op 13-12-2012 10:01
Hallo allemaal 🙂
Ik ben even benieuwd naar de procedure die nu gaat volgen... Dus wellicht zijn er mensen hier die uit ervaring spreken en weten wat er verder gaat komen..
Ik heb het winnende bod geplaatst op een originele Gucci tas. Eindelijk had ik het model gevonden wat ik wilde en nog eens origineel ook (Op ebay wordt zeer veel namaak aangeboden maar dat is een ander verhaal). Op vrijdag j.l. stond dat EINDELIJK de postbode voor de deur. Toen ik het pakket in ontvangst nam zei ik wel dat ik het een licht pakket vond, maar het zat gewoon dicht. Dus in ontvangst genomen en opengemaakt. Tot mijn verbazing (en schrik) is de tas verdwenen en ligt er alleen nog een stofzak in.
Nou heb ik natuurlijk melding gemaakt bij paypal. Helemaal omdat de verzender zo iets heeft van jammer, had het verzekerd verzonden moeten worden. Het is een aankoop van 350 euro en verzending van bijna 20 GBP dus mag je er wel van uit gaan dat het verzekerd gaat. Inmiddels van Paypal de email ontvangen dat ik aangifte moet doen en binnen 10 dagen de aangifte moet mailen. Heb nog nooit aangifte gedaan, krijg ik deze gelijk mee? Want anders gaat het nooit binnen die 10 dagen vallen. Toen ik belde kreeg ik al te horen dat ze niet weten of ze de aangifte kunnen opnemen omdat ze de persoon toch niet kunnen achterhalen...
Maar nou ga ik morgen aangifte doen, stuur ik deze papieren in en dan? Wat gaat er dan volgen?
Alvast bedankt!
op 13-12-2012 14:46
Soms maken de kopers de vergissing dat men denkt dat er iets anders wordt aangeschaft dan de verpakking, bijvoorbeeld de inhoud. In dit geval is de extra stofzak inderdaad een meevaller.
op 13-12-2012 14:42
vergeet de "gratis" stofzak niet!
op 13-12-2012 14:38
Ik was nog vergeten te zeggen dat de lege doos wel een 'old time favorite' genoemd kan worden. Die zie je niet zo vaak meer.
op 13-12-2012 14:34
t'is maar wat je een laag bedrag vind! ik vind 350 euro nogal wat! maar inderdaad hoor ik vaker dat men de moeite niet eens om de aangifte op te nemen
op 13-12-2012 14:26
Als u PayPal via een creditcard hebt betaald is de oplossing eenvoudig. Anders wordt het moeilijk. Aangifte kunnen doen is echt een buitenkans als dat lukt. Voor een dergelijk laag bedrag doet men geen moeite, het is een civiele zaak wordt er gezegd. Zonder aangifte kunt u bij PayPal niets bereiken.
op 13-12-2012 13:45
kan nog steeds (denk ik) zo lang u geen officiële claim heeft ingediend tenminste maar ja u zegt eigenlijk al dat u er melding van gemaakt heeft (welke?)
als u aangifte heeft gedaan dan krijgt u daar een bewijs van mee naar huis, als u die dan scant kunt u het via de mail opsturen naar PP.
op 13-12-2012 12:48
Moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb. Zal wel pech hebben worden. Volgende keer object niet ontvangen claimen.