annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

*** BREAKING NEWS ***

HET draadje met al het belangrijke nieuws.

het Nederlandse vingertje

Bericht 1 van 1.448
laatste antwoord
1.447 ANTWOORDEN 1.447

*** BREAKING NEWS ***

lijkt me dat je zoon er helemaal niet meer voor hoeft te gaan Corrie,
hij is ziek, heeft "het". dus maakt(volgens mij) de antistoffen. en heeft t straks dan gehad dus.

of ben ik nou blont?:|

Photobucket in beeld

geen externe link meer :p
Bericht 341 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

nee jij bent 1 van de weinige nuchteren ;-)

Bericht 342 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

#340 ik zei dat ik nog niet weet of ik ga, voor mijn zoon gaat het al niet meer op.

En ik ben donkerblond 😉
Bericht 343 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

ik bedoel dat ik het gevaarlijk vindt als hier zogenaamde vakmensen medische adviezen en statements gaan afgeven: Je hebt gelijk dat iedereen dat zelf beslist wat hij/zij doet, maar ik ben er niet van overtuigd dat alle lezeres dat juist kunnen inschatten.

Photobucket

Photobucket

Bericht 344 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

huisarts zei dat zoon niet hoeft tekomen als hij meer dan 38,5 graden koorts heeft.
Begreep ik verkeerd dan, dacht dat hij toch moest komen als hij geen hoge koorts had;-)

Ik zie t misschien te makkelijk, weet het niet, maar ik kan er voor mezelf mee weg,Ik vertrouw op een beetje goede weerstand en als nodig medicijnen die helpen

Verkoudheden zijn vervelend, griep (echt de griep) meer dan dat.
Ieder jaar weer zijn er vele die erdoor gegrepen worden, en ieder jaar weer zijn er mensen die aan de complicaties daarvan overlijden.

Deze variant de Mexicaanse wordt erg opgeblazen( vind ik) of je deze krijg, of "gewoon" de griep. Ze kunnen allemaal complicaties geven, wel of niet met ernstige afloop.
De meeste mensen worden gelukkig beter

Om de inenting van de Mexicaanse griep wordt veel geschreven, zo ook over de griep zelf,
En angst voor beide komt overal boven……Angst is nooit een goede raadgever geweest !

Wel of niet een inenting,
Denk dat ieder dat voor zichzelf moet bepalen en er dan op vertrouwen dat je de juiste keuze gemaakt heb. Als iemand echt het juiste antwoord had, hoefden we over een keuze niet na te denken en wist iedereen wat te doen.

Ik wens iedereen een griepvrije winter, met of zonder prik,
& Voor de nu toch zieke mensen Mexicaans of anders “ beterschap”

Photobucket in beeld

geen externe link meer :p
Bericht 345 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

Waarom denk je dat de koningin en zoontje met lief nu in Mexico zitten ?
Bericht 346 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

Jaarlijks meer dan 15.000 prikongelukken
NIJMEGEN - In Nederland komen per jaar minstens 15.000 prikongelukken voor. De meeste van deze zogenoemde accidenten hebben plaats in de gezondheidszorg. Er moet landelijk meer aandacht komen voor deze ongelukken, die voor overdracht van ernstige infectieziekten als hepatitis B en C en hiv kunnen zorgen.

Dat blijkt uit een onderzoek dat epidemioloog Paul van Wijk heeft gedaan. Van Wijk was tot april van dit jaar projectleider van het Nationaal Hepatitis Centrum in Amersfoort. Deze maand promoveert hij aan de Radboud Universiteit in Nijmegen op zijn onderzoek naar het voorkomen van prikaccidenten, de verzamelnaam voor prik-, snij-, bijt- en spatongelukken.

Van Wijk vindt het belangrijk dat alle prikaccidenten worden gemeld bij een speciaal meldpunt. Er zijn al regionale meldpunten en die blijken in de praktijk goed te voldoen. Als de cijfers ook landelijk worden geregistreerd, kunnen er betere preventiemaatregelen worden genomen. Zo moeten werkgevers meer aangespoord worden om in hun instelling te zorgen voor een goede afhandeling van prikongelukken. Ze moeten ook zorgen voor hepatitis B-vaccinaties op de werkplek en voor veilige materialen om mee te werken. (ANP)

Bron : Het Parool

Photobucket

Photobucket

Bericht 347 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

Er moet landelijk meer aandacht komen voor deze ongelukken, die voor overdracht van ernstige infectieziekten als hepatitis B en C

Daar wordt een ieder die in een ziekenhuis werkt voor gevaccineerd. Hep B en C zijn besmettelijker dan HIV.

Prikaccidenten worden altijd gemeld.
Persoonlijk vind ik bovenstaand stuk geen toegevoegde waarde te bevatten. Wat wil je hiermee zeggen? ......
koevje
Photobucket
......
koevje
Photobucket
Bericht 348 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

Wat wil je hiermee zeggen?
......

Ik dacht misschien krijgen we nu de "vakkundige " raad helemaal niet meer te laten prikken. Maar omdat het hier over ongelukken gaat die uitsluitend bij de zorg voorkomen reageren is het een beetje stilletjes

Photobucket

Photobucket

Bericht 349 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

Dat is een kwestie van binnen de zorg waar we als burger niets mee hoeven. Of wou je je laten zwartprikken? 😉

CIA-agenten in Italië veroordeeld voor kidnap

MILAAN - Een rechtbank in Milaan heeft woensdag 23 agenten van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA tot celstraffen veroordeeld voor hun betrokkenheid bij de ontvoering van een Egyptische moslimgeestelijke in 2003. Ook twee Italiaanse inlichtingenfunctionarissen kregen gevangenisstraffen opgelegd.

Eén CIA-agent, de voormalige baas van de organisatie in Milaan, kreeg acht jaar cel. De 22 anderen vijf jaar. De Amerikanen zijn bij verstek veroordeeld omdat de Verenigde Staten weigerden de mannen uit te leveren. De twee Italiaanse agenten gaan wel daadwerkelijk de gevangenis in, voor drie jaar.

De rechtszaak die twee jaar geleden begon draaide om de ontvoering door een CIA-team in februari 2003 in Milaan van Hassan Mustafa Osama Nasr, ook bekend als Abu Omar. Hij werd op klaarlichte dag in Milaan door CIA-agenten ontvoerd. Via de VS-luchtmachtbasis Ramstein in Duitsland werd Omar naar Egypte overgebracht, waar hij naar eigen zeggen zwaar werd gemarteld.

Het was de eerste strafzaak in Italië over het zogeheten 'extraordinary rendition' programma van de CIA. Daarbij werden terreurverdachten in het geheim overgevlogen naar landen waarvan bekend was dat ze verdachten martelen, zoals Syrië, Egypte en Oezbekistan. Het programma is inmiddels afgeschaft.

De rechtbank in Milaan seponeerde de zaak tegen drie andere Amerikaanse aangeklaagden, die diplomatieke immuniteit genoten. Ook het voormalige hoofd van de Italiaanse militaire inlichtingendienst Sismi en zijn toenmalige vervanger ontliepen strafvervolging, omdat het bewijs tegen hen staatsgeheim was. Sismi zou de illegale CIA-operatie in Italië niet alleen hebben gedekt, maar er ook aan hebben meegewerkt, waarschijnlijk zonder medeweten van de Italiaanse regering.

De Verenigde Staten zijn „teleurgesteld” over de veroordeling van de 23 Amerikanen en de twee Italianen. Dat liet het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken in een reactie weten. Inhoudelijk wil het ministerie pas reageren als er schriftelijke toelichting van de Italiaanse rechter is.

(teleghraaf)

Bericht 350 van 1.448
laatste antwoord