Er zijn heel veel site's te vinden, maar ik heb de basis van deze site: http://www.hollandsepot.dordt.nl/pasta/pasta.htm , er staan wel 4 varianten op van spaghetti Carbonara. Ik heb voor variant nr 3 gekozen, alleen heb ik er nog flink wat knoflook in gedaan, want daar hou ik van, nog extra oregano en basilicum (uit een potje) en ik had nog wat champions die ik fijngehakt heb (dat was dus mijn eigen improvisatie):
Spaghetti Carbonara 3
Ingrediënten:
200 gram spaghetti, 100 gram katenspek, 2 eieren, 2 eetlepels crème fraîche, 50 gram geraspte oude kaas, of 50 gram Parmezaanse kaas, versgemalen zwarte peper.
Bereidingswijze:
Kook de spaghetti volgens de gebruiksaanwijzing op het pak gaar. Snijd het spek in kleine stukjes en bak ze in een droge koekenpan knapperig. Klop de eieren los met de crème fraîche en de helft van de kaas. Giet de spaghetti af en schep de pasta door de spekjes en het spekvet. Schep er, van het vuur af, het eimengsel door en blijf de spaghetti omscheppen tot het ei gaat stollen. Strooi er de rest van de kaas over en maal er peper boven. Geef er tomatensalade met olijven en kappertjes bij.