annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

19% over de 165 euro neem ik aan?
dat is 31 euro

inklaringskosten wat zijn dat? en wat zou dat ongeveer zijn?
en een x percentage aan douanerechten wat zou dat ongeveer zijn?
Bericht 461 van 804
laatste antwoord

Ik verwacht niet dat je een bedrag van 200 moet betalen.
Hieronder staat een link naar de website van de douane:
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-01.html

Je moet in iedergeval 19% belasting betalen, inklaringskosten en een X percentage aan douanerechten.
Bericht 462 van 804
laatste antwoord

beste ebayers,

laatst heb ik via hong kong 15 mac make-up kwastenset gekocht voor €165 euro inclusief verzendkosten.

nu kreeg ik vandaag een brief van TNT dat mijn pakket bij de douane ligt en dat ik een factuur moet opsturen.

pakket weegt 3 kilo en kost €165,-

vriend van me zegt dat ik kan rekenen op z'n €200,- invoerkosten + belastingen.

heeft iemand enig idee of dit kan kloppen?
anders ga ik mijn factuur niet opsturen
Bericht 463 van 804
laatste antwoord

is al een tijd terug, heb nooit contant geld in huis tegenwoordig.

dromen

dromen
Bericht 464 van 804
laatste antwoord

Het is zaak altijd voldoende contanten en ook kleinere coupures voorhanden te hebben.
Bericht 465 van 804
laatste antwoord

behalve de keer dat ik moest betalen dus....hij had geen
geld terug en ik was niet zo gek om te zeggen laat maar zitten...kreeg mijn pakket dus niet en moest het bij het postkantoor gaan ophalen.

dromen

dromen
Bericht 466 van 804
laatste antwoord

"nooit geen wisselgeld" ??

Ze hebben dus ALTIJD wisselgeld !?
Bericht 467 van 804
laatste antwoord

en gepast, want ze hebben op een of andere manier nooit geen wisselgeld..

dromen

dromen
Bericht 468 van 804
laatste antwoord

Ja hoor, dat komt vaker voor.
En ja, het is zeker dat je moet betalen en wel contant aan de bezorger, die het pakket bij je thuis komt afleveren.
En wanneer dat is.....geen idee, afwachten maar.
Bericht 469 van 804
laatste antwoord

Ok bedankt voor de reacties.
Ik zal morgen een uitdraai maken van de veiling. En ik zal ook de juiste bedragen en omschrijving van het product vermelden.

@334: idd ik had zoiets ook in mijn achterhoofd. Vandaar dat ik ook vroeg of dit consequenties zou kunnen hebben voor de verkoper.

Laatste paar vragen, als ik alles morgen invul en opstuur kan iemand een indicatie geven wanneer ik het product zou kunnen ontvangen. Want ik neem aan dat ik meer in een later stadium zit.
Ook verwacht ik dat moet betalen (Staat ook in de brief) omdat het product +150 euro is. Heeft iemand ervaring hoe de betaling gaat, bijv. via overschrijving, contant of betalen bij een kantoor?
En ik heb ook rond gesurft op het internet en ik ben niemand tegen gekomen met het zelfde verhaal. Een beetje raar want ik neem aan dat ik niet enige ben met zo'n brief, dus komt dit vaker voor?
Bericht 470 van 804
laatste antwoord