annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Het nieuwe beleid voor verkopersprestaties

Hallo, Ik heb zojuist een mail gestuurd naar eBay met de volgende vragen. Ik ben benieuwd wat jullie mening hierover is

 

Ik heb vragen over verkopers prestaties en de nieuwe normen.

 

Om koperservaringen zo positief als mogelijk te houden doen we heel veel aan het verzorgen van onze aanbiedingen en verkopen kwalitatief goede produkten. Nu heb ik net een rapport uitgedraaid voor topverkopers waarvoor we de status hebben behaald maar nu zie ik drie dingen waar ik een vraag over heb.

 

  • Ik zie dat een koper ons heeft beoordeeld met 3 sterren voor verzendkosten wat vreemd is aangezien we alleen werkelijke kosten in rekening brengen. Dit wordt toch als een defect gezien. Dit is heel makkelijk te controleren door jullie.
  • Ik zie dat verzendtijd in een aantal gevallen met minder dan 4 sterren werd beoordeeld terwijl we dezelfde dag, als de betaling voor 13:00 uur is ontvangen versturen. Betalingen gedaan middels een overboeking kosten soms wat extra tijd. Dit is niet onze schuld maar we worden er wel negatief op beoordeeld wat wordt gezien als defect. Ook de geschatte levertijd heeft hier effect op. 
  • Er werden vorige maand 6 aanbiedingen beoordeeld met minder dan 4 sterren voor wat betreft object beschrijving. Ik vertelde net al dat we enorm veel zorg besteden aan het beschrijven en fotograferen van onze aanbiedingen het verbaasde me dan ook te vernemen dat we hiervoor 6 maal negatief werden beoordeeld. Hoe kan ik zien om welk object het gaat? Dit wil ik heel graag aanpassen maar als ik niet weet om welk object het gaat dan kan ik er geen aandacht aan besteden.

Ik vind het jammer dat met de problemen die ik hierboven heb vernomen en graag wil verbeteren ons eigenlijk geen andere keus word gegeven objecten alleen (direct) via Paypal af te laten rekenen en we objecten te koop moeten gaan aanbieden die veel en vaak worden verkocht om zo het percentage wat wordt gebruikt voor de beoordeling van verkopersprestaties kunstmatig laag te houden.

 

Ik verneem graag wat Ik als ondernemer hieraan kan veranderen om topverkoper te blijven zonder dat onze klanten hieronder lijden. Ik heb alle hulp pagina's gelezen en onze objecten gechecked om te zien of we aan de normen voldoen.

 

Mijn vragen zijn dus:

  1. hoe kan ik negatieve feedback verbeteren voor verzendtijd. Terwijl ik al dezelfde dag verstuur als de betaling is ontvangen
  2. Hoe weet ik welke aanbiedingen "negatief" voor beschrijving werden beoordeeld zodat ik die kan verbeteren.
  3. Hoe is het mogelijk dat verkopers negatief over verzendkosten kunnen beoordelen als werkelijke kosten in rekening worden gebracht.

In afwachting van uw berichten verblijf ik met vriendelijke groet,
Natasja

Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Re: Het nieuwe beleid voor verkopersprestaties

Ook bij mij nu uitstekend vanaf 20 aug in Duitsland Ondermaats

 

Ik denk dan ook dat er maar weinig over blijven die topverkoper zijn misschien wel niemand 

 

Dit is veeeeeel te streng maar ja wat hebben wij nu te vertellen.

 

Ze hebben zoveel veranderd in het nadeel van de verkoper belachelijk vind het ook niet netjes.

 

Kopers kunnen verkopers heel snel breken en dat weten ze ook heel goed.

 

En dat zal nu nog wel erger worden.

 

 

Bericht 11 van 15
laatste antwoord

Re: Het nieuwe beleid voor verkopersprestaties

Ik zit nog niet zo lang in het Ebay (verkoop)wereldje, maar met 3 shops toch al heel wat omzet verricht. Ik heb nu  3x Powerseller, 1x Top Rated Seller (100% score), 1x überdurchschnittlich (99% score) en 1x unterdurschschnittlich (99,1% score).

 

Wat me opvalt is dat duitsers gaan pixelneuken en als je één summiere afwijking in je beschrijving hebt ze je niedrig gaan bewerten voor Artikel als beschreven. Echt om gek van te worden in die markt daar. De defecten vliegen me zowat om de oren, het is ook belachelijk dat ze 1,2 ÉN 3 sterren negatief zien en je er een defect voor geven. De markt in Engeland is vele malen "relaxeder", die kopers daar hebben de sores niet die in Duitsland wel speelt (koper = kauferschutz, dus ik kan je alles flikken).

 

Ik hoor veel geluiden van conculega's dat het huilen en janken geblazen is sinds de 20e, veel teruggezet en nog misschien wel meer naar unterdurschschnittlige status (met 99%+ feedbackscore zoals ik!?!?) .

Er zijn in mijn branche nog maar 1 of twee TRS en dat zijn allemaal 100.000+ punten jongens. Ik vermoed dat Ebay alles en iedereen eruit wil en enkel die warenhuizen er nog in wil houden. Het is gewoonweg niet meer mogelijk om TRS te zijn/blijven en in Duitsland terugvallen naar unterdurchschnittlich gaat ook iedereen overkomen daar, daar ben ik van overtuigd.

 

Ik heb nu een verzoek liggen bij Ebay.de voor herziening van mijn defecten aangezien ik er 7 ontvangen heb tijdens onze vakantie voor "nog niet ontvangen artikel" van klanten terwijl we de vakantiemelding hadden geactiveerd. Lekker tegenstrijdig hoe Ebay je (en zichzelf!!) de mogelijkheid biedt om verkopen door te laten lopen tijdens afwezigheid (was wel gewoon ELKE dag bereikbaar via de email tot 10 uur 's avonds), maar dat ze je alsnog defecten gaan uitdelen omdat mensen kopen ZONDER te lezen dat je afwezig bent.

 

Klant neemt contact met je op na verkoop, hopsakee: defect!

 

Ook met de nieuwe regels dat spullegoed boven de 40 Euro niet meer automatisch gratis retourneren inhoudt heeft me veel defecten opgeleverd en gevechten met de customer support van Ebay (gelukkig wel altijd gelijk in gehad).

 

De woede en onbegrip speelt bij veel verkopers. Volgens mij is Ebay ook vergeten dat het groot is geworden omdat verkopers ook kopers waren... Maarja, zou het nog aangepast/teruggedraaid worden? Denk het niet. Ik spreid mijn risico's over meerdere shops....

Bericht 12 van 15
laatste antwoord

Re: Het nieuwe beleid voor verkopersprestaties

Ben benieuwd hoe de vooruitzichten bij jullie nu zijn voor de aanstaande meting van 20 Oktober? Wij zijn actief in de autobranche (tuning) en juist vanwege het soort klanten in die branche is het amper mogelijk nog onder de bovenmaatse status te blijven, het lukt me vooralsnog met 1 van m'n 3 accounts, maar de andere twee gaan genadeloos hard in het rood. Vooral Duitsland waar ze nogal op regeltjes en punctualiteit zijn is het een ramp (ze verwachten een beter gefabriceerd deel dan wat orgineel op hun auto geleverd is).

 

Nu klanten ook een fall openen krijgen ze minder en minder sympathie van verkopers omdat je nu dan toch al een defect aan je broek hebt hangen en er maar maximaal 1 per transactie zal ontvangen. Hoe je de service met de koper afhandelt; het zal niets meer uitmaken voor je status, het defect is er al....

Bericht 13 van 15
laatste antwoord

Re: Het nieuwe beleid voor verkopersprestaties

ja helemaal mee eens met hierboven.

 

Ik had een jas verkocht een nickelson voor 15 euro heb alle gebreken erbjj gezet wat er aan die jas was in de aanbieding. 

 

Koper vond de jas niet mooi ze vroeg een bedrag terug let op van 12 euro op de 15 euro Ze had het geschil geopend via paypal.

 

ik heb maar toe gegeven want je trek toch aan het kortste eind bij ebay als verkoper

 

Dus onderling zijn we er uit gekomen maar heb haar eerst gevraagd om een positieve feedback te geven voordat ik die 12 euro terug zou storten

 

Omdat ik wel is mee gemaakt heb dat kopers na dat je geld terug gegeven hebt  ze toch nog een negative er neer zetten.

 

Dus onderling zijn we er uit gekomen heb  een positieve gekregen van haar maar ebay vond het toch nodig dit als een gebrek te melden in mijn Verkäufercockpit heet dat geloof ik en duitsland.

 

En sta nu ook gelijk als Unterdurchschnittlich Ik heb na dat mens best wel veel positieve feedbacks gehad maar ik blijf gewoon op

Unterdurchschnittlich staan.

 

Het is een heel streng en onredelijk en zelfs een gemeen  beleid van ebay.

 

niemand zal met dit beleid een topverkoper meer zijn.

 

En ik vraag me eigen ook af wie ebay is om dan nog dit mee te laten wegen in mijn Verkäufercockpit.

 

je bent er samen uit gekomen maar waarom? die stempel krijg je toch wel ik vind het maar een heeel raar iets.

 

Ze hadden mensen moeten belonen in plaats van die stempel

Bericht 14 van 15
laatste antwoord

Re: Het nieuwe beleid voor verkopersprestaties

Hoi verseveld2007,

 

De situatie die jij omschrijft is een klassiek geval van feedback extortion. Ik zou dit oppakken met Ebay CS omdat dit recht tegen de regels indruist. Ik heb hiervoor ook een paar verzoeken lopen waarin de koper letterlijk zegt; als jij mij geen gedeeltelijke terugbetaling biedt, geef ik jou een slechte feedback. Ebay neemt deze afpersingen hoog op, ik zou hier zeker een (telefonische) melding van maken....

 

 

Ikzelf heb me even druk gemaakt en op mijn accounts voor het afgelopen jaar een twintig/dertigtal defect removals aangevraagd (telefonisch op het 0900 powerseller support nummer). Een aantal cases zijn eigenlijk al direct beslist in mijn voordeel en een paar zijn er discutabel, maar ik heb die aardige dame aan de telefoon uitgelegd dat in de auto-accessoires brance waar ik in actief ben de mensen gewoon niet lezen en kopen op zicht (afbeeldingen). Heb daardoor veel "Nicht wie beschrieben"/"Not as described" geschillen lopen terwijl ze openlijk toegeven dat ze het verkeerde hebben gekocht. Wat ik niet wist is als dat dus zo wordt aangegeven door de klant dat het defect verwijderd kan worden na contact met Ebay omdat het niet de "niet als beschreven" regel raakt. De situatie werd ook direct bevestigd; dat er véél defects ontstaan in die categorieën omdat mensen niet goed onderzoeken of een item überhaubt wel past op hun auto...

 

Beste is als Ebay gewoon de klant een geschil kan laten openen "Ik zie ervanaf omdat .... " zonder daar de defect regel op toe te passen, bij de online-handel gaat nou eenmaal veel retour en is het helemaal geen defect op een transactie, maar gewoon een klant die het toch niet mooi vond oid. Als die optie er was, was al het gedoe op Ebay nu stukken minder....

Bericht 15 van 15
laatste antwoord