annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geld weg, spullen weg :-(

leo-pijp
Community-lid

Een tijdje geleden kocht ik in Australie een aantal modeltreinen. AU$ 471 via Paypal overgemaakt en na een week of 2 had ik het pakje thuis.


Helaas heel slecht verpakt met als resultaat een dikke handvol met onderdelen van zwaarbeschadigde treintjes.


Contact gehad met de verkoper maar die vond dat het perfect verpakt was, dus een claim gestart bij Paypal. je hebt tenslotte kopersbescherming niettan ?


Reactie van Paypal was vrij vlot: ik moest alles terugsturen en ik zou m'n geld terugkrijgen.


Dus netjes aangetekend via TNT teruggestuurd naar Australie (kosten €36) en het T&T nummer opgegeven aan Paypal. Pakje is al een week geleden bezorgd bij de verkoper maar Paypal blijft zeggen dat ze het niet kunnen traceren en de claim is gesloten !


Dus: centen kwijt, spullen kwijt en verzendkosten kwijt, met andere woorden 3x niks 😞


 

Bericht 41 van 41
laatste antwoord
40 ANTWOORDEN 40

Re: Geld weg, spullen weg :-(

goedenmorgen,


 


Het is niet Paypal die de garantie geeft


dat jij het geld terugkrijgt.


 


Integendeel, de verkopers betalen de


commissie aan Paypal en als er een claim


van een koper komt bij Paypal verhalen


ze het op de verkoper.


 


Verder is het zo, in een geval dat jij


iets krijgt aangeleverd wat niet voldoet


dat jij het object online trackabele aan


de verkoper moet  retourneren, hoe


verder hoe duurder. de verkoper is


namelijk niet verplicht deze kosten


voor zijn rekening te nemen en in de


praktijk betekent dat verreweg de


meeste kopers de kosten van retournering


zelf moeten betalen.


 


Ja en er zijn natuurlijk kopers die met


Paypal goede ervaringen hebben maar


lees hier maar eens wat meer draadjes er


zijn ook kopers die daar heel wat minder


plezierige ervaringen opgedaan hebben.


 


groetjes en een prettige Zondag,


 


Niek

Bericht 1 van 41
laatste antwoord

Re: Geld weg, spullen weg :-(

esceha33
Community-lid

Inleiding:


Een poos geleden kocht ik bij Bobshop (Nederland) een geheugenkaartje Sandisk Extreem III 8Gb. Ik heb van de voren schriftelijk gevraagd of het daadwerkelijk hetzelfde kaartje betrof als het plaatje op hun site. Dit werd bevestigend berantwoord. Niettemin kreeg ik een ander kaartje. Op verzoek teruggestuurd. Daarna heel veel mailtjes gestuurd met de vraag waar de terugbetaling bleef. Steeds antwoord "we zenden het zo spoedig mogelijk" en "we hebben onde adminstratie gevraagd om het zo spoedig mogelijk over te maken". Na lang wachten uiteindelijk de terugbetaling ontvangen.        


 


Conclusie:


Op grond van deze ervaring kon ik niet anders concluderen dan dat ik een rekening bij PayPal diende te openen, op basis van de zekerheid die men zegt te geven, niet alleen over de daadwerkelijke ontvangst maar ook over het feit dat het object voldoet aan de beschrijving. Moet ik daar op grond van wat ik in dit onderwerp lees, nu aan gaan twijfelen? Of zijn er PayPal rekening-houders met gunstige ervaring.     

Bericht 2 van 41
laatste antwoord

Re: Geld weg, spullen weg :-(

moadestien
Community-lid

PayPal is altijd goed voor verrassingen.



Zoals bijvoorbeeld een onverwachte bevriezing van tegoeden, een plotseling verzoek voor leveren van identificatiegegevens zoals kopie paspoort, het zonder reden slechts toestaan van een uitgestelde bankbetaling, enzovoorts.



Maar de grootste surprise is toch wel het gemak waarmee een gedane betaling achteraf weer ongedaan gemaakt kan worden.


Bericht 3 van 41
laatste antwoord

Re: Geld weg, spullen weg :-(

Paypal verloopt nooit soepel...

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 4 van 41
laatste antwoord

Re: Geld weg, spullen weg :-(

leo-pijp
Community-lid

Ik wou toch nog even reageren op de posting van 'webshop':


 


Denk dat ik 't niet goed uitgelegd heb, maar het punt was juist dat ze alle info al hadden, per upload en per fax en in veelvoud ! Pas na mijn berichtje hierzo kreeg ik een mailtje van een medewerker die de spullen gelezen had, weet echt niet of het toeval is of niet maar ik was geholpen.


En dat ik de dag erna weer gesommeerd werd te faxen (alleen die dag !) geeft aan dat het nog niet echt soepel loopt daar. Als ik 'webshop' goed begrijp zou het normaal zijn dat data  alsnog moet worden aangeleverd na het standaard claim proces ???


 


Dat gezegd hebbende: gebruik Paypal al jaren, alleen als koper en daar mankeert helemaal niets aan, vlot verkeer en geen trucjes met wisselkoersen o.i.d. Vandaag ook weer gebruikt 🙂


 


m vr groet, Leo.

Bericht 5 van 41
laatste antwoord

Re: Geld weg, spullen weg :-(

dat er hier heel weinig prikborders over


zijn in vergelijking met vroeger dat is


o zo duidelijk webshop.


 


maar dit draadje wordt wel degelijk gelezen.


en aangezien de prikborden van Marktplaats


al geruime tijd gesloten zijn waar ons aller


ebay grote plannen meeheeft. luister maar


eens naar radio en tv daar komen natuurlijk


slechte verhalen over Paypal niet zo goed uit


 


Ja en we zitten hier natuurlijk niet op .com maar


in ons welbekende kikkerlandje, en van vroeger


weet ik dat het personeel in Europa zelf


hun zaakjes moeten regelen daar houdt


.com zich niet mee bezig. natuurlijk wel


met de o zo bekende commissie wijzigingen.


 


Ja en het credo van ebay/paypal is natuurlijk


veilig kopen, en daar komt natuurlijk geen


verhaal van te pas dat je iets hebt teruggestuurd


en dat je dan nog naar je geld zou kunnen gaan


fluiten.


 


Dus ik houd het erop dat ze wel degelijk


de prikborden in de gaten houden.


 


groetjes Niek


 


 


 


 

Bericht 6 van 41
laatste antwoord

Re: Geld weg, spullen weg :-(

Als een claim in het voordeel van een koper gesloten word dan heeft de verkoper ten alle tijden altijd de optie gehad alsnog bewijsstukken in te leveren.


 


Dit word weliswaar niet duidelijk aangegeven op de paypal site maar zo is het altijd al in de praktijk geweest.


 


Dit komt heus niet door een berichtje op de prikborden van ebay.nl waar maar 10 bezoekers per dag komen, de forums met klachten over paypal met 10000den gebruikers per dag worden ook gewoon genegeerd.


 

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 7 van 41
laatste antwoord

Re: Geld weg, spullen weg :-(

goedenmorgen Moadestien, of is het


bij jou nu nacht?


 


Ja en je posting is weer zeer verhelderend


 


 


Nu een prettige Zondag toegewenst, where ever


you are.


 


groetjes Niek


 

Bericht 8 van 41
laatste antwoord

Re: Geld weg, spullen weg :-(

moadestien
Community-lid

Het is negatief dat PayPal alleen na een posting op dit prikbord een postieve actie onderneemt nadat eerder een claim eenvoudig niet behandeld ofwel afgewezen was


 


Dat er weer opnieuw om dezelfde verzend informatie  wordt gevraagd is ook negatief te noemen.


 


Verder negatief aan PayPal zijn de hoge tarieven voor iets wat ook gratis kan gebeuren, namelijk betalen en betaald worden.


 


 


 


 


 


 

Bericht 9 van 41
laatste antwoord

Re: Geld weg, spullen weg :-(

Nou nou  dat valt ook wel mee hoor.


Idd ze doen soms moeilijk, maar zo slecht zijn ze ook weer niet. Ik heb word altijd goed geholpen door de medewerkers. Okay je weet toch waar je aan begint? Wil je zekerheid dan neem je credit kaart. Ben je niet tevreden dan gebruik je toch niet Paypal.

Bericht 10 van 41
laatste antwoord