annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

incasso bij niet betalen in duitsland

Hallo,

Ik heb een item in duitsland gekocht , en ik ben erin gestonken.

Op de foto stond playmobil met de orginele doos, in de koptext stond dat het om de exclusieve set ging (en dat is hij met de doos ook), alleen in de text stond "ohne ovp", achteraf hoorde ik dat dat " orginal verpackung "betekent.

Ik heb de verkoper gemaild dat ik niet betaal (in een soort duits), en dat ik de koop wil annuleren.

Dat wil hij dus niet, wil dat ik betaal en dreigt net incasso. Wat voor risico loop ik daarop?

B.v.D,

Bert

Bericht 6 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Betreft: incasso bij niet betalen in duitsland

Heb ik ook al een keer gehad, ook gewoon betaald. Je kunt ook de afkortingen opzoeken via e-bay.  

Bericht 1 van 6
laatste antwoord

gewoon betalen ben je van het gezeur af. stond er duidelijk bij

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

ohne OVP betekent gewoon ohne Original Verpakkung, dus zonder originele verpakking!!

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Lezen én begrijpen is een eerste vereiste bij kopen op e-bay.

Is er nog iets niet duidelijk stuur dan een mail voor verdere inlichtingen vooraleer je tot aankoop overgaat.

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

je bent natuurlijk zelf verantwoordelijk voor wat je koopt, en als er staat ohne ovp is dat aan u als koper te bedenken wat dat zou kunnen betekenen. Wat dat betreft bent u dus eigenlijk gewoon 'verplicht' te betalen. Maar goed, doet u dat niet dan zal Ebay zelf niks doen. De verkoper kan na 4 dagen een geschil wegens niet betalen openen en dat 4 dagen later weer sluiten. U krijgt dan een aantekening wegens niet betalen. Bij 1 zo'n aantekening gebeurt er helemaal niks. Pas bij 3 van die aantekeningen binnen een jaar kan uw account geschorst worden. Opent de verkoper niet zo'n geschil (hij heeft daar 35 dagen de tijd voor), dan zal er helemaal niks gebeuren. Misschien dat ebay automatisch nog eens een betalingsherinering stuurt, maar nogmaals, als de verkoper geen geschil opent, gebeurt er niks. En zoals gezegd,opent hij wel een geschil, dan krijgt u een aantekening en gebeurt er nog niks.

Een verkoper kan niet over uw geld beschikken en kan u op geen enkele manier dwingen te betalen (behalve dan boze mailen of een geschil). Hij zou inderdaad een incasso buro op u af kunnen sturen, nou weet ik niet hoeveel de prijs van het gekochte is maar A: een duits incasso heeft geen rechtsgrond in nederland en B voor een paar tientjes is dat allemaal dreigerei. Zo'n incasso buro werkt ook niet gratis dus de kosten wegen wat dat betreft niet tegen de baten op.

Bericht 5 van 6
laatste antwoord