annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakketje vanuit Indonesie verstuurd met DHL

Hallo,

ik heb vorige week een pakketje 9.5 kg vanuit indonesie verstuurd gekregen. Dagen lang lag het bij de douane en gisteren belde ik spontaan eens met DHL klantenservice om te informeren waar het pakketje eigelijk blijft?  Ik kreeg van de medewerker te horen dat het pakketje nog niet bezorgt is omdat ze contact met mij hebben proberen te zoeken maar ze hadden blijkbaar een foutief nummer.

Prima. Ik heb toen netjes een mail gestuurd naar een afdeling op verzoek van de medewerker en werd ruim 2 uur later gebeld door een van de dhl medewerkers dat het pakketje niet bezorgt is omdat er wat nodige kosten bijkomen kijken en of ik nog wel het pakketje wilde hebben? Een mooi bedrag van 193 !!Normaal werd het pakketje bezorgt door postnl maar kennelijk had de verzender nu gebruik gemaakt van dhl vanuit indonesie.. De medewerker vertelde me dat dit belastingkosten zijn (en nog wat andere kosten) dus geen inklaringskosten wat ik normaal gesproken aan postnl betaalde..

Omdat de medewerker vertelde dat dit belastingkosten zijn? krijg ik hier in de toekomst geen problemen mee? Ik schrik hier namelijk wel erg van en ben niet meer van plan om uit het buitenland wat te bestellen..

Wie kan me geruststellen? Ik snap namelijk heel de douanegedoe niet en hoe ze aan het bedrag van 193 euro komen..

Gr.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Betreft: pakketje vanuit Indonesie verstuurd met DHL

Wat is het email adress, kan ik ze ook gelijk even mailen

Dank je wel:-)

Bericht 1 van 4
laatste antwoord

ik zie op ebay alleen maar een gewonnen hars-product in engeland en in israel maar niet in indonesie??

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Inklaring is veelal een tombola, er kan van alles uit komen en het is zelden juist.

U betaalt voor de inklaring ongeveer 15 euro. Dan over de waarde van de spullen eventueel invoerrechten, die varieren van 0-200% maar meestal nul. Dan over de waarde van de zending plus de verzendkosten plus de invoerrechten, 21% btw.

Voor die 15 euro inklaring krijgt u meestal niet eens een specificatie dus het is vooral afwachten wat het wordt. Achteraf kunt u bezwaar maken maar die inklaringskosten krijgt u niet terug.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord