op 30-10-2013 21:58
Hallo,
Ik heb op verschillende objecten geboden vanuit Hongkong.
Deze had ik niet gewonnen maar heb wel herkansingsaanboden ontvangen.
De tijd dat ik dat kon kopen was 3 dagen.
Ik heb deze persoon gevraagd hoe dat zit met de verzending, omdat bij ieder object 3,50 dollar bijkwam (totaal voor de objecten die ik wel 'gewonnen' had was het 3,50 dollar)
Deze persoon heeft niet gereageerd hierop.
Ik heb ze toch maar gekocht en betaald omdat ik ze graag wou hebben en omdat anders de herkansingstijd was verlopen.
Na verschillende mails gestuurd te hebben en geen reactie erop heb ik een geschil geopend op Ebay.
Ik kon alleen kiezen voor de optie 'objecten niet ontvangen' en heb als opmerking toegevoegd het verhaal hierboven.
Morgen kan ik dit geschil opwarderen naar een claim.
De kosten zouden maar 3,50 dollar mogen zijn, alleen weigert hij blijkbaar het bedrag niet terug over te maken voor elk gekocht object.
Wat kan ik hier nog meer aan doen?
Mvg Daniel
op 31-10-2013 08:28
Met 'objecten niet ontvangen' maakt u een goede kans uw geld helemaal terug te krijgen, de verkoper kan verzending veelal niet bewijzen. Bedenk wel dat het verkoopmodel van Chinese verkopers veelal gebaseerd is op (te) lage prijs die gecompenseerd wordt door per item verzendkosten. Dit is een werkzame manier gebleken om kopers aan te trekken met aanlokkelijk lage prijzen maar voor niets gaat de zon op. De in rekening gebrachte verzendkosten hebben dus geen relatie met werkelijke verzendkosten.
op 31-10-2013 10:10
De objecten zijn al verstuurd en heb een barcode.
Maar deze persoon reageert gewoon niet op mijn mails en Paypal reacties.
Het is daarom ook niet eerlijk om voor elk object verzendkosten van 3,50 dollar moeten betalen terwijl dat helemaal niet hoeft.
Mocht hij niet reageren dan kan ik contact opnemen met Ebay en Paypal en op alle objecten een negatieve feedback geven.
op 31-10-2013 11:24
U hebt mijn bijdrage niet gelezen.
op 31-10-2013 18:15
Wat bedoeld u?
op 04-11-2013 11:14
Iemand nog een idee wat ik kan doen?
In zijn advertenties geeft hij aan dat hij combine shipping doet....
op 18-11-2013 11:56
Het is opgelost.
Ik heb de betaling van Paypal teruggekregen.