annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakket van 30kg verzenden naar china

Ik moet een pakket van 30 kg terugsturen naar de verkoper in China. Dit moet met tracking nummer en met ontvangstbevestiging. Ik heb al bij tnt gekeken maar daar staat bij aangetekende pakketten alleen tot 20 kg vermeld en dat is dan ongeveer 100 euro. Bij 30 kg staat "geen aanbod", dus als ik heb goed begrijp doen ze dat niet.


Ik heb ook bij dhl gekeken maar daar kost het verzenden meer dan 400 euro en dat is dus ook niet echt een optie.


Ik kan het pakket niet splitsen omdat het om een lifepo4 accu gaat.


Hoe kan ik dit pakket het beste opsturen?


Bericht 1 van 30
laatste antwoord
29 ANTWOORDEN 29

pakket van 30kg verzenden naar china

goedenmorgen,


 


Ik kom regelmatig tegen op het internet


door verkopers die zeer ervaren zijn de


mededeling dat ze niet naar China verzenden.


 


jij hebt gemeend om een aankoop te doen


van een objekt wat zo een 30 kg weegt.


en dan nog eens Paypal's leuke retourbepalingen


en dat houdt dus in zoals ik dat noem dat


je in de aap gelogeerd bent. de kosten


van retourneren zijn eenvoudigweg te kostbaar


en zeker die kosten van retournering volgens


Paypal's voorwaarden.


 


goede raad is dus heel duur, maar je had


je ook van te voren kunnen afvragen als


het geleverde niet aan de verwachtingen


zou voldoen wat je dan kwijt zou zijn


in het geval dat je het zou moeten retourneren.


 


groetjes en veel succes,


 


Niek

Bericht 2 van 30
laatste antwoord

pakket van 30kg verzenden naar china

abeldoorn
Community-lid

Als ik kijk naar je recente gekochten objecten zie ik daar geen accu bijstaan, en als ik google op die dingen zie ik dat ze rond de 10/12 kilo wegen. Maar ik weet natuurlijk niet welke je gekocht hebt. Heb je een objectno?
En waarom moet ie retour naar china?


(want als het langer dan 3 mnd gelee is kan je zowie zo wel fluiten naar je geld)

Bericht 3 van 30
laatste antwoord

pakket van 30kg verzenden naar china

goedenmorgen Eduard,


 


volgends de nieuwe prikbordregels mogen


er geen objektnummers of gebruikersnamen


meer van verkopers geplaatst worden.


 


Want dan is onze moderator er als de kippen


bij om zeer informatieve draadjes met een


druk op de knop te gommen.


 


groetjes Niek


 


 

Bericht 4 van 30
laatste antwoord

pakket van 30kg verzenden naar china

Hoi Eduard!. Volgens Niek mag je geen nummers of gebruikersnamen meer posten. Een beetje vreemd want dit is toch ook een soort kopersbescherming?



Maar ja, ik heb dus een 48V 40Ah lifepo4 accu besteld voor mijn electrische scooter. Kosten 675 euro en 95 euro douanerechten.


Omdat die verkoper zulke goede reviews had dacht ik dat het wel goed zou zitten. Bij aankomst bleek hij al kapot te zijn. Dit heb ik uitgebreid gecommuniceerd met de verkoper. Uiteindelijk heb ik de zaak laten "escalleren" omdat er geen oplossing in zicht was en ik heb gelijk gekregen.


Echter het terugsturen kost wschlk meer dan 400 euro en het valt wschlk ook nog onder "gevaarlijke stoffen". Ik ben er nog niet eens achter of een particulier dit wel kan verzenden maar ik ga er niet nog eens 400 euro in investeren met het risico dat de verkoper het pakje niet aanneemt.



De accu is waardeloos. Hij gaf bij aankomst 13V aan ipv boven de 40V. Er gaat maar 16Ah in en hij loopt uit zichzelf leeg terwijl lifepo4 accu's hun lading normaal vast houden. Dit lijkt op versleten cellen. Hij is onbruikbaar voor een electrische scooter.


Eigenlijk is deze accu net zo waardevol als een opgestuurde zware baksteen.




Erik


-- Bewerkt door erismee op 16 Jun 2011 18:25 CEST
Bericht 5 van 30
laatste antwoord

pakket van 30kg verzenden naar china

goedenmorgen Erik,


 


Nu dat is voor je een behoorlijke afknapper.


 


Ja en tegenwoordig wordt door de moderator


onder de noemer eerwraak vermeldt dat


gebruikersnamen en objektnummers niet


meer vermeld mogen worden.


 


Ook valt mij op dat als er toch een vragensteller


is die niet vermeld wie de verkoper is maar


wel wat die gekocht heeft dit vaak niet meer


terug te vinden is via de uitgebreide zoekfunctie


 


Een voormalige prikborder had het in het


verleden over damagecontrol. Nu dat is


het volgens mij ook. En om iemand nog


hier te helpen die met een vraag komt


en die mensen zijn meestal gedupeert


is een goed advies ook zeer moeilijk


geworden aangezien de nodige gegevens


niet meer door de mensen die willen helpen


op te vragen zijn.


 


Voorheen konden wel degelijk objektnummers


geplaatst worden, alsmede links van de


transakties, mag dus allemaal niet meer.


 


En je opmerking over dat verkoper een goede


feedback had, nu in het nieuwe feedbacksyteem


waar feedbacks maar 1 jaar meetellen in


de feedbackscore struikel ik over de verkopers


die feedbackpercentages hebben tussen de


99,5 en de 100% In dit nieuwe feedbacksyteem


is het naar mij mening nog moeilijker om het


koren van hef kaf te kunnen onderscheiden.


 


Het is je allemaal wat,


 


groetjes Niek


 


 

Bericht 6 van 30
laatste antwoord

pakket van 30kg verzenden naar china

martijn@ebay.com
Community-lid

Hoi,


 


Eventjes in verband met het niet posten van namen en objectnummers:


 


De forums zijn niet bedoeld als middel om iemands naam zwart te maken. Indien iemand u vraagt over welk object of over welke verkoper het gaat kan u indien u op die vraag wenst in te gaan trouwens altijd even een mailtje naar die persoon sturen via communityberichten met daar meer informatie in.


 


Aarzel trouwens nooit om ook even een mailtje naar onze klantendienst te sturen indien u een vermoeden heeft dat iets niet pluis is of als u moeilijkheden ondervindt met een transactie.

Met vriendelijke groet, Martijn
Bericht 7 van 30
laatste antwoord

pakket van 30kg verzenden naar china

stephanthecollector
Community-lid


Hoi,



Eventjes in verband met het niet posten van namen en objectnummers:



De forums zijn niet bedoeld als middel om iemands naam zwart te maken. Indien iemand u vraagt over welk object of over welke verkoper het gaat kan u indien u op die vraag wenst in te gaan trouwens altijd even een mailtje naar die persoon sturen via communityberichten met daar meer informatie in.



Aarzel trouwens nooit om ook even een mailtje naar onze klantendienst te sturen indien u een vermoeden heeft dat iets niet pluis is of als u moeilijkheden ondervindt met een transactie.



Waarom gaat men tegenwoordig altijd uit van het slechtste? het is hier nooit de bedoeling geweest iemands naam zwart te maken, alleen ik/we dachten dat we op deze manier leden een beetje verder konden helpen, en wat die klantendienst betreft die bestaat nagenoeg in NL niet als je al een antwoord krijgt is dat door een computer uitgespuugd voorgekauwd antwoord waar niemand iets mee kan, althans dat is mijn ervaring en van helaas vele anderen.


Het opsturen van objectnummers via de communityberichten zou kunnen maar is dat dan niet zwartmaken? welliswaar gaat het dan maar om 1 persoon die er van afweet maar zwart blijft zwart in mijn ogen.



Kortom ik heb het idee dat steeds minder mag hier op de PB's

Bericht 8 van 30
laatste antwoord

pakket van 30kg verzenden naar china

 


 


Er mag steeds minder hier dat klopt.


 


En zwartmaken moderator? Is dat de dank


voor die paar nog aanwezige leden die om


niet hun medemens hier van dienst willen


zijn.


 


groetjes Niek


 


 


 


 

Bericht 9 van 30
laatste antwoord

pakket van 30kg verzenden naar china

abeldoorn
Community-lid

beste moderator, vaak heeft iemand hier een vraag met betrekking tot een gekocht object. Dan is het toch niet meer dan logisch dat wij, de antwoordgevers, 'meekijken' om welk object het gaat.


Voorbeeld, de koper zegt, mopperdemopper, mijn verkoper wilt het niet naar me opsturen. Dan maakt ons antwoord uit of A: de verkoper heeft aangegeven niet (bijv.) buiten de usa wilt verzenden, of B: de verkoper een feedback van 91% heeft, etc.... De koper kan daar allemaal overheen gelezen hebben, of door on-0ervarenheid met ebay het niet gezien hebben. Als hij dan in zijn vraag om hulp zegt, ik heb dit en dat gekocht, objectnummer.... dan kan ik zo even kijken waar de schoen wringt. Nu moet ik eerst gaan zoeken in de afgelopen veilingen lijst wat de koper allemaal gekocht heeft, gaan gokken welke verkoper hij bedoelde.


En dan heeft het nog steeds niks met zwartmaken te maken. Ook niet met privacy want de koper geeft zelf die info wat hij gekocht heeft.



Ik ben het met bovenstaande eens dat als je ebay mailt je een standaard computer antwoord krijgt, dus daarna verwijzen is wel heel gemakkelijk.


Als je niet wilt dat we hier (gratis en voor niets) mensen helpen (wat eigenlijk jouw/jullie taak zou zijn) zeg dat dan en-of hef het prikbord op 😞

Bericht 10 van 30
laatste antwoord