annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper wil het afhandelen buiten Ebay om.

Ik heb dus contact gehad met een verkoper uit Duitsland die wel in prijs wilde zakken alleen dit dan buiten Ebay om wilde doen.

De verkoper die heeft een 100% score en heb hem gevraagd waarom hij dit buiten Ebay af wilt handelen maar weigert antwoord te geven.

Hij handelt niet via Paypal en vraag me nu ook wel af of een verkoop die door Ebay geleid word beschermt is?

Het gaat om een aankoop van €100,- +

gr

Bericht 2 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Verkoper wil het afhandelen buiten Ebay om.

Kopersbescherming van eBay stelt niks voor.

http://pages.ebay.nl/help/buy/protection-programs.html

Het draait allemaal om vertrouwen. De verkoper gebruikt waarschijnlijk geen PayPal omdat dat te gevoelig is voor misbruik. Ik geef 'm groot gelijk.

Om te bepalen of de verkoper betrouwbaar is moet je niet alleen naar het percentage kijken, maar naar de hoeveelheid feedback die hij kreeg van kopers én de formulering daarvan. Aleen 100% zegt niks, dat heb jij ook, maar maakt je dat een betrouwbare verkoper?

Als het geen particuliere maar een bedrijfsmatige verkoper is sta je wat sterker als klant. De Duitse politie is actiever bij het aanpakken van internet-oplichters dan de Nederlandse.

In het algemeen kan ik je aanraden om bij twijfel geen groter bedrag uit te geven dan je kunt missen.

Bericht 1 van 2
laatste antwoord