op 06-05-2012 19:46
Onlangs artikel gewonnen waarbij duidelijk verzending met de bijbehorende kosten worden getoond en tevens de mogelijkheid middels PayPal te betalen.
Nu een paar dagen later, bericht de verkoper dat het artikel gehaald kan worden en de betaling moet worden overgemaakt.
De PayPal betaling is niet geaccepteerd en al teruggestort.
De verkoper, in dit geval in het buitenland, wijkt dus ernstig af van de door hem geboden diensten.
Ter info:
1) de verkoper is een nieuwkomer danwel iemand die opnieuw een account heeft aangemaakt.
2) het door mij gewonnen artikel heeft een vele malen hogere waarde dan mijn bieding.
Ik heb de verkoper een bericht gestuurd dat ik me wil houden aan de afspraken zoals deze geboden werden in de advertentie en dus niet van plan ben enig bedrag over te maken buiten PayPal om en het artikel ophalen al helemaal geen optie is.
Wat is of zijn de plichten van de verkoper in deze en wat zijn natuurlijk mijn rechten.
op 09-05-2012 22:22
Volgens mij staat de verkoper in dit geval in zijn recht. Het gaat toch om de boormachine die je hebt gewonnen?
Voor zover ik zie staan in de aanbieding van de verkoper verstuurt de beste man/vrouw alleen binnen Duitsland, in dat geval hoeft hij de boormachine helemaal niet aan jou te verkopen, sterker nog, je had nooit mogen bieden.
Peter
op 06-05-2012 22:48
als de verkoper bij zijn veiling/object een pay-pal dinges had staan, zal hij pay-pal moeten accepteren. Probleem is alleen, hoe verplicht je iemand iets op te sturen als hij dat niet wil. Je kan hem melden bij ebay, maar die zal er ook niks mee doen.
Kortgezegd, je staat in je recht, maar je kan er verder niks mee.