annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

USA levering met GSP gewoon invoeren als inkopen zonder afgedragen BTW?

Goedendag,

Ik ben een webshop aan het starten en heb daarvoor goederen uit de VS aangekocht. Deze zijn verzonden via GPS dus afgerekend inclusief alle invoerkosten. De goederen zijn als ik het goed begrijp ingeklaard in het Verenigd Koninkrijk en vervolgens doorgestuurd naar mij. Nu vroeg ik miuj af wat voor boekhoudkundige verplichtingen ik op dit moment nog heb of dat deze artikelen in vrij verkeer zijn verklaard en dus simpelweg verkocht kunnen worden. Daarnaast dus hoe ik deze zou moeten toevoegen, als marge-producten? Ik ga wel gewoon BTW heffen zoals gewone producten omdat het anders niet te doen valt met een webshop en met een product waarop 6% BTW wordt geheft is de schade te overzien.

Alvast bedankt,

Daan

Bericht 2 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

USA levering met GSP gewoon invoeren als inkopen zonder afgedragen BTW?

Misschien toch handig als je met je boekhouder hierover een gesprek aan gaat. Als het een nieuw product betreft betaal je naar mijn mening bij verkoop de normale 21% btw. Je kan via internet zoeken in welke btw groep jouw handel/product valt.

Bij inkoop vanuit het het buitenland heb je geen recht op btw teruggaaf in Nederland. Mocht nu je totale inkoop vanuit één land komen dan kun je overwegen om een btw teruggaaf daar aan te vragen. Let op zij hebben misschien wel een andere procedure in het aanleveren van een kwartaal boekhouding. Veel succes.

Bericht 1 van 2
laatste antwoord