op 30-10-2013 12:19
Hallo,
Dit is het verhaal. Ik heb hairextensions gekocht en betaald via Pay Pal op 15-08-2013 maar deze waren niet de juiste kleur. Contact gehad met de verkoper in de VS en mocht het pakket terug sturen en zou een refund krijgen.
Pakket teruggestuurd op 30-8-2013 aangetekend. Vervolgens zegt de verkoper dat ze niets hebben ontvangen. Ik heb Post NL opgebeld (45 c/min) en die zeggen dat het pakket is bezorgd op 11-9-2013 maar niet aangetekend. Daarom heb ik een aanvraagd/ onderzoek ingediend bij Post NL naar deze zaak. Ondertussen ben ik nog steeds € 55,65 armer.
Heeft iemand een tip? Hoe kan ik bij eBay een klacht indienen? de verkoper zegt nog steeds niets te hebben ontvangen.
Post NL is nog bezig met hun onderzoek. Inmiidels zijn de 45 dagen van PayPal ook verstreken.
Of is dit een geval van geld kwijt geraakt? 😞
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de juiste stappen om dit op te lossen.
Alvast bedankt.
Sara
op 31-10-2013 10:44
Ik heb gekeken maar ik heb niet per credit card via paypal betaald dus dat kan ik niet proberen en post nl zegt dat het onderzoek nog 2 tot 3 maanden kan duren.
volgens mij ben ik 51 euro + verzend en belkosten kwijt. Volgende keer niet meer een bestelling terugsturen.
op 30-10-2013 17:11
Voor aangetekende brieven naar de VS levert postnl geen tracking.
Het is of niet ontvangen of eeuwig onderweg.
U krijgt alleen 50 euro terug van postnl als zij menen dat het item zoek is geraakt.
Waarschijnlijk is het item wel gewoon ontvangen.
Als u een beroep doet op de verzekering die de creditcard biedt en zij geven u uw geld terug zal PayPal u mogelijk gaan blokkeren, effectief hetzelfde voor eBay. Dat is wel een consequentie.
op 30-10-2013 14:15
bedankt voor uw antwoord, de les is dat ik mijn vertrouwen in het kopen via ebay bijna heb verloren! ik voel me bestolen.
als post nl heeft geleverd zonder handtekening terwijl ik ervoor heb betaald, kan ik de refund niet op ze verhalen? zij zijn toch verantwoordelijk voor correct inleveren waarvoor ik betaald heb?
een geschil via paypal heeft niets opgeleverd omdat het na 45 dagen is.
ik zal dat van de creditcard en paypal proberen. bedankt voor de tip.
op 30-10-2013 12:51
Ik lees nu pas uw verhaal, ik lees meestal alleen de kop.
Blijkt dat u buiten PayPal om bent gaan onderhandelen met de verkoper.
Dit maakt overigens niets uit zoals al omschreven betreffende tekortkoming van het postnl verzendbewijs.
Het onderzoek van postnl levert uiteindelijk niets op en u kunt er lang op gaan wachten.
Als u via een creditcard PayPal hebt betaald kunt u daar terecht voor een chargeback tot 6-12 maanden na transactie. Ook kan de bankincasso worden teruggedraaid tot 56 dagen na betaling.
PayPal zal dit overigens niet waarderen.
Ik denk dat het afschrijven wordt, zie het als leergeld.
Maar wat was dan de les ?
op 30-10-2013 12:27
Het gebruiken van de claim niet-als-omschreven inclusief het terugsturen op eigen kosten is de minst succesvolle manier om uw geld terug te krijgen. Voor meer duidelijkheid kunt u het beste telefonisch contact opnemen met PayPal. Dat kost dan wel weer nog meer geld maar u krijgt wellicht duidelijkheid. Mijn inschatting is dat het verzendbewijs doordat er geen adresgegeven vermeld zijn, niet door PayPal wordt geaccepteerd. Maar probeert u daarover eens duidelijkheid te krijgen. Misschien zijn de regels iets anders dan voorheen.