annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

geschil wegens een onbetaald object

Hier is wat Ebay doet om je goede naam te beschadigen.

Vooraf, ik heb betaling van een object in afspraak met de verkoper uitgesteld omdat ik een week later op nog een ander artikel van hem wilde bieden, om vervolgens maar een rekening te hoeven te betalen.

Wat doet Ebay nu.  Ik krijg een Email met deze inhoud.

>>>We hebben een geschil wegens een onbetaald object geopend voor ........... <<<

Hier mijn antwoord.

------------------------------------

Hallo Ebay,
Ik heb met de verkoper een afspraak dat betaling word uitgesteld totdat ik nog op andere artikelen van hem een bod heb kunnen afgeven.  Dat is vandaag, en als ik "win", wordt ook direct betaald, zoals ik het altijd doe - kijk maar naar mijn feedback.  Ik vraag u derhalve stellig om deze zaak tegen mij onmiddellijk te gaan annuleren.  Ik verwacht ook een bevestiging hiervan, met een excuus voor deze slordige omgang met mij.  Ook is nagenoeg alles bij u geautomatiseerd, nog is dat geen excuus om zo met mensen om te gaan.  Een beetje meer zorgvuldigheid is aan zijn plaats.  Dit hier kost mij niet alleen onnodig tijd, het maakt mij ook boos, en dat is niet goed.
Mvg,

-------------------------------------

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

geschil wegens een onbetaald object

eBay is een computerprogramma wat helemaal niets weet van een afspraak tussen u en de verkoper.

 

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

geschil wegens een onbetaald object

Er zijn twee optie's:

 

1. De verkoper heeft zelf (lees handmatig) een geschil tegen u geopend.

 

2. De verkoper heeft geautomatiseerd dat eBay automatisch geschillen opent en sluit. Hierbij heeft de verkoper in dit geval ingesteld dit al binnen/na 1 week te doen. Ik zelf heb ingesteld dat dit gebeurt op de 32e dag na einde veiling/aankoop.

 

In beide gevallen dient u de verkoper te contacteren. De verkoper kan de geschillen sluiten en u op de uitsluitings lijst zetten voor de geautomatiseerde geschillen zoals omschreven in 2.

 

Zoals eerder al geantwoord, eBay weet niets van uw afspraken en zal hier ook geen rekening mee houden.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

geschil wegens een onbetaald object

Bedankt voor de racties. Ik had dat soort antwoord natuurlijk verwacht. Mijn verkoper wist van niets. Anyway, er komt een dag dat we zo maar worden weg geautomatiseerd, en niemand is verantwoordelijk. Goededag, Ook een groot deel van de financiele markt is geautomatiseerd, de volgende crash komt, en niemand weet hoe en waarom. Het was geautomatiseerd. Dank je wel. Ik laat het hierbij. Groetjes, Max
Bericht 4 van 4
laatste antwoord