op 12-07-2006 21:36
op 06-03-2011 20:39
Maandag 28 Februari is er een pakketje vanuit Engeland mijn kant op gekomen. Verzonden met Royal Mail. Ik keek op Royal Mail en daar stond het volgende ;
A delivery was attempted for your item with reference .... in NETHERLANDS before 04:35 on 05/03/11. A card may have been left, depending on the country's postal service. If undelivered, it will be returned to the UK.
Hij is dus gisteren blijkbaar langs geweest. Maar vervolgens heeft die gene geen briefje achter gelaten. Ik weet dus ook niet via welk bedrijf hij word bezorgd of wanneer het eventueel weer word bezorgd?
Hoe kom ik erachter bij wie mijn pakketje licht? Tnt, Royal Mail Nederland... etc?
Help!
-- Bewerkt door dave_055 op 6 Mar 2011 20:44 CETop 13-02-2011 11:13
@blue-chameleon-2008
Start hoe dan ook vandaag nog (mits mogelijk) een PayPal claim.
Anders ben je hoe dan ook je geld kwijt !
Ik heb nog nooit in 11 jaar Ebay meegemaakt dat een verkoper navraagt en dat daar iets van succes uit voortkomt !
--
Zelf heb ik inmiddels rondgebeld maar het onbegrip en het naar elkaar wijzen is stuitend.
Dat TNTpost zich überhaupt al verbergt achter een telefoon nummer waar je bijna €0.50 voor moet betalen per minuut is een schande op zichzelf.
Erken dat er in het systeem fouten zitten, of dit nou leveringsproblemen zijn door diefstal, slechte administratie, of afspraken die niet nagekomen worden, zoek het uit in plaats van afwachtend te zijn in je handelen.
De brandweer moet niet pas uitrijden als de boel al bijna afgefikt is, maar niemand de brandweer belt omdat het te bellen nummer belachelijk kostbaar is.
Wanneer het je eigen huis is wil je graag dat er onmiddelijk en adequaat gehandeld word.
Daar komt bij dat Selektvracht niet veel beter handeld.
Pakketjes die bij buren worden neergelegd of doodleuk voor je deur, vol in het zicht van de straat.
Morgen maar weer een nieuwe ronde bellen !
Goedkoop is duurkoop !
Neem voortaan standaard een verzendoptie met tracking als je in de UK iets koopt !
-- Bewerkt door tiesemans op 13 Feb 2011 11:16 CET
op 12-02-2011 17:18
Hier ook iemand die al bijna een maand wacht op 4 pakketten met in totaal 16 boeken uit Engeland. Heel vreemd dat niet één pakket is aangekomen, terwijl ze tegelijk zijn verstuurd. Ik baal echt als een stekker, het gaat om unieke boeken waar ik me op verheugd had.
Heb inmiddels contact gehad met de verkoper en die gaat proberen wat uit te zoeken.
Gek genoeg nooit eerder problemen gehad met pakjes uit Engeland en ik heb er toch al flink wat besteld. En nu ineens vier grote pakketten die 'gewoon' niet aankomen.
Wat een teleurstelling, bah!
op 10-02-2011 16:47
Wat ik wel kan vertellen uit eigen ervaring is dat alles wat verzonden word via small Packets (zonder track/trace) eigenlijk een behoorlijk risico betreft.
Als je echter om Signed for service vraagt gaat het om een zekerheidsproduct en daar moet een barcode bij verstrekt worden !
Dus vraag je Britse verkoper om deze gegevens die als het goed is op het bonnetje staan dat hij krijgt op het Britse postkantoor of de koerier die de pakketjes komt ophalen OF via de website van Royal Mail waar hij pakketzegels uitprint !
Ikzelf heb de nodige problemen met bestellen in de UK en ben onderhand groot Brittannië als het gaat om koop land beu.
Erg Jammer want de Duitsers zijn vaak te duur en de VS levert te vaak gelazer op met de Douane.
Je zou bijna gaan denken dat krachten binnen de EU ons het Euro voordeel en het achterwege blijven van Douane kosten en invoer kosten, niet gunnen !
op 09-02-2011 22:34
Ik lees een stukje terug in deze reacties dat via airsure een pakket goed te traceren is. Heeft iemand ervaring met deze manier van verzenden en vooral in geval van een verloren gegaan pakket?
op 26-01-2011 08:01
Als het begin December verstuurd is dan is het waarschijnlijk te laat om een geschil of claim te starten, dit dient te gebeuren binnen 45 dagen na aankoop, een klacht indienen bij TNT heeft ook weinig zin aangezien het met Royal Mail is verstuurd, u kunt alleen hopen dat het alsnog aankomt of dat de verkoper zo eerlijk is u alsnog tegemoet te komen en uw geld terug te geven, als dit niet het geval is dan is er weinig wat u er nog aan kan doen.
op 25-01-2011 20:26
Begin december verstuurd. Nu nog niets gekregen Verkoper heeft verzendbewijs. Wat moet ik nu doen.....wachten? Paypal geschil starten?..klacht indienen bij TNT? ....
op 21-01-2011 23:12
De "service" van RM NL heeft een nieuw dieptepunt bereikt. Waar voorheen pakketten uit Groot Brittannië nog met de TNT werden bezorgd wordt in de regio Den Haag tegenwoordig de sociale werkvoorziening ingezet!
Helaas wordt na een tweede bezorgpoging weinig moeite ondernomen om bij een buurtbewoner af te leveren en kan de geadresseerde vervolgens afreizen naar een afgelegen industriegebied (in mijn geval 6,5km van mijn thuisadres en ruim 40 minuten OV reistijd!). Hier kan een pakket dan ook nog eens alleen op werkdagen van 8:00 tot 16:30 opgehaald worden! De reden dat eerdere afleverpogingen niet zijn gelukt is dat een full-time baan heb en gewoonweg niet beschibkaar ben op deze uren. Gevolg is dat ik niet over mijn pakket kan beschikken zonder een vrije dag op te nemen. Hier is het laatste woord in ieder geval nog niet over gezegd. Maandag ga ik contact opnemen met beide bedrijven om tot een normale (cosumentvriendelijke) oplossing te komen. Het moet nu maar eens afgelopen zijn met deze wanpraktijken.
op 21-01-2011 11:16
het lijkt er sterk op dat alle pakjes besteld vanaf ongeveer een week voor de kerst tot na de jaarswisseling van de aardbodem zijn verdwenen uit die periode moet ik nog zeker 8 pakjes binnen krijgen, sommige zijn al vergoed door de vekoper op de andere wacht ik nog.
op 20-01-2011 18:04
de laatste maand zijn er inderdaad meer problemen dan normaal voor die tijd heb ik nooit problemen gehad met pakjes uit de UK.
en verder wordt er inderdaad snel geklaagd en zijn vele ongeduldig, houd de claimtijd goed in de gaten en open op tijd een geschil indien dit nodig is! Ik heb al een aantal verkopers een bericht gestuurd en die hebben het geld terug gestort met de afspraak mocht het alsnog aankomen dat ik dan weer zou betalen, is ook een kwesie van vertrouwen!!!