annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakket van 30kg verzenden naar china

Ik moet een pakket van 30 kg terugsturen naar de verkoper in China. Dit moet met tracking nummer en met ontvangstbevestiging. Ik heb al bij tnt gekeken maar daar staat bij aangetekende pakketten alleen tot 20 kg vermeld en dat is dan ongeveer 100 euro. Bij 30 kg staat "geen aanbod", dus als ik heb goed begrijp doen ze dat niet.


Ik heb ook bij dhl gekeken maar daar kost het verzenden meer dan 400 euro en dat is dus ook niet echt een optie.


Ik kan het pakket niet splitsen omdat het om een lifepo4 accu gaat.


Hoe kan ik dit pakket het beste opsturen?


Bericht 1 van 30
laatste antwoord
29 ANTWOORDEN 29

Re: pakket van 30kg verzenden naar china

abeldoorn
Community-lid

je gaat toch wel je CC of je bank proberen mag ik hopen...... Waarom niet?????

Bericht 21 van 30
laatste antwoord

Re: pakket van 30kg verzenden naar china

Hoi Eduard. Sorry dat ik nu pas reageer. Ik begin nu pas echt door te krijgen dat ik opgelicht ben. Vanmorgen was de accu na volledig opladen (nu nog maar 10 Ah) uit zichzelf helemaal leeggelopen na 5 dagen. Voor zover ik weet gebeurt dat alleen maar bij versleten cellen. Theoretisch zou er ook nog wat anders aan de hand kunnen zijn maar ik ben geen technicus en ik had zowiezo de accu niet onder de 13V aangeboden mogen krijgen maar boven de 40V.


Ebay heeft de zaak uit zichzelf gesloten. Dus daar ben ik niet meer verantwoordelijk voor. De 10 euro vergoeding voor de eerstkomende aankoop daar kom ik niet aan want dat is een truc om later te kunnen zeggen dat ik het er mee eens was en stelt zowiezo niets voor.


Ik heb geen CC dus ik kan op die manier ook niet terughalen maar dat zou ik zowiezo niet willen omdat daar de fout niet zit.


De volgende stap is aangifte bij de politie en een brief aan radar. Ik weet niet of ik daar nog zin in heb.


Groeten Erik

Bericht 22 van 30
laatste antwoord

Re: pakket van 30kg verzenden naar china

abeldoorn
Community-lid

Ik leef met je mee en je hebt mijn symphatie enzo. Je zegt dat je geen CC hebt, maar hoe heb je betaalkd. Waar kwam dat geld van je pay-pal rekening vandaan.Had je gewoon zo'n hoog saldo op je PP rekening staan,of heb je PP gemachtigd dat geld van je bankrekening af te schrijven. Nogmaals in dat geval is een een incasso en heb je grote kans dat je die via je bank kan storneren. Probeer dat vooral. Een brief aan radar heeft geen nut en de politie gaat echt niet naar hong-kong/ china om daar iemand te arresteren. Dus daar hoef je je zinnen niet op te zetten. Ook dreigen met advocaten etc heeft geen enkel effect. Probeer je geld terug te halen waar het vandaan komt (je bank indien van toepassing)...




Ebay heeft de zaak uit zichzelf gesloten.



wat hebben ze je hierover gemaid? De claim loopt bij pay-pal,.niet bij ebay.



Dus daar ben ik niet meer verantwoordelijk voor. De 10 euro vergoeding voor de eerstkomende aankoop daar kom ik niet aan want dat is een truc om later te kunnen zeggen dat ik het er mee eens was en stelt zowiezo niets voor.



Ik ken dat niet, welke 10 euro vergoeding? (heb ik nog niet eerder van gehoord, dus ..... vertel..)

Bericht 23 van 30
laatste antwoord

Re: pakket van 30kg verzenden naar china

goedenmorgen Eduard,


 


nu die 10 euro zal wel een doekje voor het


bloeden zijn, ja en ebay/paypal doen niet aan kadootjes


bij een volgende aankoop van Erik op ebay


hebben ze die 10 euro weer in de pocket.


 


Ja en dat Erik opgelicht is was mij al gelijk


duidelijk en middelen om dat geld nog via


de bank terug te vorderen heeft hij niet


want anders had hij dat wel gelijk aangegrepen.


 


Nee Erik heeft een aanbieder getroffen die


heel goed op de hoogte is van alle in and outs


van Paypal en daar dankbaar gebruik van gemaakt


om in dit geval Erik op te lichten.


 


Ik vind het daarom des te schrijnerder dat


ze bij Paypal zich strikt aan de regels blijven


vasthouden.


 


Ja en dan een 10 euro tegoedbon aan Erik


te gaan verstrekken en dat Chinese verkoper


rustig wacht op de volgende koper die


er niet zo heel van begrijpt dat vind ik


dus not done.


 


groetjes en iedereen een prettige dag,


 


Niek

Bericht 24 van 30
laatste antwoord

Re: pakket van 30kg verzenden naar china

Nog geen rode feedback uitgedeeld? Of is het daar al te laat voor?

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 25 van 30
laatste antwoord

Re: pakket van 30kg verzenden naar china

Hoi Eduard! Ik stort altijd op mijn paypal rekening via een gewone bankrekening totdat er genoeg opstaat om het een en ander te kopen. Meestal duurt dat een dag of 3 en daar kan ik wel op wachten.Terugstorten heeft geen zin, want ik kan de betaling aan de verkoper niet terughalen. Nadat ik de zaak bij ebay heb laten “escalleren” komt er een uitspraak van ebay. In mijn geval dat ik de accu binnen een week moet terugsturen en het verzendnummer moet invoeren in hun systeem. Na die week sluiten zij de zaak ongeacht of je wel of niet het item hebt verzonden. Als je het nummer niet (juist) hebt ingevoerd dan mag je het item houden maar dan krijg je ook geen geld.Wanneer de verkoper heeft getekend voor ontvangst krijg je van ebay je geld terug.In mijn geval kreeg ik ook nog een geautomatiseerde email waarin de computer van het custumer support team zegt dat het hem spijt en dat ze me willen helpen ivm de extra “shipping” kosten door mij 10 dollar korting te geven bij mijn volgende aankoop. En daarna nog een hoop reclamegebazel.


Groeten Erik


(Als ik nog verdere stappen ga ondernemen, dan zal ik het melden. Maar ik wacht het nog even af.)

Bericht 26 van 30
laatste antwoord

Re: pakket van 30kg verzenden naar china

@centralwebshop:


Ik kan geen feedback meer geven. Dus deze negatieve transactie word niet meegenomen in de ervaringen.

Bericht 27 van 30
laatste antwoord

Re: pakket van 30kg verzenden naar china

moadestien
Community-lid

Voor dit soort problemen zijn er maar twee werkzame oplossingen:



Claim bij PayPal voor niet-ontvangen. Een claim voor niet-als-omschreven werkt door de hoge kosten van retourzending niet.



Claim bij je creditcard. Aankopen via creditcard zijn altijd verzekerd. Hier is sprake van miskoop en dat wordt vergoed. Wel zal PayPal je dan schorsen maar voor 675 euro is dat bijzaak.



Beide opties zijn hier niet meer mogelijk.


Het is derhalve over en uit.


Elke verdere actie uwerzijds is zinloos en zonde van de moeite.



Een dure les.


Chinese restaurants ziet u vanaf nu vast op een heel andere manier dan voorheen.


Dat dan wel.


Bericht 28 van 30
laatste antwoord

Re: pakket van 30kg verzenden naar china

Hoi Moadestien,


Het is niet over en uit. In dit geval is niet de dader schuldig maar diegene die gelegenheid schept. Dit geval is zo duidelijk dat een ieder mijn kant zal kiezen. Ook in een programma zoals radar.


Dat je verwijst naar een chinees restaurant doet mij niks. Oplichting is van alle rassen en niet iets van de chinees.


Grote bedrijven vervreemden zich van de gewone mens omdat die ze slechts als verdienmodule zien.

Bericht 29 van 30
laatste antwoord

Re: pakket van 30kg verzenden naar china

rdhoore108
Community-lid

Is er misschien een mogelijkheid dat er gewoon iets fout is aan de bedrading, of aan de battery management system? Het zou echt zonde zijn om een battery pack weg te gooien wegens een probleem dat misschien gemakkelijk kan verholpen worden door iemand met kennis van zaken...



Ik zit in min of meer dezelfde moeilijkheden, heb ook een ebike kit inclusief LiFePO4 battery pack aangekocht in China, en er is ook een probleem met de batterij. De verkoper is akkoord dat ik hem terugstuur voor herstelling, maar ik ben er inmiddels ook achter dat dit quasi onbetaalbaar is. Ik ben zelf handig genoeg om hem te herstellen, maar daarvoor is dan weer dure puntlasapparatuur nodig, en ik vind niet meteen een plek waar ik dat zelfs tegen betaling kan laten doen. Maar ik blijf zoeken naar een oplossing. De cellen zelf zijn prima, ze zijn gewoon slecht gepuntlast, en schudden uiteen op de wel erg slechte Belgische wegen (en nog slechtere fietspaden, het is echt een schande voor dit land), zelfs op een laag schuimdinges.



Hoe dan ook, ik vermoed dat er een kans is dat je batterij hersteld kan worden. De cellen zouden echt wel helemaal op moeten zijn om zo erg on-oplaadbaarte zijn in de mate die je beschrijft.

Bericht 30 van 30
laatste antwoord