annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eBay moet haar verantwoordelijkheid nemen en verkopers schadeloos stellen!

Onderstaand bericht hebben wij via eBay gekregen. Maar geen woord over vergoeden van de gemiste omzet. Op welke manier gaan men de verkopers vergoeden voor het missen van biedingen op veilingen en op welke manier gaan ze de dag omzet vergoeden die verkopers gemist hebben? Mij lijkt het redelijk om naar de gemiddelde omzet per dag te kijken en dat bedrag te verrgoeden/in mindering te brengen op de factuur. Iedereen die het met mij eens is of andere ideeén heeft om eBay aan te sproen hun verantwoordelijkheid te nemen, graag dit lijntje delen, hopelijk beginnen ze dan te snappen dat zij verantwoordelijk zijn en ze dat ook werkelijk tot uiting moeten brengen ten einde de geleden schade te beperken.

 

Ook voor kopers was het dramatisch. Items waarop men had willen bieden konden niet verkocht worden. Voor sommigen een kans om iets te kopen dat men heel graag hebben wilden en nu wellicht niet meer langskomt. eBay moet begrijpen dat er moment zijn waarop je werkleijk moet laten zien dat je om je klanten geeft! Dit is het moment! Deel dit lijntje met me en zie het als een "Call to Action" richting eBay! 

 

Ik lees graag ieders reactie. Groeten.

 

Zoals je wellicht weet, waren er op 23 augustus van 8.45 tot 15.00 uur op verschillende eBay-sites en klantenserviceplatforms wereldwijd tijdelijke storingen. Deze storingen waren het gevolg van technische problemen die zich tijdens geplande onderhoudswerkzaamheden voordeden.

 

We hebben de belangrijkste technische problemen opgelost en alle eBay-sites en klantenservicefuncties zijn weer beschikbaar en bijna volledig functioneel. We zijn nu bezig om aanvullende veiligheidsmaatregelen in het onderhoudsproces te implementeren om soortgelijke situaties te voorkomen. We kunnen je verzekeren dat tijdens dit incident geen persoonlijke gegevens in gevaar waren.

 

Omdat je tot de verkopers behoort voor wie deze storing gevolgen had, nemen we contact met je op om je te informeren over de acties die we nemen:

 

We crediteren alle kosten die zijn verbonden met aanbiedingen die afliepen op 23 augustus tussen 8.45 en 15.00 uur (Midden-Europese Zomertijd).

 

We verwijderen alle negatieve feedback in verband met communicatie of verzendtijd voor transacties die gedurende bovengenoemde periode plaatsvonden.

 

De crediteringen worden eind augustus op je account uitgevoerd en zullen op je volgende factuur zichtbaar zijn.

 

We zijn ons bewust van de gevolgen die een storing van deze omvang voor jou en alle andere door ons zo gewaardeerde verkopers kan hebben en bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak. Zoals altijd, hartelijk dank dat je eBay als verkoopplatform gebruikt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Het eBay-team

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Re: eBay moet haar verantwoordelijkheid nemen en verkopers schadeloos stellen!

Eindelijk eens een reactie van een succesvolle verkoper op eBay.nl, ik wist wel dat ze bestonden.

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Re: eBay moet haar verantwoordelijkheid nemen en verkopers schadeloos stellen!

Onder het kopje "Inloggen" heb ik al een reactie geplaatst.

 

Dit berichtje heb ik van de Ebay-helpdesk gehad:

 

Allereerst onze excuses voor het ongemak wat u gisteren heeft ervaren, ik kan me goed voorstellen dat het vervelend voor u moet zijn geweest om op deze manier te handelen. Binnenkort ontvangt u een email waarin uitgelegd wordt op welke wijze u in aanmerking kunt komen voor een creditering van het ervaren ongemak.

 

In het ebay-nieuws stond o.a.:

 

Deze storingen waren het gevolg van technische problemen die zich hebben voorgedaan tijdens geplande onderhoudswerkzaamheden.

 

Let op de woorden " geplande onderhoudswerkzaamheden".

 

Onder: http://pages.ebay.nl/help/policies/everyone-outage.html staat o.a.:

 

Gepland onderhoud

Af en toe schakelt eBay het systeem uit voor bijvoorbeeld periodiek onderhoud. Deze geplande tijd valt niet onder dit beleid. Aanbiedingen die tijdens gepland onderhoud aflopen of op een andere manier negatief worden beïnvloed worden niet verlengd. Er zullen ook geen crediteringen worden gedaan, zelfs niet als bieders geen bod meer kunnen uitbrengen voordat de aanbieding is afgelopen.

 

Volgens mij is de cruciale vraag: is hier sprake van "gepland onderhoud" of een storing"?

 

Lijkt mij, dat gepland onderhoud aangekondigd moet worden/zijn en dat heb ik niet kunnen vinden in het Ebay-nieuws.

 

Heeft iemand de crediteringen, zoals aangekondigd, al teruggevonden op zijn account? Zo niet, dan moeten we de helpdesk-medewerkers er even aan herinneren door te bellen naar België of d.m.v. een berichtje. Dat vinden ze altijd leuk........................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bericht 3 van 3
laatste antwoord