annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

~Waar ben jij mee bezig? ~

Tja, ik lees nu wel even de prikborden, maar eigenlijk was ik bezig met....
Image hosting by Photobucket
Image hosted by Photobucket.com
Bericht 1 van 10.306
laatste antwoord
10.305 ANTWOORDEN 10.305

Goeienavond.
Ik ben bezig een Kunstmarkt voor te bereiden, volgende week in Scheveningen.
Heb er een marathon-zitting voor gehouden,staat hier:
http://claim.exto.nl/site/kunstwerken/13299038_Scheveningen..html

Ik vertegenwoordig er ook Stichting http://www.hartvoorborstkanker.org en hoop vooral dat de schilderijen waarvan ik de helft van de opbrengst aan die stichting heb beloofd, worden verkocht. ****************************************

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Bericht 8511 van 10.306
laatste antwoord

Succes Claim, prachtige werken cq doel ;-)

Myrthe

Photobucket
Bericht 8512 van 10.306
laatste antwoord

maar waarom een nieuw symbool voor borstkanker, wat mankeert er aan pink ribbon?

kwf is altijd een goed doel.

dromen

dromen
Bericht 8513 van 10.306
laatste antwoord

zou bijna denken dat sbs er wat mee te maken heeft :|

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 8514 van 10.306
laatste antwoord

Tinus, natuurlijk mankeert er niks aan Pink Ribbon en KWF is idd altijd goed.
Het gaat Lia echter om een specifieke afdeling, een 'zwakke schakel'waar zij zelf slachtoffer van is geworden.
Hier een artikel met uitleg daarover:

Artikel Kennemerland op Zondag
9 nov, 17:17

'Ik wil andere vrouwen wakker schudden'

Castricumse ontwerpt sieraad voor strijd tegen borstkanker
CASTRICUM - "Dat niemand dit eerder heeft bedacht, was de eerste reactie van KWF kankerbestrijding", vertelt Lia Kooijman (52) uit Castricum, over haar eigen ontworpen sieraad in de strijd tegen borstkanker. Lia kampt zelf al twee jaar met borstkanker en stortte zich met al haar creativiteit en doorzettingsvermogen op haar eigen LIA-symbool.

Borstkanker zit bij Lia in de familie, haar oma is er op 49-jarige leeftijd aan overleden en haar moeder lijdt ook aan de ziekte. "Doordat het in de familie zit, liet ik al jaren een mammografie maken. Zo ook twee jaar terug. Op de mammografie was niets te vinden, dus dat was positief, maar na drie maanden voelde ik bij toeval toch een knobbeltje in mijn borst. We waren toen op vakantie in Tsjechië en zijn daar meteen naar een ziekenhuis gegaan, ik voelde meteen dat het niet goed zat. Daar bleek al snel dat het inderdaad borstkanker was. Vervolgens heb ik in Nederland nog vier operaties ondergaan."

Diagnose

"Het is eigenlijk ongelooflijk dat op de eerste mammografie niets is ontdekt. De arts in Nederland had de foto's die waren gemaakt opgevraagd. Hij kwam tot de conclusie dat hier op wel degelijk het beginstadium van kankercellen te zien was. Ik wil graag andere vrouwen wakker schudden, blijf kritisch. Ik ben echt niet de enige vrouw, waarbij de eerste diagnose foutief bleek te zijn."

Sieraad

"Ik wilde wat doen. Ik besloot geen klacht in te dienen tegen het ziekenhuis, maar om me positief in te zetten. Toen twee jaar terug kanker werd geconstateerd ben ik meteen gaan ontwerpen en kwam al snel met een schets van het sieraad. Het is een armband met een zilver omgekeerd hart en roze parels. Het omgekeerde hart staat voor 'Ik hou van mijn borsten'. Ik heb parels gebruikt omdat parels een foutje van de natuur zijn, indringers in een oester worden omkapselt en zo ontstaat een parel en roze is de kleur van borstkanker. Het heet het LIA-symbool. LIA staat voor Liever In Actie."

Schilderijen

Lia is met haar ontwerp direct naar KWF gegaan. "Daar waren ze meteen razend enthousiast. Ze waren eigenlijk verbaasd dat niemand eerder met dit idee was gekomen. Helaas kreeg ik, vanwege het beleid bij KWF geen financiële steun. KWF begeleidt me wel, ze supporten me voor de volle honderd procent. Om mijn project financieel te ondersteunen, heb ik schilderijen gemaakt. Met de opbrengst van de schilderijen moet de productie van de armband opgestart worden. Uiteindelijk heb ik het bedrijf Van Leeuwen uit Wassenaar bereidt gevonden om de armband te produceren. Zonder Van Leeuwen was het mijn allemaal niet gelukt, ik ben ze heel dankbaar voor hun geduld en doorzettingsvermogen. Op dit moment zijn driehonderd armbanden leverbaar. Het hele proces kost me veel energie, maar ik krijg er ook weer heel veel energie van."

Onderzoek

Het geld dat door de verkoop van de armband wordt opgehaald komt bij stichting 'Hart voor borstkanker' terecht. Lia heeft deze stichting opgericht zodat niet alles op de grote hoop bij het KWF terecht komt, maar bij een specifiek onderzoek. Het geld gaat naar het project 'Computer als hulp bij vroegtijdig opsporen van borstkanker' welke uitgevoerd wordt door dr. ir. N. Karssemeijer in opdracht van de Katholieke Universiteit Nijmegen.

Lia is ondertussen ook druk bezig met oorbellen en kettingen. Binnenkort krijgt ze misschien toestemming om met haar schilderijen in de Grote Kerk in Den Haag te exposeren. En op 21 november wordt een schilderij geveild tijdens het 'Running Diner 2008' van de Junior Kamer in Heerhugowaard. "Hoe meer publiciteit hoe beter. Ik ben ook alle mensen erg dankbaar die de stichting Hart voor Borstkanker bijstaan en steunen. Ik zie elke dag als een cadeautje en draag de armband op aan mijn oma en moeder", besluit Lia.

De armband, het LIA-symbool, kost € 19,95 (exclusief € 1,50 verzendkosten) en is te bestellen via lia@hartvoorborstkanker.org. Het bedrag kan overgemaakt worden op giro 3772227, ten name van Stichting Hart voor Borstkanker. Kijk voor meer informatie of vragen op www.hartvoorborstkanker.org of bel Lia op 0251-656469. Kijk ook op de site van KWF: www.stopborstkanker.nl.

En hier over die computer:

http://www.kwfkankerbestrijding.nl/index.jsp?objectid=17974&itemid=18299 ****************************************

Bericht 8515 van 10.306
laatste antwoord

Ik hou het maar bij Pink Ribbon. Internationaal bekend symbool en internationale acties.

Lizz

... but I'm not one of them, oh no...

Lizz

... but I'm not one of them, oh no...

Bericht 8516 van 10.306
laatste antwoord

Daar is ieder vrij in, uiteraard.
Maar ik wil Lia helpen en heb een mail rondgestuurd, open brief staat ook hier,onder het stukje wat ik hier al geplaatst had, voor wie het interesseert:

http://www.clementineblok.nl/forum/viewtopic.php?p=706#706 ****************************************

Bericht 8517 van 10.306
laatste antwoord

Lezen dat mijn (oud)buurmeisje vermist wordt.. :O
Photobucket
Photobucket
Bericht 8518 van 10.306
laatste antwoord

Oei dat is schrikken Dineke.
Penny
Photobucket

Penny
Photobucket
Hoop doet leven,leven geeft hoop!!!!
Bericht 8519 van 10.306
laatste antwoord

Ja, idd. En ingewikkeld en triest verhaal. Ik hoop dat het goed afloopt.
Photobucket
Photobucket
Bericht 8520 van 10.306
laatste antwoord