annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

BALCON/TUINEN - draadje nr 2.

Helaas is een van de leukste draadjes verdwenen. Allemaal gezellig over tuin en balcon, zonder narigheid en ruzie. Laten we dit hooghouden.

Lizz

Lizz

... but I'm not one of them, oh no...

Bericht 1 van 3.109
laatste antwoord
3.108 ANTWOORDEN 3.108

Hallo hieronder zien jullie mijn tuinfoto's van twee jaar geleden, vorig jaar door alle omstandigheden zoals jullie weten er geen tijd voor gehad.
Het is helemaal overwoekerd, vooral door deze plant, zie link onderaan.
Hebben jullie ideen, vooral voor bij de schutting waar deze plant instaat, voor hier wat anders tussen te zetten, dit stuk staat in de zomer geheel in de zon.
Die paarse zien er erg leuk uit, wil ze er wel nog in hebben staan alleen niet zo overheersend.
Ben nu aan het plannen voor de tuin dit jaar.

Image hosting by Photobucket

Dit is de beruchte plant, tevens staan hier leuke planten, ben de site al aan het doorspitten, lekker goedkoop.
Mijn hele tuin is opgebouwd met stekjes en krijgertjes, duurt wel wat langer maar dat vind ik veel leuker.
Mij zie je niet gauw in zo'n dure tuincentrum en dit is nu een makkelijke en goedkope tussenoplossing, ohhhh ik verlang zo naar het voorjaar !!
http://cgi.ebay.nl/Geranium-endressi-krachtige-vaste-plant_W0QQitemZ7720476845QQcategoryZ3186QQtcZphotoQQcmdZViewItem
Image hosted by Photobucket.com

Bericht 111 van 3.109
laatste antwoord

mooie foto's!
ooh...heb ook zo'n zin in de lente!
Net als jij kom ik ook zelden in een tuincentrum, ik stek, ik ruil, ik krijg en wat aan komt waaien en mooi is - in mijn ogen dan - zoals digitalis, judaspenning, stokroos, mag blijven staan.
De klimhortensia heeft al dikke knoppen, die kan ook niet wachten. Altijd een van de eerste struiken met groene blaadjes.

alice

Bericht 112 van 3.109
laatste antwoord

Mooie snipe Alice ;-)

Image Hosted by ImageShack.us

handtekening
Bericht 113 van 3.109
laatste antwoord

Margo,wat een super leuke tuin heb je.

Image Hosted by ImageShack.us

handtekening
Bericht 114 van 3.109
laatste antwoord

Dank je wil, ik hoop dat hij er dit jaar weer even fleurig uit komt te zien, de zon schijnt hier nu fel naar binnen, hoor de vogels buiten, heb zo'n zin voor het weer in de tuin te gaan werken.

Bericht 115 van 3.109
laatste antwoord

Hartstikke leuke tuin Margo. Ik ken het probleem met dit geraniumpje. Ik heb nog een paar andere ook die zo woekeren. Ik ruk ze er uit als het teveel wordt. Of graaf de pollen op en geef ze weg. Eigenlijk moeten vaste planten elke drie jaar opgegraven en dan gescheurd, waarbij het middenstuk weggegooid moet en de nieuwere zijstukken herplant. Overigens als je die geraniums vlak voor de langste dag bij de grond afknipt, zijn ze binnen 2 weken weer groen en met knoppen, alleen iets kleiner en lager dan in het voorseizoen. Ik doe dat ieder jaar, ziet er even raar uit, maar is zo weer goed.
Bloemen zijn duur, maar toch heb ik ze altijd. Ik rook niet en drink niet, maar heb wel een bloemenkick en een lieve echtgenoot die elke week bloemen koopt.

Lizz

Lizz

Bericht 116 van 3.109
laatste antwoord

Zie ook net die enorme Hosta, prachtig! Is hier onbegonnen werk, slakken :-(

Lizz

Lizz

Bericht 117 van 3.109
laatste antwoord

Die geranium heb ik ooit als stekje gekregen en zijn een goede opvulling, ze staan overal bij mij nu in de tuin, ze groeien, op de raarste en moeilijkste plaatsen !!
Juist omdat ze zo hard groeien ziet die border er heel leuk uit en ik knip ze ook twee keer per jaar helemaal terug, maar dat is net het probleem bij die schutting, dan is het ineens helemaal kaal, nu wil ik er wat anders tussen zetten, zodat er niet meteen een hele kale plek ontstaat bij het wegsnoeien.
Er staan ook pompoenroze, papaver, de benaming kan ik niet,(ga het vanavond wel eens opzoeken) lange stengels met paarse klokjes,en tevens met gele bloemen.
Liefst heb ik daar planten die je er lekker uit kunt rukken en die weer even gemakkelijk tevoorschijn komen.
ps heb jij dat ook, als je ze snoeit ruikt het net of dat je in een chloorzwembad zit, hihi

Bericht 118 van 3.109
laatste antwoord

Ja dat overal opduiken heb ik met het slaapmutsje. Ik wilde nooit geel, oranje of rood in de tuin, nou geel en oranje slaapmutsjes plenty! Maar dan vind ik ze weer zo schattig, dat ik ze laat groeien en een beetje oranje tussen rose misstaat helemaal niet. Misschien kun je een lavatera proberen als opvulling tegen de schutting, of witte of rose malva, heel sterk en wat lager dan lavatera. Welke hoogte zoek je? Ik ben zelf ook heel gek op duifkruid, liefst blauwe en een andere geranium, die veel minder woekert, de blauwe Mrs Johnson.

Lizz

Lizz

Bericht 119 van 3.109
laatste antwoord

Vooraan zoek ik iets van (niet te groot)bodembedekkers die tegen een stootje kunnen, tevens planten die even hoog worden als die geraniums en tegen de achterkant planten van hooguit een meter.
Dit stukje is ongeveer 5,5 meter, loopt van 40 cm tot een dikke meter in de bocht terug naar 40 cm.
Ben wel een tuinier maar namen zeggen mij niks, ben al een paar keer bovengenoemde site aan het uitpluizen, ik ga er deze week eens goed voor zitten.
Maar alle hulp is welkom, dan kan ik volgende week mijn plantjes daar al bestellen, heb er helemaal de kriebels van, IK WIL NAAR BUITEN:::::::

Bericht 120 van 3.109
laatste antwoord