op 30-08-2012 08:13
op 03-09-2012 03:25
Hehe ^x^, grappig..
Was er hier eentje op het forum met afslank pillen uit China, komt ze d'r achter dat ze namaak zijn en wil ze 't potje van minder dan 2 tientjes TERUGSTUREN naar China om haar geld terug te krijgen..
Mag 't 'n wonder zijn dat een (1) gevaar voor de volksgezondheid en (2) mogelijk namaak product de douane 1x is gepasseerd.. Je ken natuurlijk het lot gaan tarten en mogelijk als verzender(!) bij justitie in beeld verschijnen..
Bv. PC hardware en A/V apperatuur uit China/Taiwan kan best OK. zijn, daar wordt het vaak ook voor de EU/UK/US markten gemaakt, dezelfde machines + onderbetaald personeel, MAAR.. Zorg er dan wel voor dat er iets van Youlong of Shuguan op staat en géén Philips of Maranz of PUK, Dior etc.
Probleem 2, in deze landen heb je belachelijk veel bedrijfjes die elkaar copieren, met natuurlijk STERK wisselende kwaliteitsnormen.. Bij electr. apperatuur (met Chinese naam) vraag ik (als electronicus) altijd wat over de gebruikte componenten en liefst een fotootje van de binnenkant, gaat best goed.. 2 Werkende versterkers aan overgehouden.. 😉 ..Ben geen chemicus dus parfum koop ik daar zowiezo niet.
Grotere bedrijven hebben waarschijnlijk een vast contract met een vervoerder dus ze kunnen een gemiddelde bij de kostprijs gooien, de vraag is dan wel.. Trek je hier de verzendkosten vanaf, blijft dan de kwaliteit over die je zelf voor ogen had? Hou ook altijd rekening dat je van de douane voor alles boven de €30,- een VAT rekening krijgt.
Ga (mits redelijk) ALTIJD voor verzending met handtekening en track/trace, mijn ervaring is dat Chinese luchtpost erg trááág is, soms zo'n 2-3 à 4 weken, DHL kan er binnen 3 à 4 dagen zijn, kost wel extra.. Dan kun je namelijk de bewijslast van verzenden bij de verkoper neerleggen in een event. geschil maar neem wel even eerst netjes contact op met de verkoper. Wees er ook op tijd bij, anders vervalt deze termijn..
Plezier op eBay.. 🙂
op 30-08-2012 20:35
als een 'merk' bij ons , ik roep maar wat, 200e kost en in china 40e, met gratris verzenden zou er bij mij toch een 'namaak' belletje gaan branden. Importeren van namaak ik trouwens ook verboden, horror verhalen genoeg van mensen die een flesje parfum (bijv.) kochten en zwaar door dior achterna gezeten met rekeningen van duizenden euro. Dus het hoeft niet altijd zo vrijblijvend af te kopen.
op 30-08-2012 10:52
op 30-08-2012 10:20
Ik heb een aantal keren iets vanuit China gekocht en was op zich allemaal goed verlopen.
Vooral de grotere bedrijven zijn zeer behulpzaam en aardig als iets bijv lang duurt oid.
Dat het gratis verzenden is ,maakt het vaker aantrekkelijker, maar voor ons NL verdachter.
Het hoeft dus niet altijd fout te zijn.
Vaak is terug sturen wel voor eigen rekening dus houd er rekening mee.
Tja en productie uit China blijft productie uit China, persoonlijk vind ik het vaak slapper spul dan hier.
Paypal kan je idd helpen om evt je geld terug te krijgen maar wees op tijd met reageren hierop.
Binnen een bepaalde tijd ik geloof een maand moet je een procedure op starten en wanneer verkoper vraagt te wachten dan kan er een poos overheen gaan en ben je te laat.
Ik zou duurdere dingen niet kopen vanuit daar, maar kleinere spulletjes ach why not
Succes