annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat is Ebay er op achteruit gegaan zeg!

Ik lees het hier op het forum, maar ook elders als je ff op google zoekt...

 

Ik heb op diverse manieren contact proberen te zoeken met Ebay, maar het is gewoon niet mogelijk, vandaar dat ik de frustratie hier even neer pen!

 

Ik ben al geruime tijd lid, heb in het verleden veel gekocht en verkocht in volle tevredenheid, maar nu maken ze er een puinhoop van.

 

Onlangs heb ik na een (verkoop-)pauze me weer voorgenomen om wat dingen te verkopen via Ebay. Wel zo nu en dan nog wat zaakjes gekocht.

Dus,... Advertentie gemaakt (zonder extra's/optie's), dus geen plaatsings-/advertentiekosten. Item is verkocht voor € 32,- en betaald via PayPal.  Ik heb netjes het item ingepakt en gelijk naar de post gebracht (heb een 100% positieve feedback-score hoog te houden)

Toen ik naar mijn PayPal account ging, zag ik dat het geld werd vastgehouden! Raar, maar in eerste instantie dacht ik, ach, kan misschien een of twee dagen duren. Toen het geld na een aantal dagen nog steeds niet beschikbaar was, heb ik toch maar eens de klantenservice van PayPal gebeld (Die zijn wel gewoon gemakkelijk telefonisch bereikbaar). Daar werd mij uitgelegd, dat niet PayPal mijn tegoed vast hield, maar Ebay!  Vreemd, daar mijn ebay (verkoop-) account op "uitstekend" staat en ik een 100% positieve feedback score heb (zowel bij kopen als verkopen). Ik heb een aantal weken moeten wachten totdat Ebay mijn geld beschikbaar stelde... De koper van het item had inmiddels al dagen daarvoor een positieve feedback gegeven op de transactie.

 

Wel kreeg ik inmiddels een factuur van Ebay... Een (kosten-)factuur van € 4,85. Omdat deze factuur alleen betrekking heeft op dat ene artikel, ben ik een op zoek gegaan naar de specificatie van de factuur. Deze is nergens te vinden of op te vragen! Er staat slechts één kosten-bedrag. Ik heb geen enkel idee waar die kosten voor zijn, immers de provisie (kosten) bedragen 8,4% van de verkoopprijs (komt neer op ongeveer € 2,68). Het plaatsen van de advertentie was gratis en ik heb geen gebruik gemaakt van extra opties. Ik heb dus geen enkel zicht waarop de factuur gebaseerd is!?

 

Ik heb naar aanleiding van dit alles op diverse manieren contact proberen te zoeken met Ebay. Zelfs als ik via-via ergens kom waar ik naar de klantenservice kan mailen, dan komt er bij het verzenden van mijn bericht doodleuk te staan: "We konden je bericht niet verwerken, neem contact op met de klantenservice" (Ja, grapje zeker!) én weg is mijn bericht, en de verbinding is verbroken! Keer op keer hetzelfde liedje! Ik ben het nu wel een beetje zat!

 

Ik moet dagen/weken wachten op mijn geld (terwijl het direct met PayPal werd betaald én mijn item zelfs al bij de koper in het buitenland is), ik krijg (een niet gespecificeerde) factuur met een bedrag wat niet te controleren is, noch via mijn eigen Ebay-account, noch via de "zogenaamde" klantenservice én ik krijg op geen enkele manier contact met Ebay. 

 

Grote kans, dat dit schrijven mijn laatste actie is op Ebay!  Ik verkoop in ieder geval voorlopig niets meer via Ebay!

 

Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Wat is Ebay er op achteruit gegaan zeg!

Dit is inmiddels meer regel dan uitzondering.

 

Ebay beschermd aan alle kanten de kopers, maar wij als verkoper zijn keer op keer de pineut omdat er zomaar claims worden gedaan. er een gesloten claim van 0.30 procent word gehanteerd. 4 van de 662 is al 0.60 procent en dus topseller niveau kwijt.

 

Het is de laatste 2 jaar heel hard achteruit gegaan met Ebay.

 

NL/BE klantenservice is niet meer te bereiken, je word doorverwezen via email naar een service nummer in engeland, welke je via nl niet kan draaien.

 

Volgens de NL wet moet een bedrijf op meerdere mogelijkheden bereikbaar zijn, helaas blijkt dat Ebay zich er geen moer van aantrekt.

Bericht 2 van 2
laatste antwoord