op 19-11-2013 09:47
Ik heb 28/10 een product gekocht via de nederlandse site, uit Groot Brittanïe
Mijn Ebay account is in eerste instantie aangemaakt op ebay.com. Daar heb ik al veel aankopen gedaan en deze ook (bijna) allemaal ontvangen. Mijn adresgegevens zijn correct. Nu heb ik dit product gekocht via de nederlandse site, waar je dus kunt inloggen met hetzelfde account.
Nadat de verzending toch wel erg lang duurde heb ik de sender gecontact. Het verhaal is als volgt:
- Mijn adresgegevens zijn niet compleet, huisnummer mist (synchronisatiefout ebay? aangezien ik dit wel juist heb ingevuld op ebay.com)
- De verzender heeft het product toch verstuurd, zonder mij te vragen om een huisnummer.
- Het pakket is verstuurd met Royal Mail, vervolgens in Amsterdam overhandigd aan PostNL. Er was geen huisnummer, dus zij hebben het pakket 5 november teruggestuurd naar Groot Brittanië, het komt volgens hun in een depot aan van de originele verzend service (Royal Mail) waarna het wordt terug gestuurd naar de verzender, die het inmiddels al had moeten ontvangen.
Royal mail zegt het pakket niet te kunnen traceren/niet te hebben.
De verzender zegt dat hij niet aansprakelijk is vanwege het incomplete adres.
Wie is er verantwoordelijk? Ebay? Paypal? de Post? ik of de verkoper?
Mvg,
Raisa Zwart
op 20-11-2013 12:58
Het probleem, dat ik op het forum ooit heb beschreven, was in het kort:
Bij het invoeren van de gegevens kun je (soms?) gebruik maken van twee adresregels. Druk je vanuit EBAY.nl een adresetiket af, dan valt de tweede adresregel weg.
Voorbeeld:
Naam: Firma Jansen
Straat: Jan Jansen
Jansstraat 10
Postcode: 1234AB
Plaats: XXXXX
De regels 1, 2, 4 en 5 worden afgedukt; 3 valt weg en die kan juist belangrijk zijn.
Jouw verkoper zat in Engeland en ik zou niet weten hoe daar het afdrukken van adressen is. In Duitsland worden altijd 2 adresregels afgedrukt, volgens mij.
op 19-11-2013 13:34
Inderdaad, met ddt.
op 19-11-2013 13:11
19-11-2013 12:29 - bewerkt 19-11-2013 12:30
Nee het adres is juist ingevuld op het ebay.com account, blijkbaar synchroniseerd deze niet goed met ebay.nl
--> blijkbaar een bekend probleem.
Ik werk zelf ook bij een webshop, wij verkpen veel viaEbay en controleren inderdaad ook altijd de adresgegevens. Maar goed deze verkoper geeft aan dit niet te doen, alles gaat automatisch en ze controleren niks. Erg jammer, maar ik ben bang dat hier niets aan te doen is.
op 19-11-2013 12:04
Hoe kan het huisnummer ontbreken? Heeft U het nummer op een volgende adresregel geschreven? De koper is verantwoordelijk voor het accuraat houden van zijn adres, volgens EBAY. Als U het huisnummer achter de straat vermeld heeft kan het m.i. niet wegvallen. Misschien alleen als de naam van de straat extreem lang is.
Natuurlijk heb je als verkoper ook een verantwoordelijkheid. Wij versturen wereldwijd en zijn zeer veel tijd kwijt met het controleren van adresgegevens, maken daarbij ook gebruik van Google, Google maps, etc. Het klakkeloos overnemen van adressen uit Ebay en PayPal heeft ons al de nodige problemen opgeleverd. Niemand schiet er wat mee op, als de zending heen-en-weer gezonden wordt door een foutief / onjuist / onvolledig adres.
op 19-11-2013 11:06
eBay is nooit ergens verantwoordelijk voor en PayPal al helemaal niet. Leest u de desbetreffende gebruikersovereenkomsten er eens op na.
Gebruik bij Mijn eBay de Aankoopgeschiedenis en ga bij het item Een probleem oplossen, u wordt vanzelf naar PayPal doorgeleidt.
op 19-11-2013 10:05
Een claim bij Paypal of bij Ebay?
Ik vind het wel raar dat Ebay hier voor niet verantwoordelijk is.
Hoe had ik als koper moeten weten dat mijn adres niet goed gesynchroniseerd zou worden?
op 19-11-2013 09:56
Dit is een bekend probleem en wordt veroorzaakt door de foutieve implementatie door eBay van het verschil in adressystematiek.
U kunt het beste nu een claim starten voor niet-ontvangen. Bij toewijzing zal de verkoper de rekening betalen anders bent u de klos.
Waaschijnlijk ontvangt de verkoper het item nog retour. eBay, PayPal of de Post sluiten alle verantwoordelijkheid uit.