annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verkoper draait verkoop terug, mag dat?

Hoi,

Ik heb een veiling gewonnen voor een object uit de VS. Alles ging prima, totdat ik verzocht om een overzicht van de totaalprijs. De verkoper gaf aan naar het postkantoor te gaan voor verzendkosten. (De verzendkosten uit de veiling leken me hoog in vergelijking met andere aanbieders uit de VS met vergelijkbare objecten)

Hij kwam terug met verzendkosten van boven de 75 dollar, erg hoog. Ik gaf aan dat het goedkoper kan, uit ervaring met soortgelijke gekochte objecten uit de VS.

Nu geeft hij ineens aan dat hij van de verkoop afziet omdat hij nog nooit buiten de VS verstuurd had en dat daarom niet wil doen omdat het teveel gedoe zou zijn. In zijn advertentie staat dat het object een favoriet van hem was, wat mij doet denken dat hij hem helemaal niet wil verkopen en nu een smoes verzint.

Is hij niet verplicht om het object aan mij te sturen? Ik heb de veiling immers gewonnen. Hij dringt er nu ook op aan om hem maar geen negatieve feedback te geven.

Bericht 3 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Op voorhand bied u op een item waarvan u de verzendkosten eigenlijk te hoog vind! Omdat u bied gaat u automatisch akkoord met de verzendkosten!

Best mogelijk dat het goedkoper kan maar dat had u moeten vragen voordat u een bod uitbracht, de verkoper is nu niet verplicht om het goedkoper naar u te verzenden dan staat aangegeven.

Dus de keus is aan u, wilt u het item erg graag dan betaalt u de volle mep wilt u dat niet dan zou ik de verzoeken om de transactie te annuleren.

De verkoper is in principe verplicht het op te sturen maar dan wel volgens de voorwaarden die in de veiling stonden.

Bericht 1 van 3
laatste antwoord

in principe moet hij dat aan u verkopen, maar als hij dat niet wilt kan je hem moeilijk dwingen.

Bericht 2 van 3
laatste antwoord