op 22-01-2014 19:08
Hallo,
Ik wil graag mijn objecten wereldwijd aanbieden. Kan iemand aangeven waar ik rekening mee moet houden? (verzendkosten, douanekosten, is het toegestaan enz.)
Ik ben een beginnend verkoper en heb nog geen feedback opgebouwd, alleen feedback als koper zijnde.
op 22-01-2014 19:13
Al uw vragen zijn op de site's van betreffende instantie's te vinden.
Verzendkosten: PostNL / DHL / Fedex / UPS
Doaunekosten: Deze eventuele kosten betalen de kopers. Vermeld dit eventueel in uw advertentie.
Toegestaan: Beschermde dieren, alcohol, drugs, ivoor etc. vanzelf sprekend niet. Voor een complete lijst kijkt u bij de douane.
Ebay heeft zelf ook een lijst met verboden objecten ondanks dat het wettelijk wel is toegestaan zoals antieke vuurwapens.
op 22-01-2014 20:01
Bedankt voor uw reactie. Ik wil graag een gouden ketting verkopen, maar ben door de bomen het bos kwijt geraakt. Ik ben hierdoor gaan twijfelen of het wel verstandig is om de ketting internationaal te gaan aanbieden.
Is het toegestaan om deze advertentie internationaal te gaan aanbieden (bijv. naar Amerika)? Het gaat om een ketting met een waarde van om en nabij 1000 euro. En als ik aangeef dat ik wereldwijd verstuur komt mijn advertentie dan ook automatisch op eBay.com te staan of is hier een aparte listing voor benodigd?
22-01-2014 20:36 - bewerkt 22-01-2014 20:38
U bent te zien mits de koper aangeeft wereldwijd te willen zoeken. Op .com is veel keus dus de kans is laag dat dat ook gebeurt.
Nederland telt niet echt mee en uw ketting op .nl verkopen is een optie mits u een start bedrag hanteert welke u beschermt. Een veiling vanaf 1 euro gaat gegarandeerd uitlopen in een teleurstelling.
Overigens krijgen maar bar weinig mensen een betere prijs als de werkelijke goud waarde en meestal een beduidend lagere prijs. Of het moet een bijzonder stuk zijn van een bekende designer/merk. Mijn advies is dan ook om een goudkoper te zoeken die u de dagkoers van goud betaald. Deze zijn na enig zoeken wel te vinden. U bent dan beter af.
op 22-01-2014 21:10
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Aangezien ik weinig te verliezen heb (kosten voor plaatsing zijn er niet) en ik de ketting absoluut niet voor goudprijs weg doe (verschil goudprijs en prijs ketting zijn veel te hoog) probeer ik het dan maar toch.
Ik wil deze kans ook graag aanpakken om bekend te worden met het verkopen via eBay.
op 22-01-2014 21:46
Wat u te verliezen heeft is de PayPal betaling als u niet aan de PayPal voorwaarden voor het succesvol pareren van een claim voor niet ontvangen kunt voldoen. Hebt u zich daar goed ingelezen. Een simpele aangetekende verzending is niet voldoende. PayPal vereist online tracking met signature confirmation, naam en adres van de koper. En dan nog is het lastig bij malafide kopers. Verstuur ook uitsluitend naar het PayPal adres van de betaling. Uw item is te vinden op eBay.com als men Item location Worldwide selecteert.