annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vervangend display na 1 dag kapot. Verkoper draait rondjes

Beste iedereen,

 

Ebay is vrij nieuw voor mij. Maar tot nu toe ging het goed...

Graag jullie advies over het volgende:

 

Ik heb een vervangend scherm gekocht voor mijn mobiel (China).

Bij aankomst eerst het scherm getest, werkte prima. Dus de beschermende folie er af en mobiel weer in elkaar gezet.

De volgende dag valt de helft van mijn scherm uit. Open gemaakt, gecontroleerd, alles zit goed.

 

Die zelfde dag contact opgenomen met de verkoper. Die wil een filmpje zien, dus een filmpje op YouTube gezet.

Volgens hem is het statische elektriciteit en geeft een lijst met dingen die ik kan proberen om het te verhelpen.

 

Geprobeerd, dit maakte het eigenlijk alleen maar erger. Volgens hem hebben 1000'en het al zo opgelost. Dus ik krijg nog een lijst om te proberen.

Echter moet ik de telefoon opladen met een geaarde lader. Die heb ik in Nederland nog nooit gezien dus geprobeerd via mijn geaarde PC.

Dit heb ik aangegeven, maar alles wat ik zeg of vraag wordt genegeerd.

Het had in ieder geval geen effect.

 

De verkoper geeft mij nu de keus:

Of terug sturen en als het scherm defect is krijg ik mijn geld terug. Maar niet als het mijn schuld is (geen idee hoe hij dat gaat zien, maar goed).

Of ik mag het houden en krijg 30% van de aanschaf prijs terug.

 

Hier ben ik het niet mee eens want naar mijn mening heb ik niks verkeerds gedaan.

Staan nergens waarschuwingen over statische elektriciteit en ik heb al eerder een zelfde scherm vervangen zonder problemen.

Telefoon zelf is nog OK want met het oude scherm werkt alles nog.

 

Ik geef aan dat ik het terug wil sturen of hij alsjeblieft het adres kan bevestigen. Alsof ik niks gezegd heb krijg ik hetzelfde verhaal maar dan nu 40% terug als ik het hou.

Nee, ik wil het terug sturen, bevestig adres alstublieft. Weer een mail maar nu 50% terug.

Nee, ik wil het terug sturen, bevestig adres alstublieft. Weer een mail maar nu 60% terug.

 

Op dit punt ben ik het helemaal zat dus ik geef toe, OK ik hou het scherm en ik krijg 60% terug.

 

Krijg ik een mail of ik het echt wil houden met 60% terug of misschien toch liever wil terug sturen, mijn keus.

 

Nou....mijn klomp is gebroken...

 

Iemand enig advies hoe om te gaan met dit soort personen?

Ik heb betaald via Paypal. Misschien gewoon mijn  geld terug vragen?

Heeft iemand daar ervaring mee, geld terug via Paypal nadat item kapot is gegaan buiten jouw toedoen?

 

Met vriendelijke groet,

Ronald

Bericht 4 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Vervangend display na 1 dag kapot. Verkoper draait rondjes

Nou, de verkoper heeft geweigerd om mijn geld terug te geven nadat ik via Paypal 'een geschil oplossen' ben gestart.

Spontaan komt hij wel met instructies op de proppen over hoe ik het scherm terug moet sturen...bah

 

Heeft het zin om te claimen als de klant laat zien toch nog mee te 'willen' werken ondanks dat ze tot nu toe totaal niet hebben mee gewerkt?

 

 

Bericht 1 van 4
laatste antwoord

Vervangend display na 1 dag kapot. Verkoper draait rondjes

Bedankt voor je antwoord poststuk2000.

 

 

 

Ik zat eerst te twijfelen of ik het zou doen, of ik niet gewoon een zeur ben.

Maar zoals je zegt, als het niet voldoet....je berichtje was even nodig om me over de streep te trekken 😉

 

Na wat klik werk kwam ik uiteindelijk bij Paypal terecht en heb ik een aanvraag gedaan om mijn geld terug te krijgen.

Over twee weken mag ik er een claim van maken als de verkoper er niks mee doet.

Ik ben benieuwd.

 

Met vriendelijke groet,

Ronald

 

 

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Vervangend display na 1 dag kapot. Verkoper draait rondjes

lang verhaal, maar antwoord is simpel.

U heeft iets gekocht en dat voldoet niet.

U heeft betaald per paypal.

Zie hieronder deze pagina  "transactieproblemen oplossen " (eventueel even bij "hulp en contact"paginas kijken voor meer informatie.

Als koper krijgt u dan uw geld via paypal terug.

Ebay (en hierbij ook Paypal) beschermd nl de koper en die krijgt bijna altijd gelijk (soms ook als het niet terecht is, maar in uw geval lijkt het mij simpel)

Bericht 3 van 4
laatste antwoord