annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

royal mail

rosaliedr
Community-lid

Ik heb onlangs een ipod op ebay gekocht en deze moet vanuit UK naar nederland verzonden worden. De verkoper heeft het pakketje netjes op de post gedaan (5-11) en mij een track and trace-code overhandigd. Nu geeft deze t&t-code aan dat het pakketje is geleverd op 12-11. Ik heb echter geen pakketje ontvangen noch een briefje waarop staat dat het pakket mogelijk bij buren of een postkantoor is achtergelaten. Heeft iemand een idee wat hier is misgegaan en wat ik kan doen om mijn pakketje alsnog te ontvangen?
Alvast bedankt.

Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

royal mail

Anonymous
Niet van toepassing

Hallo,ik heb precies hetzelfde probleem.


Op de site van Royal Mail staat dat mijn pakje (international signed for) bij mij een week geleden is aangeboden toen ik niet thuis was.


Maar er is géén briefje of iets achtergelaten door de bezorger,dus ik weet ook niet wanneer hij weer terugkomt voor een 2e bezorgpoging.


Nu weet ik dat het niet Post.nl is geweest want die bezorger,die laat altijd een briefje achter of komt meteen de dag erna weer terug.


 


Weet iemand hier wie doorgaans de pakjes van de Royal Mail in NL bezorgd?


 


Hartelijke groet,


 


Robert


 

Bericht 2 van 15
laatste antwoord

royal mail

kdrr10
Community-lid

ik heb op 27-09 iets besteld op ebay
en het ging via RoyalMail maar er staat dat op 30-09 het afgeleverd is aan NL.. maar ik vraag me af wanneer ik die nou thuis krijg want heb nogsteeds niets thuis ontvangen en weet niet via welk post het gaat (TNT/ PostNL) of weet ik veel wat..??

Weet iemand toevallig hoelang het duurd en met welk post die komt??

Bericht 3 van 15
laatste antwoord

royal mail

abeldoorn
Community-lid

doorgaans wordt post van royal mail in nederland ook bezorgt door de tnt/postnl.  Heb je al bij het postkantoor nagevraagd of het daar is? Heb je al naar de tnt servicelijn/helpdesk gebeld en daar het track-trace nummer laten uitproberen?



En de site waar je het track-trace nummer op hebt geporbeerd, heb je dat zelf ingetikt, of een link van de verkoper?


(ik denk nu even aan fake-websites van fake verkopers, makkelijk om een nep- webpagina op te zetten met het track-trace nummer , maar misschien denk ik nu wel iets te slecht.....


(maarja, met ipods ed op ebay komt al snel de slechte gedachten in me op).


Hou wel de 45 dagen claim tijd van pay-pal in te gaten..


Bericht 4 van 15
laatste antwoord

royal mail

karneool
Community-lid

Post van Royal Mail wordt in Nederland i.h.a. bezorgd door


RM Netherlands BV - 0703075666 (zich noemend RM-NL).


Afhankelijk van de soort en gebied wordt uitbesteed aan PostNL, Selektpost, en anderen.


De eigen bezorgers en sommige onderaannemers hebben geen of weinig lokale adres kennis en brengen dus nogal eens post terug naar het districentrum van RM-NL.


Daar wordt die gedumpt in een van de probleembakken, om nader te worden uitgezocht of nader te worden bezorgd door een bezorger die wel de weg kent of desnoods te worden geretourneerd aan de afzender.


DAAR ONTSTAAT HET PROBLEEM VAN DE VERTRAGING.


Ze hebben geen tijd, geen budget, geen goed personeel voor dat uitzoeken, dus gaat er een sticker op en kan het vervolgens weken duren voordat een hernieuwde bezorgpoging wordt gedaan. (tot 6 weken vertraging is geconstateerd !).


Uiteraard wordt Royal Mail UK niet gekend in deze problematiek, het is ook maar een klein deel dat zo fout gaat.


Adressen die regelmatig fout gaan, worden op een lijst geplaatst om door PostNL te worden bezorgd (die heeft veel meer lokale adres kennis).


Pakjes die lijken te verdwijnen, doen er waarschijnlijk heel lang over om bij de afzender te worden terugbezorgd, op een moment dat het probleem al lang is opgelost met een refund of een herverzending.


Als een pakje er langer dan 14 dagen over doet, kan de afzender een klachtformulier indienen bij Royal Mail, vraag daar altijd om bij de afzender, ook als de zaak wordt opgelost met een refund of herverzending.


Tegelijk ook RM-NL bellen en vragen of ze in de problemenbak willen kijken voor je (dat heet dan plechtig 'een onderzoek instellen').  Je moet wel precies weten wanneer het verzonden is, uit welke plaats in de UK en de aangegeven waarde.


Vooral als het om meer dan 1 pakje gaat, doordrammen !!!


Veel ellende kan worden voorkomen, door Airsure, International Signed for of met Track&Trace te laten verzenden (is wel duur).


-


Uiteindelijk is in de huidige postoorlog vooral kostenbesparing de hoofdoorzaak en ontstaat het probleem vooral bij de eindbezorging door onervaren personeel in Nederland.


Bericht 5 van 15
laatste antwoord

royal mail

mjv_1962
Community-lid

Hallo, ook ik herken het probleem, ik had 1 keer een object gekocht uit de UK en kwam niet aan, ging gelukkig maar om een klein bedrag maar heb uiteindelijk van de verkoper het geld terug gehad via refund.


 


Later in Honkon zelfde object gekocht en dat kwam na 1 weel al binnen.


 Afgelopen periode 3 objecten uit Honkong besteld en op dezelfde datum iets uit de UK, die vanuit Honkong zijn allemaal binnen 1 week geleverd echter die van uit de UK heb ik nog steeds niet, inmiddeles wel al mijn geld terug via refund, dit keer was het wel een redelijk bedrag.


 


Ik denk dat als die levering problemen niet opgelost worden het slecht voor de handel uit de UK is.


 


Zelf heb ik mij al 2 keer gestoten aan deze steen en ik denk dat ik niet zo snel meer bij de UK ebayer wat koop.


 


Gr

Bericht 6 van 15
laatste antwoord

royal mail

Ook ik herken het probleem. In een kort tijdsbestek 5 items uit de UK gekocht via Ebay, nu ruim 6 weken geleden. Hiervan zijn er 4 nog niet aangekomen, en één pas vorige week. Uitermate frustrerend voor zowel de verkoper als de koper. En érg slecht voor de handel met ebayers uit de UK.

Bericht 7 van 15
laatste antwoord

royal mail

stephanthecollector
Community-lid

Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat post.nl veel post uit de UK niet meer bezorgd, veel post is overgenomen door b.v selectvracht en door plaatselijke postbedrijfjes zoals Metropost waar ik woon, het gaat dan voornamelijk om pakketjes tot 2 kg enveloppen worden veelal nog wel bezorgd door post.nl en zelfs redelijk op tijd!



De bezorgtijd kan zelfs oplopen tot meer dan twee maanden, dat heb ik recentelijk mogen ervaren toen er een pakketje wordt bezorgd die ik in Augustus al betaald had die heeft er dus een kleine 3 maand over gedaan!



Bericht 8 van 15
laatste antwoord

royal mail

kopersbescherming
Community-lid

postnl heeft tegenwoordig een service die aangeeft op welke dag en op welk uur het pakket bezorgd wordt.



als je dat dan probeert komt de aap uit de mouw.


voor het tijdstip geeft men aan: tussen 8.00 en 21.30


daar heb je wat aan, handig wel.



www.postnl.nl/ontvangen


Bericht 9 van 15
laatste antwoord

royal mail

Dat jij dat allemaal volgt KB!


 


ja en daaruit meen ik af te leiden als jij wat koopt


toch een beetje ongeduldig bent. Of zie ik dat


verkeerd?


 


groetjes Niek

Bericht 10 van 15
laatste antwoord