op 13-10-2011 22:12
10.5 Betalingsblokkering
a. U gaat ermee akkoord dat zowel in het geval dat:
i. u een betaling ontvangt waarbij sprake is van een transactierisico, als datii. er sprake is van een hoger dan acceptabel niveau van risico of blootstelling van uw rekening (gebaseerd op de informatie die beschikbaar is bij PayPal op de relevante tijd en wat naar eigen inzicht wordt beschouwd als een acceptabel niveau van risico of blootstelling onder alle omstandigheden),
PayPal geheel naar eigen inzicht (redelijk handelend) de betreffende betaling of een andere betaling kan blokkeren. Als door PayPal een bedrag op uw rekening wordt vastgehouden, wordt u hiervan op de hoogte gesteld (inclusief, zonder beperking, de duur van de blokkering). Het bedrag wordt op uw reserverekening vastgehouden en wordt op uw PayPal-saldo weergegeven als 'In behandeling'.
b. PayPal zal de blokkering van uw betaling opheffen als PayPal bepaalt dat het transactierisico, of het risico/de blootstelling met betrekking tot uw rekening, niet langer van toepassing is. PayPal kan bijvoorbeeld de blokkering van een betaling voor een object dat is gekocht via eBay opheffen als de koper positieve feedback geeft. Houd er rekening mee dat als u, niettegenstaande het bovenstaande, een geschil, claim of terugboeking op de transactie ontvangt die betrekking heeft op de blokkering, PayPal het bedrag (of een bedrag gelijk aan de relevante betaling) op uw reserverekening kan blokkeren totdat de kwestie is opgelost in navolging van deze overeenkomst.
c. U stemt ermee in alle informatie te leveren waar PayPal redelijkerwijs om verzoekt, zodat PayPal kan bepalen of het transactierisico of het risico/de blootstelling van uw rekening niet meer van toepassing is. U kunt uw rekening opheffen als u het niet eens bent met de blokkering onder deze voorwaarde. Als uw rekening om wat voor reden dan ook wordt opgeheven, heeft PayPal onder deze voorwaarde het recht een betaling te blokkeren gedurende een periode van 180 dagen vanaf de datum dat aan de volledige verplichtingen volgens het verkoopcontract (waarop de betreffende betaling betrekking heeft) is voldaan.
10.6. Blokkering voor eBay- en Marktplaats-objecten.
a. U stemt ermee in dat als PayPal, naar eigen inzicht, van mening is dat een betaling die u ontvangt voor een eBay- of Marktplaats.nl-transactie een hoog risiconiveau met zich meebrengt, het bedrag op uw reserverekening wordt geblokkeerd totdat wij naar redelijk inzicht hebben bepaald dat een dergelijk risico niet meer van toepassing is. Als PayPal een bedrag blokkeert op uw reserverekening, kan het op uw PayPal-rekening worden weergegeven als 'In behandeling'.
b. Vrijgave van een geblokkeerd eBay- of Marktplaats-object. Na 21 dagen heft PayPal de blokkering van een eBay- of Marktplaats-object op en stelt het bedrag beschikbaar op uw betaalrekening, tenzij er een geschil of claim is ingediend of een terugboeking is aangevraagd voor de transactie waarop de blokkering van toepassing is. PayPal kan de blokkering eerder vrijgeven als de koper positieve feedback geeft op eBay of, als het een Marktplaats-transactie betreft, als de koper ontvangst van het object bevestigt.
c. Aanvullende blokkeringsperiode. Als u een geschil, claim of terugboeking op de transactie ontvangt die betrekking heeft op de blokkering van het eBay- of Marktplaats-object, kan het bedrag op uw reserverekening worden geblokkeerd (of een bedrag gelijk aan de relevante betaling) totdat de kwestie is opgelost in navolging van deze overeenkomst
op 31-10-2011 09:49
goedenmorgen Stephan,
Het geld is veilig bij Paypal, als de koper
met Paypal betaalt heeft krijg jij ongetwijfeld
melding van Paypal dat koper het overgemaakt heeft.
Ja en dan kan jij tot verzending overgaan.
Ja en je accepteert paypal nu je bent daarmee
akkoord gegaan en ik neem toch aan dat jij geen
dingen ondertekent die je niet wilt.
Ja en als koper positieve feedback geeft dan weet
jij helemaal niet wat die koper jou voor sterrenscore
toebedeelt heeft en over die sterrenscore hoef ik
jou niets meer bij te brengen.
groetjes Niek
op 31-10-2011 10:31
uiteraard heb ik ondertekend en ik wist van de 10 dagen regeling maar 21 dagen? nee dat is nieuw!
Maar goed ik ben zelf verantwoordelijk dat weet ik maar al te goed daarom bezin ik mij ook over het feit of ik wel of geen PP accepteer! (binnenland)
op 31-10-2011 10:47
ja dat is het ebayconcern,
altijd weer die dekselse nieuwe " verbeteringen "
en waar je als verkoper bizonder flexibel en inventief
moet zijn. dit laatste ben ik dus geen van twee.
goede posting van je Stephan in het antwoordcentrum
ik hoop dat je reaktie daarop krijgt. ja en ik heb
dit systeem altijd al te gek voor woorden gevonden.
groetjes Niek
op 31-10-2011 11:21
Ik weet 1 ding wel Niek het wordt er niet beter op, ondanks alle "verbeteringen" die ebay heeft doorgevoerd! overigens zonder overleg maar dat recht hebben ze!
op 01-11-2011 11:14
goedenmorgen Stephan,
Nu dat het er niet beter op geworden is
dat zal menigeen hier wel onderschrijven.
Maar ja neemt niet weg dat jij als alternatief
hun dochteronderneming kiest. zo blijf je
vaste klant.
Ja en een advies probeer ook nog eens wat
op .com kan je toch tegen je vrienden zeggen
dat je een top internationale hobbyverkoper op ebay bent.
ja en die meerkosten dat doet er toch niet toe?
groeten en iedereen weer een prettige dag,
Niek
op 01-11-2011 11:23
Ik heb al een tijdje een aanbieding staan op .com maar nauwelijk belangstelling laat staan bieders!
En voor minder gaat het echt niet weg, ik heb ook al gratis verzendkosten dus wat willen ze nog meer? waarschijnlijk alles voor niet!
op 01-11-2011 11:45
Beste Stephan,
gratis bestaat niet, ik loop altijd met een grote
boog daar om heen. maar ja ebay promoot dat
ook weer een van die dingen waar ze naar mijn
mening te ver ingaan.
Maar grote verkopers gaan intussen overstag
een Duitse verkoper waar ik dit weekeinde een
verzameling van kocht verzend deze verzameling
in Duitsland ook gratis. Opa Niek daarentegen moet
19 euro ophoesten voor verzending.
Zal hem toch een mailtje gaan sturen of die dat
nu zelf zo chique vindt tegenover kopers die niet
uit Duitsland afkomstig zijn.
Ja en Ebay Duitsland is ook al geen alternatief
want die site is net zo duur of net zo goedkoop
als .com. en als Nederlandse aanbieder spullen
te gaan verzenden dan ben je ook zeer veel geld
kwijt onze Post is i.v.m. vele andere Europese landen
zeer duur.
Het is je allemaal wat,
groetjes Niek
op 01-11-2011 12:07
Ik bied alleen maar gratis verzending aan op .com omdat ik het vertik commissie te betalen over verzendkosten (hoe verzin je het) de verzendkosten zitten bij de startprijs in!
Resultaat is wel je verkoopt niets hahahahahaha! eBay wordt steeds leuker!
op 01-11-2011 16:30
Ja voor lager verkoop je niet. daarom blijf je
hier natuurlijk voorlopig.:^O
Nu ik kijk wel eens op .com een mens moet
toch een beetje bijblijven nietwaar?
Nu daar hebben ze dus een shoppingcard
is dat soms Bill me later? Ik heb het al eens
eerder gevraagd hier maar kennelijk kijken die
5 prikborders die hier nog over schijnen te zijn
daar niet.
Nu en het verlanglijstje in mijn ebay daar word
ik op zijn minst ook niet blij van. dat je al die
reklame tegenkomt dat is wat mij betreft al een fors minpunt
bij ebay.
En dat je kennelijk nu ook op een landingsbaan
arriveert? zijn er nu echt geen Nederlanders
meer in dienst die daar een fatsoenlijk Nederlands
woord voor kunnen bedenken?
Het is je allemaal wat,
groetjes Niek
op 01-11-2011 18:33
Dat karretje daar kan je je spullen in stallen en dan doorgaan met winkelen tot je klaar bent en dan alles ineens afrekenen, niets nieuws volgens mij maar goed is weer een van de verbeteringen!
en die landingsbaan daar snap ik ook niets van het lijkt vliegtickets.nl wel :^O