annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

bieden op eigen veiling

jessica150806
Community-lid

  hoi allemaal. een paar maand geleden heb ik iets bij een persoon gekocht,30 sec van te voren stond het nog op 1 euro en toen heel snel op 6 euro,maar geen probleem dat was heel goed koop,tot dat ik ben gaan kijken naar zijn gescheidenis en punten,en zie ik daar heel vaak de zelfde namen staan,dat ik het niet vertrouwde,ik heb hem gevraagt als hij bied op eigenveiling,en meteen was het opbject stuk en kreeg ik het niet meer,en dreig mail dat ik uit moest kijken,ik bevond mij op glad ijs,toen ben ik verder dingen uit gaan zoeken en blijkt deze persoon heeft 3 ebay namen,en 1 broer en deze 4 namen bieden op elkaars zijn veilingen,dit gaat al maanden zo,en het gaat niet om kleine bedragen,ze verkopen kinderwagens(bugaboo)en hier bieden ze zonder probleem zo 300 euro op met andere eigen namen,ik hou dit dus ook al maanden bij en elke keer heb ik weer wat erg voor die mensen ze worden op gelicht,op dit moment heb ik bewijs,ook bewijs dat ze toegeven dat hun het zijn,en heb alles echt waar al 8 keer door gemailt naar ebay,maar helaas die doen er niets aan wat ze gaan vrolijk verder op ebay,gisteren hebben ze een kinderwagen verkocht voor 600 euro waar van 350 euro met eigennaam er op geboden is,ik vind dit heel erg ik dacht dat ebay veilig was,ik heb het bij de nederlandse ebay gemeld en omdat ze in duitsland ook actief zijn heb ik er daar ook melding van gemaakt,maar helaas er word niets aan gedaan,ik krijg alleen lullige mailtjes terug dat het in behandeling word genomen en als ik bewijs mee wil sturen,en dat stuur ik elke keer netjes mee maar hun ebaynaam blijft gewoon in werking. ik vind dit heel oneerlijk voor alle mensen die hun oplichten en die heel veel meer betalen voor hun veiling. weet iemand als ik hier wat aan kan doen?want aan ebay zelf heb ik niet veel.   vriendelijke groeten jessica.

Bericht 1 van 23
laatste antwoord
22 ANTWOORDEN 22

bieden op eigen veiling

goedenmorgen Jessica,


 


shilbidden is hier al jaren een discussiepunt


op de prikborden.


 


Heeft volgens mij niet zo urgentie


voor ebay om dat intensief tegen te gaan.


( Wat zeg ik het toch weer netjes Martijn


 


groetjes en een prettige dag,


 


Niek

Bericht 2 van 23
laatste antwoord

bieden op eigen veiling

jessica150806
Community-lid

wat eerlijk dan of niet,ik heb nog een ebay naam met een aantal punten heb nou een nieuwe naam gebruikt,maar deze mensen waar ik het over heb kopen bij mij,om mij een negatieve punten te geven uit wraak,omdat ik hun een negatieve punt heb gegeven,ik kreeg te horen als ik die punt bij hun niet weg haalde hun mijn ebay kapot maakte en bij mij heel veel negatieve punten zouden geven,helaas hadden ze zonder dat ik het door had met hun andere namen al 5 objecten gekocht bij mij,en had al 1 negatieve punt gekregen,dus uit eindelijk hadden zij hun zin en heb ik met pijn en moeite mijn negatieve punt bij hun weg gehaald,om zo te voorkomen dat ik 5 oneerlijke negatieve punten van hun kreeg.


ik verkoop al heel wat jaar op ebay,naar dit heb ik nog nooit mee gemaakt,dus kortom als ik anderen opzoek met ebay namen kunnen hun mij helpen met bieden zoder dat ebay mij wat maakt.


pff erg hoor.

Bericht 3 van 23
laatste antwoord

bieden op eigen veiling

martijn@ebay.com
Community-lid


goedenmorgen Jessica,


 


shilbidden is hier al jaren een discussiepunt


op de prikborden.


 


Heeft volgens mij niet zo urgentie


voor ebay om dat intensief tegen te gaan.


( Wat zeg ik het toch weer netjes Martijn


 


groetjes en een prettige dag,


 


Niek



Volgens mij vergist u zich snuitje888, meldingen van leden die op hun eigen veilingen bieden worden hier altijd heel serieus genomen en grondig onderzocht.


Als we vinden dat dit beleid wordt overtreden, kan eBay onder andere de volgende maatregelen treffen:


- De aanbieding wordt beëindigd. Mogelijk worden je andere aanbiedingen eveneens verwijderd.


- Accountprivileges worden beperkt. De account wordt geschorst.


- De verkoper krijgt de eBay-kosten voor beëindigde aanbiedingen niet terug.


- De verkoper verliest zijn PowerSeller-status.


- eBay roept juridische hulp in.


 


Wel is het zo dat we u wettelijk gezien (wet op de privacy) niet op de hoogte kunnen houden van wat de toegepaste maatregelen zijn.

Met vriendelijke groet, Martijn
Bericht 4 van 23
laatste antwoord

bieden op eigen veiling

jessica150806
Community-lid

ja maar martijn ik heb ook al volgens mij mail gehad met jou naam er bij onder een mailtje wat ik terug heb gehad van ebay,waarom kunnen deze mensen door gaan dan?


het is echt zo oneerlijk elke veiling bieden ze op hun eigen veiling,en broer lief die woond in duitsland die bied ook mee,soms zitten ze met 3 van hun eigen namen te bieden op hun eigen veiling.


dat is toch heel oneerlijk of niet,vooral naar al die andere mensen heen.


echt waar ze bieden elke keer weer.

Bericht 5 van 23
laatste antwoord

bieden op eigen veiling

Beste Martijn,


 


goedenmiddag,


 


OP meldt dat ze al 8 keer naar Ebay gemailt


heeft en geen terzake doend antwoord heeft


ontvangen. OP meldt dat ook dat ze onder druk


gezet wordt door verkoper is gezet en OP meldt ook


dat verkoper nog list.


 


dit staat dus haaks op je posting.


 


Dus dit lijkt mij een geval om daar maar


eens aktie op te gaan ondernemen om


je posting kracht bij te zetten.


 


PS Martijn ik vergis me zelden.


 


groetjes Niek


 

Bericht 6 van 23
laatste antwoord

bieden op eigen veiling

moadestien
Community-lid

Uit jarenlange ervaring kan ik bevestigen dat eBay slechts na zeer grove schending en veel aandringen iets aan het bieden op eigen veiling doet.



Het is zoals gezegd tegen het beleid maar niet tegen het belang. Daar ligt de voornaamste oorzaak van het terughoudende beleid inzake het aanpakken van deze fraude.



Wel wordt netjes elke keer weer verwezen naar het privacybeleid dat het onmogelijk maakt ook maar iets van de uitvoering van het aanpakken te laten zien.



In de praktijk komt het er inderdaad meestal op neer dat gemelde zaken geen zichtbare konsekwenties hebben.



Voor kopers is dit een van de grote ergernissen op eBay. Voor verkopers is het vooral de PayPal fraude maar de allergrootste is mijns inziens toch wel het alsmaar verhogen van de tarieven wat dan steevast gebracht wordt als een verbetering of zelfs verlaging.



Niets is minder waar.


Bericht 7 van 23
laatste antwoord

bieden op eigen veiling

jessica150806
Community-lid

hoi niek.


 


naar aanleiding van mijn bericht heeft martijn mij nietjes opgebelt,dat vond ik wel heel netjes van hem,hij heeft gezegt dat er naar word gekeken gelukkig maar,want ik vind het nog steeds niet eerlijk dat het zomaar kan.


hij heeft naar een aantal dingen gekeken en hij gaat kijken wat hij er mee kan doen,ben wel blij dat ze er nou mee bezig gaan.


 


groetjes

Bericht 8 van 23
laatste antwoord

bieden op eigen veiling

moadestien
Community-lid

Dat is goed nieuws.


Nu hoef je alleen nog maar te kijken of er ook iets aan gedaan wordt.


Bericht 9 van 23
laatste antwoord

bieden op eigen veiling

Beste Jessica,


 


Het is zoals Moadestien het hier post


even in de gaten houden of ebay daadwerkelijk


aktie onderneemt.


 


En een grote pluim naar je voor je vastberadenheid


om het hier in een draadje aan te kaarten, naar


mijn mening de enige kans op resultaat.


 


Nu Martijn petje af je hebt gelijk aktie


ondernomen, wellicht waait er hier een nieuwe


wind.


 


Nu ik heb nog een paar vraagjes voor je Martijn.


 


Waarom is het bericht over de commissieverhogingen


voor particulieren hier pas zo laat geplaatst?


en waarom betreffen die enkel particuliere


verkopers?


 


groetjes en iedereen weer een prettige dag,


 


Niek


 


 

Bericht 10 van 23
laatste antwoord