annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

*** BREAKING NEWS ***

HET draadje met al het belangrijke nieuws.

het Nederlandse vingertje

Bericht 1 van 1.448
laatste antwoord
1.447 ANTWOORDEN 1.447

*** BREAKING NEWS ***

http://www.kovandijkvertelt.nl/?p=3086

Bewijst foto van Pim Ras dat Karst Tates is vermoord?

Mijn eerste gedachte bij het zien van de filmbeelden: waarom heeft de politie die auto niet tijdig tot staan gebracht door de banden lek te schieten? Getuigen verklaarden schoten te hebben gehoord. AD-fotograaf Pim Ras maakte de eerste foto van de dader. We zien Karst met zijn hoofd buiten het raam van de auto hangen. Pim verklaarde bij Pauw en Witteman dat Karst levenloos in de auto zat. Voor Pim was Karst overleden. Groot was zijn verbazing toen bleek dat dit niet zo was. Maar heeft Pim Karst dan nog horen praten tegen die politieagent?

Een ding staat onherroepelijk vast: Tates reed opzettelijk door de afzettingen heen. Maar wat gebeurde er daarna? Hoe kon hij zoveel mensen raken? Was dat opzet of verloor hij de macht over het stuur doordat een oplettende beveiliger een kogel op zijn auto afvuurde die zijn hoofd trof? Gaf Tates extra gas om zijn doel te kunnen raken of kwam dit doordat hij al overleden was en zijn voet op het gaspedaal bleef hangen? De grote vraag die dan rijst is: was die auto wel onbestuurbaar? We zien dat de banden nog intact zijn. Aan de andere kant was de voorruit stuk. Daar kon hij niet meer doorheen kijken.

Het AD verzocht Geenstijl de foto van Pim van hun website te halen wegens schending van de copyrights. Geenstijl voldeed netjes aan dit verzoek maar plaatste deze link naar een buitenlandse site die inmiddels niet meer bereikbaar is. Het lijkt er op of er inderdaad een kogelgat in het hoofd van Karst is te zien. Op Geenstijl werd daar druk over gespeculeerd. Was de reden om de foto van de websites te halen misschien een bevel van hogerhand? Het lijkt er op want op de site van het AD is de foto alleen verkleind terug te vinden. Vreemd voor een foto die wereldnieuws was.

Bekijk je deze foto goed dan zie je een bloedspoor lopen vanuit de linkerkant van zijn gezicht naar de rechterkant. Een rode vlek zit bij zijn slaap aan de rechterzijde van zijn gezicht (de kant waar de bus reed). De raampjes aan beide kanten zijn stuk. Dat kan er op duiden dat de kogel zowel de ramen als het hoofd van Karst heeft geraakt.

Indien de theorie van de kogel juist is komt er een ander licht op dit drama te staan. Dan heeft de schutter ongewild een deel van de slachtoffers op zijn geweten. Blijft onverlet staat dat Karst Tates zo goed als zeker een aanslag had willen plegen. Zijn dood is gerechtvaardigd. Maar had het drama een ander wending genomen als er niet door een politiekogel was ingegrepen? Ja, want dan had Karst met zijn auto de bus van de Koninklijke familie geraakt. En wat is erger? Daar zullen de meningen flink over verdeeld zijn.

Laten we Justitie het voordeel van de twijfel gunnen. Karst leefde nog toen hij met zijn auto tegen de naald knalde. Hij verklaarde onmiddellijk het op onze Koningin en haar familie te hebben gemunt. Hoe waarschijnlijk is het dat iemand, die meer dood dan levend is, onmiddellijk een verklaring geeft? Nogmaals: dit is tot nu een speculatie maar in dit land is de overheid heel erg goed met feiten verdraaien of verzwijgen.

NB, jammer dat de meeste reageerders mijn column half lezen. Er zijn diverse getuigen die schoten hebben gehoord. Er bestaat veel onduidelijkheid over het gebeuren tussen de eerste en tweede afzetting. Daar is op dit moment nog geen fotomateriaal van. Karst overleed aan zwaar hersenletsel. Op de foto (die niet meer getoond mocht worden) is duidelijk te zien dat Karst niet aan de voorkant maar aan de rechterzijkant van zijn gezicht gewond is. Die wond is rond en zou door een kogel veroorzaakt kunnen zijn. Zie ook deze nieuwe foto.

LET OP: dit is een hypothese. Maar denk je eens in wat jij zou doen als je verantwoordelijk voor de beveiliging ben?

Update 2 mei: Reaal, de verzekeraar van Tates, heeft verklaard alle slachtoffers schadeloos te stellen en het drama te behandelen als een ongeluk.

Bericht 141 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

Dit gaat altijd zo wanneer dader overleden is. Maar aangezien er een scherpschutter nodig was geweest om de dader te stoppen heb ik grote twijfels.
Onze beveiliging was niet voorbereid op zoiets.

Ik heb eerder het idee dat de dader dacht, ik maai alles neer wat voor mn auto komt, zelfmoord tegelijk met zoveel mogelijk mensen meenemen.

Dat de verzekeringsmij het behandelt als een ongelukt is logisch, zou elke verz.mij doen, dit wordt keurig zonder enige tegenwerking afgehandeld. Daar zal goed op worden toegezien, aangezien het te maken heeft met koninginnedag. Photobucket
Bericht 142 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

oeh een samenzwering om de waarheid te verduisteren

mijn mening; niet waarschijnlijk
Bericht 143 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

op de filmbeelden zie je dat hij zijn armen nog beweegt,
dus lijkt me stug dat hij toen al dood was.

dromen
Bericht 144 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

#143 dat lijkt inderdaad zo, maar dat komt doordat de agent die buiten de auto staat zijn hand onder zijn arm houdt en hem beweegt. Achterin de auto zat op dat moment nog een agent. Eén van beiden zegt nota bene op de live-beelden 'volgens mij is het een lijk', ga maar luisteren op Youtube.

De dader zou in dat lawaai een verklaring hebben afgelegd?

Bericht 145 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

ik vind het wat vergezocht en dat lawaai is omdat er een
microfoon op de camera bij de omstanders zit.

maar zelfs als het zo zou zijn, dan reed hij toch door
die afzetting heen, anders hebben ze geen reden om te schieten..

weet wel dat als die naald er niet had gestaan het nog
erger had kunnen zijn, heb je gezien hoeveel mensen daar
achter staan.

dromen
Bericht 146 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

Het gaat mij niet om de schuldvraag, die is duidelijk, maar wel over dat het verhaal dat naar buiten wordt gebracht geloofwaardig moet zijn. De manier waarop via een journalist en een zendertje naar buiten werd gebracht dat de burgemeester zou hebben gezegd dat het opzet zou zijn - en dat verhaal over die verklaring - roepen op zijn minst vraagtekens op.

Er wordt bijzonder veel informatie achtergehouden en bepaalde maatschappelijke stromingen zijn al bezig geweest om politiek gewin te behalen uit dit incident zoals in Eén Vandaag. Dezelfde avond hoor je bij Pauw en Witteman diezelfde burgemeester van Huissen een heel ander verhaal vertellen over de dader.

Bericht 147 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

dat het opzet was ben ik wel van overtuigd en de rest..
tja we zullen het nooit weten.

dromen
Bericht 148 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

over welke foto ging het eigenlijk, die jij ook had neergezet?

dromen
Bericht 149 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

Denk, doordat Karst door die hekken is gereden zodanig gewond is geraakt dmv de vooruit, dat hij dus zijn "doel" gemist heeft omdat hij niks meer kon zien, of indd inmiddels al dood was...op een vreselijke manier wilde hij een statement maken...hoe slecht hij het wel niet had.
Doorgedraaid heeft hij in z'n wanhoop veel slachtoffers gemaakt.

In en in triest voor iedereen...

Myrthe

Photobucket
Bericht 150 van 1.448
laatste antwoord