annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

BALCON/TUINEN - draadje nr 2.

Helaas is een van de leukste draadjes verdwenen. Allemaal gezellig over tuin en balcon, zonder narigheid en ruzie. Laten we dit hooghouden.

Lizz

Lizz

... but I'm not one of them, oh no...

Bericht 1 van 3.109
laatste antwoord
3.108 ANTWOORDEN 3.108

Ik verlang zo erg naar de zomer....of lente, is ook goed.

Dus die foto's van jouw zomertuin doen me even lekker terugdromen, Lizz!
Image hosted by Photobucket.com Geke
Image hosted by Photobucket.com
Bericht 21 van 3.109
laatste antwoord

Oh, ik ook Geke, en het duurt nog zo lang. Prachtige tuin heb jij!

Lizz

Lizz

... but I'm not one of them, oh no...

Bericht 22 van 3.109
laatste antwoord

in één woord schitterend
heb ik maar een schraal balkonnetje bij:O

Image hosted by Photobucket.com...iniminihd - Geen spreuk van de dag of misschien toch wel.

Image hosted by Photobucket.com...iniminihd(Ien)
Bericht 23 van 3.109
laatste antwoord

ik denk dat ik maar winterslaap ga houden dit jaar;-)

Image hosted by Photobucket.com...iniminihd - Geen spreuk van de dag of misschien toch wel.

Image hosted by Photobucket.com...iniminihd(Ien)
Bericht 24 van 3.109
laatste antwoord

Oooh wat een goed idee, die winterslaap!

Ja, ben ook erg blij met onze tuin, we genieten er erg van :-x.
Bericht 25 van 3.109
laatste antwoord

Eh, # 6...

A. Onderzoek heeft uitgewezen dat vogeltjes, ook als er wordt bijgevoerd, het liefst natuurlijk voedsel hebben

B. Met de recente temperatuurschommelingen worden niet de zwakken bedreigd, wat op zich geen kwaad kan, maar worden hele populaties bedreigd.
Bepaalde rupsen zijn dit jaar zo vroeg uitgekomen, dat de koolmeesjes nog geen jongen hadden. Anders kregen die lekker vette rups, nu niks, dus slachting onder verder prima funktionerende koolmeesjes.
Met die onnatuurlijke klimaatveranderingen krijgen ze de tijd niet zich genetisch aan te passen. De pimpelmeesjes zijn plooibaarder, maar ook welkom bij mijn pindaatjes.

En verder zal ik morgen eens wat fotootjes nemen van mijn kaalgeslagen perkje. Image hosted by Photobucket.com
Bericht 26 van 3.109
laatste antwoord

Waar zijn de andere foto's?
Bericht 27 van 3.109
laatste antwoord

#25 - je hebt gelijk

verder is het dan nu zo dat wij een grote "buitenvolière"
hebben.
Nee, ik realiseerde mij dat ook en heb gisteren e.e.a. aangeschaft. Maar het is toch vrij nutteloos, leuk om naar te kijken dat wel.
Verder wel een tuin, ingericht voor vogels en vlinders,
maar zoals je zegt :-(.
Verder ook zulk raar gedrag van die vogels dit jaar, al dagen.
Die koolmezen, tjompen doorlopend tegen mijn raam aan. Tikken op dat glas. Heel mal, dat was vorig jaar niet zo. Zelfde raam, niet anders.
Het doet mij ook denken aan de zwaluwen die wij jarenlang hadden en die opeens verdwenen waren. Geen woonplek meer, de daken waren dicht en ze werden verjaagd. Hadden wij eerst 10 nesten "geplakt" aan de boerderij,het werd minder en minder en nog 1 en toen geen zwaluw meer gezien. Het spuiten met gif overal, jarenlang, heeft ook geen goed gedaan. Trouwens met mussen is het toch ook mede door de mooie gesloten dakpannen slecht afgelopen? geen nestmogelijkheden meer?
Hier in de omgevening betegelen mensen nu hun tuin en hangen wel een leuk vogelhuisje op, gekocht bij het tuincentrum.

WAt heb ik hier nog. Roodborstjes, koolmezen, pimpelmezen, merels, vlaamse gaai, ekster, reiger. Ik ga eens opletten verder. (en voeren, maar ja, vrij zinloos vind ik).
met alle liefs< >van Socca
Bericht 28 van 3.109
laatste antwoord

Ja, nee, toch valt het mee...

Heb een betegeld plaatsje, laat het mos lekker groeien. De merel was na mijn vakantie verdwenen (ik verdenk nog steeds de buurpoes) maar nu is er een nieuwe, 'n jong mannetje. En die heeft afgelopen weekend nijver de mossige spleten tussen de tegels uitgespit.
Om hem en de kleine grondvogeltjes te helpen heb ik m'n perkje aarde (2=1, meer niet) volgeschept met het afgevallen blad van de buurbomen. Insektjes, kom dan...! En de vogeltjes komen erachter aan. Heb een pindasilo'tje, een vetkaars en vetblokken met pitjes en insekten. Het heeft allemaal aftrek.

Ja, vorige maand tuinde een pimpelmees ook met een knal tegen mijn ramen. Jonkie, denk ik. Kan te maken hebben met wat zich daarin weerspiegelt. Zijn er soms bomen aan de rand van je tuin verdwenen, of juist hoger gegroeid? Vogels zien wat anders dan wij.

Toen ik 22 jar geleden kwam wonen in deze buurt met 19e eeuwse huizen - volop dakgoten, holletjes, losse stenen enz. - viel het me al op dat er geen mussen waren. We hebben een oud tuinenblok met van alles dat lekker is om te smikkelen, maar ze waren er gewoon niet.
Ook hadden we geen spreeuwen - aan onze kant van de straat. In het tuinenblok aan de overkant tieren ze welig.

Dus ja - gif en bestraten en exotische planten waar de vogeltjes niks van lusten, maar ze zijn gelukkig ook reuze inventief.

Telling tot nu toe: 6-8 koolmezen, een knuist vol pimpelmezen, een verdwaalde roek uit Sorgvliet, een jonge Vlaamse Gaai (de oude komt niet meer), twee spechten (een met een klein en een met 'n groot petje op), een winterkoninkje, heggemusjes, roodborstje(s), 1 jonge merel, en de vermaledijde halsbandparkieten die de voersilo niet begrijpen (gniffel), en op de omringende daken meeuwen die krijsen als gevilde mishandelde katten of kindjes. Onthutsend geluid. En 2-3 houtduiven. Image hosted by Photobucket.com
Bericht 29 van 3.109
laatste antwoord

Ach, duiven en turkse tortels, die tel ik niet :-).
Merels zijn enig als je net gezaaid hebt, beetje opletten dan.

Maar ik zal een beetje opletten nu wat er hier nog wel is.

Kauwen heb ik hier niet gezien (ik heb heel lang een tamme gehad. Kunnen redden van de dood, was gepakt door een zilverfazant. Een hele leuke vogel, die kauw, maar ik liet hem ook buiten los en een gegeven ogenblik is hij/zij meegevlogen met een groep. Hetgeen ook de bedoeling was (toch een groot gemis, dat wel).

Nee tuin, is wild en wordt niet schoongemaakt in de herfst, juist voor insecten. Trouwens binnen 4 jaar ook egels. (en spitsmuizen).

Op het raam heb ik ook plakvogels, nee er is niets anders maar ik ga toch geen gordijnen aanschaffen. Ik zie graag het weer, zon, regen, mist etc.

Bijvoeren zie ik niet als echt nuttig, of als hulp, er zal gewoon nog heel wat verdwijnen. Dan maar voor het plezier dan.

(trouwens in strenge winters kreeg ik ook wilde fazanten
uit het bos en ook eens een roofvogel).
met alle liefsvan Socca
Bericht 30 van 3.109
laatste antwoord