#117 Lizz - die slakken die alles vreten die ken ik. Bij mij hebben ze niet alleen het blad van de afrikaantjes opgepeuzeld, maar ook de groene schacht van de steeltjes. Nu geef ik niet zo om afrikaantjes maar toch...
Maar nadat poes naar de eeuwige jachtvelden was vertrokken kwamen de vogels terug op mijn patiootje. En ik denk wel dat het de merels zijn, die de slakkenplaag gramndioos hebben teruggedrongen. als je dus nog iets hebt dat merels lokt, misschien helpt het.
Nu mijn werkkamer weer op orde dreigt te komen heb ik weer meer oog voor m'n buiten. Gele crocussen komen door de laag dorre bladeren piepen. Weet iemand hoe lang ik die kan laten liggen? Ze zijnhelemaal droog en composteren kennelijk niet spontaan. Maar er wordt voor deze week weer sneeuw voorspeld. Mijn giga-varen maakt ook nog geen aanstalten om uit te lopen.
Mijn pindasilo en m'n vetbol worden druk bezocht, maar alleen de specht en mevrouw roodborstje bezoeken mijn van reuzel zelfgemaakte vetkaars. Stinkt te veel naar beest misschien?
De pinda's gaan er met een noodgang doorheen. Zijn we al aan het nestjes maken? D'r wordt in elk geval druk gezongen.
Binnenkort weer eens foto's. Zo op orde is mijn huis nu ook weer niet.