op 27-11-2008 02:01
op 28-10-2011 09:37
Er is een bepaald asielbeleid, zolang ze dit beleid niet veranderen moet deze jongen terug naar land van herkomst, wanneer ze een uitzondering maken (omdat deze jongen nu in het nieuws komt en een naam heeft...en terecht zielig gevonden wordt) zijn er nog veel meer mensen die in aanmerking komen, dus kunnen ze geen uitzondering maken, doen ze dit wel...moet je is zien wat er dan gaat gebeuren, dan escaleert de boel.
Het kabinet wil namelijk wel, dat ze rechtvaardig overkomen ;\
Btw...niet alleen dit kabinets-termijn heeft het integratiebeleid bepaald.
op 28-10-2011 09:56
Zo maar wat losse gedachten (voor het evenwicht).
Het werd weer tijd voor een CDA congres.
Als er maar genoeg gelukszoekers naar dit land komen lost het probleem zich vanzelf op, want dan is Nederland een tweede Angola geworden en daar wil niemand heen want daar is geen graties geld.
Ad en Kathleen misbruiken deze zaak alleen maar om zoveel mogelijk onrust te veroorzaken en hopen op een kabinets crisis.
Zelfs Albayrak wilde deze jongen geen verblijfsvergunning geven omdat hij daar gewoon niet voor in aanmerking kwam. De jongen heeft tijdens de procedure gelogen en heeft eindeloos geprocedeerd om de zaak te vertragen. Ook is Angola nu veilig en kan hij dus gewoon terugkeren.
Uiteraard is het vervelend voor hem want hier is het beter dan daar, daarom kwam hij ook hier.
Volgende week nieuwe peilingen.
-- Bewerkt door kopersbescherming op 28 Oct 2011 9:59 CEST
op 28-10-2011 10:02
op 28-10-2011 10:08
Jullie hebben beiden gelijk maar wat mij nog het meeste steekt is dat dit wordt uitgevochten over de rug van een 18 jarige jongen die niets meer heeft in Angola, ja hij heeft een moeder die hem op een enkele reis naar NL heeft gezet! en heeft aangegeven niets voor hem te willen betekenen, kinderen die op die leeftijd alleen naar NL komen en vervolgens 8 jaar hier een leven opbouwen die horen niet terug gestuurd te worden naar welk land dan ook!
Ik weet dat dit niet alleen het beleid is van de huidige regering maar deze wordt wel versterkt door een gedoogpartner die een hekel heeft aan alles wat niet Westers is!
Ja dit is heel zwart/wit gezegd maar in de praktijk komt het daar wel op neer, het CDA danst naar de pijpen van Wilders en kornuiten, en de VVD vindt het allemaal wel best.
zo lang het om kinderen gaat vind ik dat het asiel beleid veruimd moet worden, wat voor niet westerse meisjes geldt moet ook voor jongens kunnen gelden!
op 28-10-2011 13:56
....... zijn er nog veel meer mensen die in aanmerking komen, dus kunnen ze geen uitzondering maken, doen ze dit wel...moet je is zien wat er dan gaat gebeuren, dan escaleert de boel.
Het kabinet wil namelijk wel, dat ze rechtvaardig overkomen ;\
Er schijnen slechts enkele tientallen vergelijkbare gevallen te zijn:
kinderen die hier zonder status alleen zijn gekomen en jaren door pleeggezinnen opgevangen zijn.
Ik denk dan: wees ruimhartig en maak voor Mauro en deze kinderen een nieuwe regeling.
Ik denk niet dat we dan overstroomd worden met nieuwe alleenkomende kinderen op Schiphol.
op 28-10-2011 14:32
op 28-10-2011 16:27
Er schijnen slechts enkele tientallen vergelijkbare gevallen te zijn:
kinderen die hier zonder status alleen zijn gekomen en jaren door pleeggezinnen opgevangen zijn.
Ik denk dan: wees ruimhartig en maak voor Mauro en deze kinderen een nieuwe regeling.
Ik denk niet dat we dan overstroomd worden met nieuwe alleenkomende kinderen op Schiphol.
Je hebt gelijk dat het er niet veel zijn maar voor elke jongere die een vv krijgt komen er dertig familieleden achteraan die vervolgens de taal niet spreken en op mijn belastinggeld gaan leven.
op 28-10-2011 18:26
jou belastinggeld KB?
Daar heb jij toch een uitstekende fiscalist voor?
en wist je trouwens dat in de toekomst Nederland
hoe langer hoe afhankelijker gaat worden van zogenaamde
gastarbeiders.
En puur economisch gezien is het niet zondegeld
om een kind hier van zijn 10e jaar tot nu hier
te laten leren en dat kost al het nodige en dan
te zeggen toedeloe? afgezien dat ik het persoonlijk
nogal inhumaan vind, zo ga je niet met een kind
om, want ja ze zijn 18 en voor de wet volwassen
maar het zijn nog kinderen.
En menigeen zou ook nooit gedacht hebben
dat wij ooit in Europa China nodig zouden hebben
voor het steunfonds.
Het is je allemaal wat,
groetjes Niek
op 29-10-2011 08:16
op 29-10-2011 08:46
Als dit zo door gaat dan worden het geen nieuwe peilingen maar nieuwe verkiezingen.