op 11-01-2011 15:25
Hoi,
Na een aantal keren gemaild te hebben naar ebay zelf en geen reactie gekregen te hebben probeer ik hem maar zo.
Ik heb een tijd geleden 2 horloges gekocht van een internationale verkoper op eBay. Nu is 1 van deze 2 horloges kapot. Ik heb dan ook direct contact opgenomen met de verkoper. Hij gaat akkoord met een terugverzending. Alleen nu is het probleem dat ik vind dat hij mij te weinig terug wil betalen. Hij betaal namelijk alleen de prijs van het horloge en de verzendkosten van hem naar mij terug. De verzendkosten van mij naar hem(terug verzending) wil hij niet betalen, ook heb ik op zijn aanraden het horloge even laten onderzoeken door een juwelier. Deze kosten heb ik dan ook betaald en bedragen 10 euro. De juwelier zei dat als ik hem wou laten repareren het 60 euro ging kosten, maar dit wil de verkoper niet betalen. Ik vind nu dat hij mij de kosten van het horloge zelf, de heen verzending, de terug verzending en de 10 euro aan reparatie kosten moet betalen.
Graag wil ik weten hoe jullie hier over denken!
Alvast bedankt,
Groeten Bobby Brand
op 13-01-2011 14:10
Excuses voor mijn directe antwoorden.
Ik weet ook wel eens teveel maar dat wordt dan gelukkig gecorrigeerd 😮
In uw geval zou ik het aanbod van de verkoper uw betaling te crediteren aannemen. Er valt namelijk echt niets anders te halen.
Start hier claim bij eBay/PayPal en kies voor de zekerheid voor niet ontvangen, dat biedt de meeste garantie op succes. Wilt u dat niet, kies dan voor afwijken van de beschrijving, houdt er dan wel rekening mee dat u het moet opsturen op uw kosten.
Als u PayPal met een creditcard hebt gebruikt kunt u het ook daar terecht, alle aankopen zijn verzekerd en u krijgt dan altijd uw geld terug.
Probeer in dit geval er wel eerst met PayPal uit te komen anders wordt u account mogelijk geblokkeerd.
op 13-01-2011 12:37
Nee u stelde geen eisen, maar formuleerde de vraag "als ik zou eisen"
op 13-01-2011 11:29
Oke bedankt voor de laatste paar reacties!
@kopersbescherming: Ik stel geen eisen ik vraag gewoon hoe het zit. En als ik alles al had geweten had ik niet om hulp gevraagd, dus de volgende keer gewoon fatsoenlijk uitleg/hulp. En er niet vanuit gaan dat iedereen hier al net zoveel "weet" als jou!
op 12-01-2011 21:28
Als je bij ebay/pay-pal een geschil opent/ je je geld terug eist, krijg je (als je geluk hebt) terug wat je hebt betaald. Wil je meer (porto kosten, schadevergoeding etc), dan moet je dat aan de verkoper vragen of eisen, zo je wilt. Weigert deze, dan kan je alleen nog (wat ook is is geschreven hier), via de rechter je gelijk/geld halen. Een lap wettekst hier neer zetten is 1, een verkoper zo ver krijgen dat die zich aan die tekst houdt is heel wat anders.
op 12-01-2011 09:39
Misschien moet u dit eerst eens even lezen:
de Wet Koop op Afstand
hierin staat :
Herroepingsrecht; Bedenktijd en Opzegtermijn
Bij elke op afstand gesloten overeenkomst, heeft de consument het recht om binnen zeven werkdagen na ontvangst de koopovereenkomst te laten ontbinden. Dit mag zonder opgaaf van reden. Hierbij is het de verkoper verboden kosten in rekening te brengen, behalve de verzendkosten. Als de consument de koopprijs al heeft betaald, dan moet de verkoper hem binnen dertig dagen na de annulering terugbetalen.
De verkoper is in zijn recht om u enkel de originele kosten aan te rekenen. Immers als u iets in een winkel koopt en het blijkt niet te werken als u thuis komt gaat u toch ook op uw eigen kosten terug naar de winkel om een vervanging of een vergoeding te vragen.
op 12-01-2011 09:17
Als u aan het eisen slaat moet u een procedure bij de bevoegde rechtbank beginnen.
Neem daartoe contact op met een advocaat en vraag uiteraard om de tarieven en de te verwachten kosten.
Ik geef u daar overigens weinig kans.
Zoals al gezegd krijgt u maximaal uw PayPal betaling terug. Start daarvoor een claim bij eBay/PayPal.
Ook hier geef ik u niet zo heel veel kans want u moet de spullen op uw eigen kosten terug sturen en vergeet vooral niet een verzending met deugdelijk ontvangstbewijs te gebruiken.
Succes met deze transactie.
op 11-01-2011 22:20
Oke, ik zou dus kunnen eisen dat zij de heen en terug verzending terugbetalen en het horloge zelf! Toch? Hoe kan ik dit het beste doen?
gr
op 11-01-2011 17:49
Bij eBay gelden alleen de regels van PayPal en dat betekent maximaal uw betaling retour en geen extra's.
op 11-01-2011 17:37
retourverzending is meestal voor rekening van de verkopende partij omdat die in gebreke is gebleven de reparatie kosten vallen daarbuiten
op 11-01-2011 17:29
en dat betekend? Heen verzending + horloge? Heen/terug verzendig + horloge?