annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

defect object ontvangen, wie draagt de verzendkosten ?

Hallo

 

ik kocht een satelliet ontvanger van een Ebay verkoper met winkel in Duitsland.  Nadat de eerste verzending in het geheel niet is aangekomen via DHL zend verkoper mij een tweede sat ontvanger.  Deze ontvang ik correct maar blijkt defect te zijn.

 

Verkoper wenst nu enkel het object om te ruilen of  geld terug te geven als ik de  retour verzendkosten voor mijn rekening neem.

 

Het object kostte  € 275

ik betaalde 15 euro verzendkosten om het te ontvangen

DHL rekent aan een particulier voor een pakket van NL naar Duitsland ongeveer  30 euro

 

totaal ben ik dan € 45 euro kwijt om € 275  terug te krijgen  en houd dus € 230 over. 

 

Het lijkt mij dat verkoper in dit geval aansprakelijk is voor een defect verzonden object ?

 

Zie ik dit juist ? 

 

Overigens geeft Ebay niet thuis uiteraard,  en zegt dat het een zaak is tussen koper en verkoper.

 

 

ik hoor graag !  alvast dank.......

 

 

Bericht 4 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Re: defect object ontvangen, wie draagt de verzendkosten ?

Laat me niet lachen, u denkt toch niet dat eBay onder dit keurmerk valt.

Overigens wordt elke verantwoordelijkheid door hen doorgeschoven naar de verkoper.

Waar die dan onder valt laat zich raden.

Bericht 1 van 4
laatste antwoord

Re: defect object ontvangen, wie draagt de verzendkosten ?

De "Algemene voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk" zijn daar mijns inziens heel duidelijk in. Zie hiervoor artikel 11, lid 5.

 

 

ARTIKEL 11 - LEVERING EN UITVOERING

 

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.

4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.

5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Harekrishnakabita

 

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Re: defect object ontvangen, wie draagt de verzendkosten ?

De verkoper geeft in het retourbeleid aan wie de retour verzendkosten betaald, als dat niet is aangegeven is het de koper.

In dit geval kunt u het best via Een probleem oplossen de claim niet-als-omschreven starten. Als PayPal vraagt om terugzending, maak dan gebruik van een verzending met tracking.

Als u met PayPal hebt betaald kunt u ook de creditcard chargeback of de bankrekening incasso terugboeken.

Reken dan wel op een schorsing van eBay/PayPal.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord