annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Ik vind het nu wel opvallend worden, maar ik wacht op een stuk of 6 pakjes/brieven uit Engeland, waarvan de oudste verstuurd op 12 juni en ik heb nog helemaal NIETS ontvangen.
Tijdje geleden ook via amazon.uk een boek gekocht en die is ook nooit aangekomen. Begin me wel zorgen te maken, want 6 dingen is niet weinig. Kan geen toeval zijn. Wie o wie herkent dit op dit moment ook?
Bericht 1373 van 1.373
laatste antwoord
1.372 ANTWOORDEN 1.372

#890: Ik las toch eerder dat de verkoper daar wel degelijk aansprakelijk voor wordt geacht.
Bericht 481 van 1.373
laatste antwoord

# 888

Ik ben wel serieus, hoor. 🙂
Bericht 482 van 1.373
laatste antwoord

# 886

Ik verzend ook uitsluitend verzekerd. Een enkele keer verzend ik als brief, bij binnenlandse verzendingen beneden de 60 euro. Dat is mijn grens. Ik waarschuw de koper dan, dat ik niets kan doen als het zoek raakt. Iedereen kent de risico's, maat ik schrijf dat dan ten overvloede. De koper maakt die keuze.

Bij verzekerde verzendingen is de waarde lang niet altijd gedekt. Zeker niet bij zendingen naar buiten Europa, waarbij TNT slechts vergoedt tot 146 euro. Of bij binnenlands aangetekend, gedekt tot 46 euro.

Ik beschouw dat als een risico voor de koper.
Bericht 483 van 1.373
laatste antwoord

#883: het lijkt er dan op dat u suggereert dat een verkoper zijn spullen niet verzendt. Dat waag ik toch te betwijfelen, zeker in het voorbeeld dat ik al aanhaalde (verkoper stuurde 2 pakjes, 1 heb ik binnen, de andere niet). Ik heb zelf sterk het idee dat de koeriersdiensten proberen hun opbrengsten te maximaliseren door extra te laten betalen voor dingen waar je ze eigenlijk al 'normaal' voor betaalt: een pakje van A naar B brengen. Ik heb sterk het idee dat ze express pakjes zoek maken, om veelkopers te 'dwingen' extra te betalen voor verzekerde zendingen. Kijk, 3 euro extra voor een apparaat van 50 euro of meer zou ik nog wel redelijk vinden. Ik koop zelf veel grammofoonplaten. Ik vind het al erg genoeg dat ik 4 pond moet betalen voor de verzending van 1 LP die ik voor 1 pond koop. Als ik daar dan nog eens 3.50 bij moet leggen voor verzekering, is de lol er snel af.
Bericht 484 van 1.373
laatste antwoord

jij hoort misschien tot de groep verkopers die een artikel van eu 5 voor eu 15 verkopen en dan heel hard schreeuwen : GRATIS VERZENDEN
Bericht 485 van 1.373
laatste antwoord

# 883

Als jij verantwoordelijk bent voor de verzending, dan is het niet logisch om de kosten voor de verzekering bij de koper in rekening te brengen. Het is toch jouw risico, zoals je stelt?
Bericht 486 van 1.373
laatste antwoord

jij zult wel een goed baan hebben anders kon je je het niet permitteren het niet ook zo te doen.
Bericht 487 van 1.373
laatste antwoord

#881+882
het verzenden via ip plus heeft me natuurlijk best omzet gekost (en zal me nog steeds omzet kosten) maar dat heb ik liever als dat gezemel over pakjes die niet te traceren zijn

Dat had ik nog vergeten. Onder de streep is het beter zo. Beter de spullen blijven bij mij op het schap als dat ik ze wegstuur en na een week krijg ik mijn geld weer afgeboekt.
Bericht 488 van 1.373
laatste antwoord

Als je de koper laat betalen voor de verzekering, dan duidt dat er op dat de verkoper niet verantwoordelijk is voor de kwaliteit van de verzending.

Ik blijf een rare zaak vinden wat jullie stellen, niet logisch.
Bericht 489 van 1.373
laatste antwoord

Ik weet niet waar dat nu op slaat. maar ik betaal nooit voor verzending en ook nooit voor verzekering.
Mijn prijzen zijn alleen voor het product.
Daarnaast bieden wij de klant alle mogelijke diensten aan , hij krijgt alles wat hij wil , zolang hij er wel voor betaalt.
Maar wat verkocht wordt via ebay en PP verzend ik uitsluitend verzekerd. ( wat ik iedereen kan aanraden ) ik kan niet goedkoop verkopen en dan ook nog het risiko dragen omdat de koper te gierig is de verzekering te betalen.
Als iemand die paar eu wil sparen voor de verzekering kan dat ook als hij de rekening normaal via de bank betaalt en mij schriftelijk bevestigt dat hij alleen alle risiko's draagt.
Afhalen kan ook , dan betaalt hij geen verzendkosten.
Dat zal wel niet allemaal volgens de regeltjes zijn , maar het valt wel op , dat sinds we dat zo doen , we nooit meer een claim hadden , en dat ligt niet aan de post.
In de tijd zonder PP en toen ebay nog niet zo "veilig " was hadden we trouwens ook nooit claims
Bericht 490 van 1.373
laatste antwoord