Ik heb een nieuw kompas gekocht bij een verkoper in Italie, verkoper is Walter338.
Na betaling heb ik het kompas na een tweetal weken ontvangen, het kompas bleek defect. Ik heb de verkoper benaderd en deze gaf aan dat ik het kompas op zijn kosten kon laten repareren bij de fabriek in Hamburg. Het kompas heb ik opgestuurd naar de fabriek en deze deelde mij mee dat de kosten ruim 250 euro zouden zijn, was geen garantie omdat de fabriek het kompas al eerder ter reparatie had gehad, het kompas was van 1995! Ik heb de verkoper gemaild dat het geen garantie was, dat het kompas van 1995 was en dat ik de reparatiekosten volgens afspraak vergoed wilde zien. De verkoper geloofde het niet en zou de fabriek bellen. Hij belde echter niet. Na heen en weer mailen blijkt de verkoper helemaal niet van zin te betalen, hij beweert telkens dat hij de fabriek belt maar dat die de telefoon niet opnemen, nu reageert hij helemaal niet meer en betaalt ook niet. Direkt toen bleek dat hij moeilijk ging doen heb ik Ebay gemaild maar Ebay wil er niets aan doen omdat toen de 60 dagen klachttermijn al verstreken was door alle termijnen van verzending naar Nederland, mailen met verkoper, verzenden naar Hamburg, mailen met verkoper etc etc.. Ebay is zelfs niet bereid mijn klacht aan de verkoper door te leiden, ik hoopte dat de verkoper dan wel zou gaan betalen. Ebay doet er dus niets aan en laat deze verkoper ongestoord doorgaan met waarschijnlijk andere kopers op te lichten.
Ik heb Ebay op hun zorgplicht gewezen maar allemaal vergeefs, ze reageren er zelfs niet op.
Dus opgepast, garantie tot de deuir zullen we maar zeggen.