Of ik mag mij wel heel erg vergissen.
Bedankt.
Jolanda
op 20-04-2011 00:59
Als het goed is kan de verkoper selecteren om jou via Ebay een factuur te sturen met de juiste kosten.
P.s kleine tip wat je uiteindelijk kwijt kan zijn mocht het door de douane heen gaan, zie: http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-03.html
Kans is groot om zo rond de 12% invoerkosten te betalen en waarschijnlijk 19% btw.