annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vermijd het GPS (Global Shipping Program) van eBay!!!

Ik kocht een object van behoorlijk wat eurootjes (of beter gezegd dollars) dat verzonden ging worden via het GPS programma van eBay: je betaalt dus de aankoopprijs aan de verkoper, en de verzendingskosten + import taxen aan het bedrijf Pitney Bowes dat de verzending dan op zich neemt.

 

Nu bleek het object defect te zijn. Ik start netjes de procedure om het object getraceerd terug te sturen. Verkoper ontvangt het object en betaalt netjes terug. Pitney Bowes daarentegen betaalt enkel de verzending terug en niet de $146 import taxen die ze aanrekenden!!! Ondertussen heb ik 2 keer naar eBay gebeld, 1 keer naar PayPal en ik heb die import taxen nog steeds niet terug. Als je een defect object waarvoor je import taxen betaald hebt, terugstuurt omdat het defect is en je kan dit bewijzen aan de douane diensten, dan betaalt men je invoertaxen terug. Hier kan dit echter niet aangezien Pitney Bowes de import taxen betaald heeft. Zij kunnen deze dus terugvorderen, maar tot op vandaag heb ik dit geld nog altijd niet terug!!! Ik heb ondertussen Pitney Bowes zelf ook gemaild met de vraag mijn geld terug te sturen. Als ze dit niet doen, is dit de allerlaatste keer dat ik het Global Shipping Program van eBay gebruikt heb en laat ik verkopers links liggen die dit programma gebruiken. Ik hou jullie op de hoogte over hoe dit afloopt!

Bericht 2 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Vermijd het GPS (Global Shipping Program) van eBay!!!

Update van deze soap: op mijn vraag aan PayPal om de transactie naar Pitney Bowes terug open te zetten zodat ik ze kan betwisten, heb ik het antwoord gekregen dat ze dit niet kunnen en dat de verantwoordelijkheid bij eBay ligt.

 

Van eBay eerst een bericht gekregen dat ik het niet goed begrepen heb en dat alles wel teruggestort is, maar in twee stukken: één stuk van de verkoper, één stuk van Pitney Bowes. Ik heb geantwoord dat NIET alles teruggestort is, aangezien Pitney Bowes enkel de verzending, niet de import terugbetaald heeft. Daarop heb ik het antwoord gekregen dat ze het nagekeken hebben en gemerkt hebben dat Pitney Bowes de import niet terugbetaald heeft Gefrustreerde smiley . Dit zou de komende 7 werkdagen in orde komen (met heeft "opdracht gegeven" deze kosten aan mij terug te betalen. Ik ben eens benieuwd.)

 

Ondertussen heb ik ook op twee mail adressen met Pitney Bowes zelf contact proberen opnemen (eerste keer was een week geleden), maar ik heb nog steeds geen antwoord van hen gekregen. Zelfs geen melding dat mijn vraag goed toegekomen is. Als iemand van eBay hier meeleest: meld even bij uw overste dat dit GSP gedoe voor héél wat frustraties zorgt! Even googelen op "GSP eBay" levert genoeg negatieve informatie op... Hopelijk draait het voor mij nog goed uit. Keep you posted!

Bericht 1 van 2
laatste antwoord