op 31-10-2013 11:04
Begin augustus kocht ik een pakketje in Zwitserland.
Vanwege de vakantieperiode kreeg ik iets later een antwoord op mijn vraag of de verkoper de totale kosten zou willen doorgeven.
Zodat ik het geld kon overmaken. Op 18 augustus maakte ik het geld over en toen was het wachten op mijn pakketje.
Begin september had ik nog niets ontvangen en ben toen gaan emailen.
Na wat over en weer gemail bleek dat het pakketje op 31 augustus was afgegeven, maar niet was aangenomen.
Ik dacht nou niet bij mij.... Het bleek dat de verkoper het verkeerde adres had opgegeven en dat het pakketje weer retour gestuurd werd. Ik kon inmiddels via een buitenlandse site Hermes Groups het pakketje volgen en gedurende dat proces had ik recent contact met de verkoper.
Op 1/10 mailde de verkoper mij dat het pakketje weer was aangekomen en dat hij het zou retourneren. Tot op heden heb ik nog niets ontvangen.. Zelfs geen track and trace code. Ik stuur om de 3 -4 dagen een emailtje, maar er komt geen respons.
Inmiddels zijn bij paypall en bij ebay de functies vervallen om een feedback te geven of geld terug te vragen.
Zijn er nog opties voor mij?
Iemand dezelfde ervaring?
op 31-10-2013 15:17
Nog een keer dan.
U kunt bij uw creditcard of bank terecht voor een undo van uw initiele betaling.
Wel kunt u dan niet meer bij PayPal terecht.
Altijd PayPal claimen binnen de gestelde tijd van 45 dagen, sommigen doen dat zelfs standaard.
Maar hun PayPal carriere is meestal ook snel afgelopen.
U kunt niets anders doen dan afwachten en hopen op een goede afloop.
Ik adviseer u wel de verkoper niet zo te spammen, dat werkt averechts.
op 31-10-2013 13:05
Ik kon niet direct betalen omdat de verkoper de verzendkosten nog moest toevoegen aan het aankoopbedrag.
Ik heb na aankoop direct een mail gestuurd met het verzoek het totaalbedrag vast te stellen, daarop heb ik een paar dagen moeten wachten...
Ik heb het juiste adres opgegeven, deze staat gewoon goed genoteerd, maar de verkoper heeft het verkeerde adres overgenomen.
Huisnr 21 ipv 24...
op 31-10-2013 11:27
U had direct moeten betalen en niet pas na een paar weken.
U dient de verkoper via eBay/PayPal het juiste adres te geven.
Het spammen van emails heeft geen pas.
Uw opties zijn nu over.