annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koper beweert een lege doos te hebben ontvangen

Koper beweert een lege doos te hebben ontvangen en wil die retourneren. Ik ben daar niet mee akkoord gegaan, want wat moet ik met een lege doos? Hij heeft een geschil geopend en dit geschil gewonnen, terwijl ik het bewijs heb dat ik een doos verstuurd heb met een gewicht van 1,9 kg. 

Heeft iemand hier ervaring mee en hoe kan ik een nieuw geschil starten?

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Re: Koper beweert een lege doos te hebben ontvangen

Helaas wel.

Echter op ebay heeft de klant altijd gelijk.

M.a.w. verkopers zijn altijd de klos.

Dat blijkt ook wel uit het feedback systeem, want je kan de koper ook alleen maar pos. feedback geven.

Bespaar je de moeite en de frustratie, accepteer het en blokkeer de "koper" zodat hij nooit meer bij je kan kopen.

 

gr. Wim

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Re: Koper beweert een lege doos te hebben ontvangen

Hallo,

 

dat is naar, als je zoiets overkomt. hebben wij ook wel eens gehad.

Mijn zoon en schoondochter verkopen apparaten  en ik verkoop media, allemaal uit de hand gelopen hobbies en hoarderneigingen.

Het is natuurlijk heel zuur als dit gebeurt. 

Oplichting en diefstal gebeurt, bij de douane,  bij postbezorgers en bij kopers... overal. Ook bij verkopers.

Ebay heeft idd de stelling de koper krijgt altijd gelijk.

 

dat is soms heel frustrerend en we kennen het gevoel, de laatste jaren komt het maar heel weinig voor, maar soms heb  je echt het gevoel dat je belazert wordt.

En het voelt oneerlijk, maar dit hoort wel bij verkopen.

 

Stel nu dat de lokale pakketbezorger een lege doos bezorgd, of een doos met een baksteen erin  en de inhoud zelf houdt.

Als jou dat als koper zou overkomen, wil je ook je geld terug en roep je mss eerst dat de verkoper een oplichter is. Maar dat hoeft niet zo te zijn en de koper kan ook te goeder trouw zijn.

 

Dat is de spagaat waarin we dan met z'n allen zitten en waarin ebay dan stelt" the customer is always right".

 

Tsja, leuk is anders, maar het is in ieder geval helder en dat is het meestal op ebay niet.

 

groeten en succes en zoals Wim zegt: bespaar je de moeite. Het heeft echt geen zin om hier tegenin te gaan. De meeste mensen deugen en soms moet je iets "afschrijven". Dingen gaan stuk, dingen gaan verloren, worden gestolen.... het hoort er helaas bij, als verkoper.

 

Rita

 

 

 

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Re: Koper beweert een lege doos te hebben ontvangen

Hi,

 

Ebay aansprakelijk stellen voor de onzorgvuldige behandeling van het dispuut en het bedrag wat Ebay eventueel van je rekening heeft afgehaald terugvorderen.

 

grt Hannah

Bericht 4 van 4
laatste antwoord