annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

help snap er niets van feedback zakt

Hoi ik ben verkoper op de Duitse ebay.

 

er is iets raars aan de hand met mijn feedbacks score namelijk hij zakt zonder enige aanleiding denk ik 

 

In mei was mijn feedback score 98.1 een maand later juni 98 en ik keek gisteren toen was hij 97.9.

terwijl ik weer flink wat positieve feedbacks heb gehad van verkopers maar ook van kopers.

 

Kan iemand mij aub uitleggen hoe dat kan

 

Heb geen negative meer gehad dus ik snap er ook niets van

 

Bedankt

 

 

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

help snap er niets van feedback zakt

eBay legt dat zelf heel duidelijk uit en dat is wel eens anders.

Dit komt omdat het steeds over de laatste 12 maanden wordt herberekend. Als u een jaar geleden wat meer dan gemiddeld feedback hebt gekregen en die vallen er bij de volgende berekening net af, dan zal de verhouding positief/negatief ongustiger worden en dus uw score dalen terwijl u niet meer negatieven hebt gehaald. Als u nu wat meer dan gemiddeld positieve feedback gaat scoren dan gaat uw rating natuurlijk omhoog, tenzij u in de week die net een jaar geleden niet meer meetelt meer positieve feedback hebt gehad. Uw score gaat pas echt omhoog als er een negatieve feedback afvalt, dat is vanaf 4 juli.

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

help snap er niets van feedback zakt

ahaaaaaaaaaaaa dus vaaf 4 juli ga ik weer omhoog tjee moet je ook maar weten.

 

Heb ik nog een vraagje ik verkoop niet veel op ebay sommige verkopen 1000 dingen per dag en zoals ik verkoop een keer in de week soms 2 keer in een week.

 

nu mijn vraag ik heb ONG 2 maanden terug een negative feedback gekregen,omdat ik weinig verkoop zie je mijn scoren ook echt in mekaar zakken door 1 zo feedback.

 

Voor 3 maanden terug heb ik een tuinbroek gekocht voor mijn vriendin is nooit aan gekomen en ik heb is naar zijn negative feedbacks gekeken negative 186 neutraal 235 positief 22847 alles in 1 maand tijd. 

Hij is dus een flinke verkoper met 1000 dingen per dag denk ik

 

Hij zal ook nooit op zo score komen 97,9 als ik omdat ik zeer weinig verkoop

Mijn vraag is worden wij net zo zwaar gestraft als zo grote verkoper?

 

Bedank voor je uitleg weer wat wijzer geworden

 

 

 

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

help snap er niets van feedback zakt

Bij een grote verkoper telt een enkele negatief natuurlijk veel minder zwaar dan bij u.

Maar verkopers zijn bij eBay altijd de *bleep*.

Vanaf augustus een nieuw 'defecten' systeem, dan wordt het nog moeilijker om goed te presteren op deze site.

 

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

help snap er niets van feedback zakt

Ja heb het gezien vind het ook belachelijk streng.

 

En altijd is de verkoper de dupe weet er alles van

 

Kleine verkopers zoals ik en vele zullen op den duur niet meer kunnen verkopen op ebay door deze strenge regels.

 

Van de 100% heeft de koper in 99,9% altijd gelijk heb het zelf ondervonden door een negative feedback te krijgen van iemand die zijn geld enz netjes terug gekregen heb.

En toch kon hij of zij nog een negative feedback geven

Ebay gemaild en je raad het al ze deden er niets aan.

 

 bedankt

 

 

 

 

Bericht 5 van 5
laatste antwoord